Fick ett mail från säljaren av "hiltin"

Där skrev han att han nu har plockat bort annonsen. Det behöver ju inte vara han som försöker att fuska. Alla vet ju inte om hur en Hilti ska se ut.
 
Även jag fick ett svar från killen, lite rolig var han allt som konstaterade att annonsen togs bort och maskinen skulle bli ett bojsänke!

Heder åt honom!
 
Det lustiga är att Boschen var ju också samma maskin fast med annan färg och dekal.
 
Det måste väl nästan vara så att det kommer färdiga fejkmaskiner från nån fabrik i Långtbortistan. Det tar rätt lång tid om man ska måla om dem och göra dekaler, eller?
 
5 minuter med laserskrivare skulle det ta för mig om jag hade intresset. Dock bör man ju ha något att kopiera av annars tar det nog längre tid om man ska leta på nätet osv.
 
Låter det för bra för att vara sant? Då är det det...
 
Skulle du ge 3000:- för en beg. Rotex, kanske utan systainer?? Vi är väl vana vid att man får sjukt bra pris för beg. festool. Om den hade varit en Dewalt hade ingen sagt nåt även om det var halva nypriset.
 
screamin-daemon skrev:
Skulle du ge 3000:- för en beg. Rotex, kanske utan systainer?? Vi är väl vana vid att man får sjukt bra pris för beg. festool. Om den hade varit en Dewalt hade ingen sagt nåt även om det var halva nypriset.
Lite så är det ju med Festool, begpriset brukar snarare ligga typ på -25%. Nåväl, jag läste på så mycket jag hann om Rotex 150, och slog till på blocket-annonsen (hade precis missat en R125:a som gick direkt för en bit över denna i pris). Sitter här hemma med maskinen framför mig. Inget som tyder på att det skulle vara fejk,helt identisk med de jag sett på bild. Får väl åka till butik o jämföra. Tycker att fejkmaskinerna verkar vara av kass kvalitét, men den här känns ju som en Festool....

/A
 
Fick du ett kvitto eller annat bevis på maskinens härkomst?
 
Nä, men som sagt, halva nypriset utan systainer är väl kanske rätt rimligt ändå. Och jag har själv sålt mycket på blocket mm, men aldrigt bifogat kvitto trots naturligtvis helt schyssta försäljningar. Jag tror att man kan räkna med sådana här prylar att kvittona ligger i nån bokföringspärm nånstans (och kanske inte är 100% avskrivna, vad vet jag...)

/A
 
Redigerat:
Hmmm.. Det var den Rotex'en jag ringde på före helgen för att kolla hur ärlig försäljaren "chris" är. Och speciellt ärlig var han då inte. Inga papper, ingen garanti på 3 år. Har det varit en ärlig försäljare så borde han varit mera rädd om papperen och därmed garantin. Han påstod att den är oanvänd och att han har haft den i bara 3 mån.
 
Hmm, låter onekligen lite fuffens, såg inte den tråden innan :( .
Någon som hört talas om Festoolkopior, finns det för Hilti o Bosch kanske det finns för Festool också...

/A
 
Risken att det är en kopia är nog inte så stor, snarare att det rör sig om tvivelaktig härkomst. Ingen kvitto, ingen Systainer, ingen garanti tycker jag tydligt tyder på att prylarna inte är köpta i en affär ;)
 
Alla spar faktist inte på kvitton även om jag spar alla så innebär det inte att jag hittar kvittona upp till tre år senare. Dessutom med dagens kvitton finns ju inget kvar efter 2 månader ändå. Saker/tillbehör försvinner titt som tätt.

Finns många firmor som skiter i vad de får för sina begverktyg, det kanske rent av är fogden som säljer ut då finns chans till fynd. Många historier har man hört om hela firmor med verktyg för miljoner som sålts för 100 papp.

Sen snos det ju såklart en del också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.