359 386 läst · 2 168 svar
359k läst
2,2k svar
Varning för misstänkta annonser
Ställ gärna denna fråga på juridikdelen. Då får du reda på att det är olagligt att kopiera ett varumärke utan tillstånd och olagligt att sälja dessa kopior. Jag förstår inte alls liknelsen med en Festool som går för ett överpris.Gilbert skrev:
Skickade följande till säljaren:foppa72 skrev:
hej xx
Jag kontaktar dig beträffande objekt nr 79410891, NY! Skruvdragare Bosch 18v, AS 18-2G, LÄS BESKRIVNING!.
Länk till objektet:
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=79410891
Detta är ingen Bosch utan en 200-kronors skruvdragare av kineskvalitet med falska Bosch-lappar på.
Kanske borde du upplysa eventuella köpare om detta.
mvh
Fredrik
---------------------
Hans respons blev:
Hej!
Har som sagt ingen aning, har inte hittat något om maskinen, dom kommer från ett konkursbo.
//MH
-----------------------
Snacka om att avsäga sig ansvar...
Nu har han laggt till i objektsbeskrivningen
Så de står "AS 18-2G" på ena sidan och "GSR VE 2" på andra sidan
Han är bra på att göra misstag ialla fall
Tillagt i objektsbeskrivningen
11 dec 20:38
Maskinen ser exakt ut som på bilden
Dessa är alla siffror som står på maskinen!
Bosch Professional AS 18-2G på ena sidan
Bosch GSR 18 VE 2, 10mm, 18v, 0-400min-1/1400min-1, >PP<, CE på andra sidan
På batteriet
Står endast 18v
På laddaren står följande
Bosch Professional
Ladegerät, Typ: LG 18-1H
230v~50hz, IP20, ta=25C
18v, 2000ma, 70w
Ser-nr: PL1218
BJ/Py: 2004/09
Så de står "AS 18-2G" på ena sidan och "GSR VE 2" på andra sidan
Han är bra på att göra misstag ialla fall
Tillagt i objektsbeskrivningen
11 dec 20:38
Maskinen ser exakt ut som på bilden
Dessa är alla siffror som står på maskinen!
Bosch Professional AS 18-2G på ena sidan
Bosch GSR 18 VE 2, 10mm, 18v, 0-400min-1/1400min-1, >PP<, CE på andra sidan
På batteriet
Står endast 18v
På laddaren står följande
Bosch Professional
Ladegerät, Typ: LG 18-1H
230v~50hz, IP20, ta=25C
18v, 2000ma, 70w
Ser-nr: PL1218
BJ/Py: 2004/09
Redigerat:
coolkvinna köpte den andra för 680:-
Vad jag finner anmärkningsvärt är att alla kunder har "kvinnliga" namn... (snöflingan,coolkvinna ...) trist om ett spirande fixarintresse alt. en julklapp blir en besvikelse. (antar att intresset är ev. spirande då köp av denna maskin är kanske lite nybörjaraktigt)
Fö så har Säljaren Mikael Hedman från Kvissleby varit reggad sen 2000 med många positiva omdömen så med största sannoliket är det denna figur:
[Borttagna personuppgifter]
[De som vill kontakta säljaren får själv enira fram kontaktuppgifterna/mattiasp, moderator]
Den som känner sig hågad kan ju ringa...
Fö så har Säljaren Mikael Hedman från Kvissleby varit reggad sen 2000 med många positiva omdömen så med största sannoliket är det denna figur:
[Borttagna personuppgifter]
[De som vill kontakta säljaren får själv enira fram kontaktuppgifterna/mattiasp, moderator]
Den som känner sig hågad kan ju ringa...
Redigerat av moderator:
Det var bra tycker jag.
Det finns inte någon större anledning att hänga ut denna säljare. Han ger iaf en hint om att köparen kanske borde kolla lite.
Jag skulle hemskt gärna ha "varnat" alla spekulanter, bara av ren vänlighet. Men att vara polis och jagat säljaren, nää, där går gränsen.
Då finns det betydligt mer oärliga annonser...
Jag tycker att någon av de stora dagstidningarna borde skriva en artikel om fusket med ommärkta maskiner till salu på nätet, så även medelsvensson blir varse om riskerna...
Det finns inte någon större anledning att hänga ut denna säljare. Han ger iaf en hint om att köparen kanske borde kolla lite.
Jag skulle hemskt gärna ha "varnat" alla spekulanter, bara av ren vänlighet. Men att vara polis och jagat säljaren, nää, där går gränsen.
Då finns det betydligt mer oärliga annonser...
Jag tycker att någon av de stora dagstidningarna borde skriva en artikel om fusket med ommärkta maskiner till salu på nätet, så även medelsvensson blir varse om riskerna...
Slutet gott, allting gott. Snöflingan blev helnöjd.Binesh skrev:
ALLT OK !! FIN VARA!
79410891: NY! Skruvdragare Bosch 18v, AS 18-2G, LÄS BESKRIVNING! Köpare: *snöflingan*
721 kr 2008-12-28 10:36
Och hur vet du att "Snöflingan" inte är lika med säljaren?? Det går att ha hur många alternativa alias, mejladresser och bulvaner/lånade postadresser som helst...Snorunge skrev:
Om man inte är admin på Tradera ska det inte gå att fuska med omdömmen. Servern sköter om det här helt automatiskt. Ett alias kan bara 1 registrerad användare använda.Eld skrev:
Det finns ingen möjlighet att förhindra att en och samma person registrerar sig under flera användarnamn.Snorunge skrev:
Även det omvända förekommer. Flera olika säljare delar på en identitet.