358 968 läst · 2 168 svar
359k läst
2,2k svar
Varning för misstänkta annonser
Om vi för diskussionens skull antar att de har ett ursprung som inte är "helt ok" - vad är deras ursprung?
I stockholm så har flera Festool-handlare haft stora problem med verktyg som försvunnit nattetid (bl.a Theofil, Morten, Stimus å troligtvis fler). Man har gjort ett "hål" i huset, backat upp en bil/lastbil och sedan frenetiskt lastat allt man kunnat under fem minuter.
Min enda rimliga förklaring som jag kan komma på är att om nu Chris-mannen i Handen har del i detta - varför finns det inga lådor, tillbehör etc. - eller sitter han på "bottenskrapet", dvs det som låg löst på hyllorna?
...eller vem har "bara" maskiner å inga lådor? snickerier
Vore kul å höra om någon annan har en vettig åsikt om var man ärligt/oärligt lyckas att skaffa sig "bara" maskiner?
/M
I stockholm så har flera Festool-handlare haft stora problem med verktyg som försvunnit nattetid (bl.a Theofil, Morten, Stimus å troligtvis fler). Man har gjort ett "hål" i huset, backat upp en bil/lastbil och sedan frenetiskt lastat allt man kunnat under fem minuter.
Min enda rimliga förklaring som jag kan komma på är att om nu Chris-mannen i Handen har del i detta - varför finns det inga lådor, tillbehör etc. - eller sitter han på "bottenskrapet", dvs det som låg löst på hyllorna?
...eller vem har "bara" maskiner å inga lådor? snickerier
Vore kul å höra om någon annan har en vettig åsikt om var man ärligt/oärligt lyckas att skaffa sig "bara" maskiner?
/M
När en beggad maskin säljs "tyvärr utan låda" , ej laddare, endast ett batteri, ej instruktionsbok osv så misstänker jag att det rätt ofta är något som är stulet på ett bygge.
Då har dom hittat maskinen på nåt ställe, men laddaren, lådan osv ligger någon annanstanns, typiskt inlåst i lunch och omklädningsboden.
Tyvärr är det så att så länge det köps stulna maskiner så kommer dom fortsätta att stjälas.
Det finns kanske någon här på forumet som har någon siffra, en uppskattning, på hur mycket maskiner det stjäls på byggen runt om i sverige. Jag antar att det är rätt mycket iaf.
(Det behöver inte alltid stjälas av någon som bryter sig in nattetid heller ...)
Då har dom hittat maskinen på nåt ställe, men laddaren, lådan osv ligger någon annanstanns, typiskt inlåst i lunch och omklädningsboden.
Tyvärr är det så att så länge det köps stulna maskiner så kommer dom fortsätta att stjälas.
Det finns kanske någon här på forumet som har någon siffra, en uppskattning, på hur mycket maskiner det stjäls på byggen runt om i sverige. Jag antar att det är rätt mycket iaf.
(Det behöver inte alltid stjälas av någon som bryter sig in nattetid heller ...)
...håller helt med MEN detta är Festool.Mikael_L skrev:När en beggad maskin säljs "tyvärr utan låda" , ej laddare, endast ett batteri, ej instruktionsbok osv så misstänker jag att det rätt ofta är något som är stulet på ett bygge.
Vilken yrkesman lägger bara ifrån sig sin fina Festomaskin när han är ute på jobb och dagen är slut (dessutom utan sladd)
Jag kanske har en glorifierad bild av det svartgröna märket men om man räknar bort verkstadssnickerierna så har jag i princip aldrig sett en Festool ur synhåll från sin låda - denna eventuella vrångbild får dock mer än gärna justeras av forumets medlemmar
Precis, det är ju det som är det suspekta -- att maskinen säljs löst utan allt.Micke184 skrev:
Micke184 skrev:...håller helt med MEN detta är Festool.
Vilken yrkesman lägger bara ifrån sig sin fina Festomaskin när han är ute på jobb och dagen är slut (dessutom utan sladd)
Jag kanske har en glorifierad bild av det svartgröna märket men om man räknar bort verkstadssnickerierna så har jag i princip aldrig sett en Festool ur synhåll från sin låda - denna eventuella vrångbild får dock mer än gärna justeras av forumets medlemmar
Hm...nu är jag ingen "yrkesman" men jag lånade brorsans Festooldragare häromveckan...gissa om jag blev lite svettig när jag upptäckte att jag glömt systainern med maskinen i ute på bron, utan tak och låddan öppen...tur det inte regnade och att inte någon varit framme o korpat den för då hade det sålts en festool i systainer men utan laddare på blocket....
Och NEJ alla tänkbara tjyvar...jag har den inte kvar här hemma och alla andra av mina grejer ligger inlåsta så gör er inte besvär att försöka något! Dessutom har jag ett baseballträ i aluminium och är större än er så håll er borta...
Fast på Byggahus finns ju bara schyssta killar!
Det skumma är ju att den annons är precis kommit ut igen idag med ännu en rotex. Han verkar ha en del rotex han inte behöver längre.... Jag vet inte om det var han du köpte din, men det här verkar mycket suspekt!Alko skrev:Nä, men som sagt, halva nypriset utan systainer är väl kanske rätt rimligt ändå. Och jag har själv sålt mycket på blocket mm, men aldrigt bifogat kvitto trots naturligtvis helt schyssta försäljningar. Jag tror att man kan räkna med sådana här prylar att kvittona ligger i nån bokföringspärm nånstans (och kanske inte är 100% avskrivna, vad vet jag...)
/A
Hej!
Jag är helt ny här. Brukar dock ofta läsa, för här finns mkt bra att hämta.
Nu var jag bara tvungen att gå in! Jag ringde killen för några dagar sedan. Det var när jag frågade om var han köpt den som jag sa tack för mig. Han ville inte svara på detta. Ok för import eller begköp eller så men...
Jag är helt ny här. Brukar dock ofta läsa, för här finns mkt bra att hämta.
Nu var jag bara tvungen att gå in! Jag ringde killen för några dagar sedan. Det var när jag frågade om var han köpt den som jag sa tack för mig. Han ville inte svara på detta. Ok för import eller begköp eller så men...
Nu skiljer sig Festool från övriga tillverkare genom att man vid ärligt köp får ett rejält papper med serienummer + streckkoder som defenitivt inte försvinner efter några månader. Så det köper jag inte. En oreggad Festool är det 1års garanti på, men går man in på deras hemsida och reggar sig får man 2 år extra = 3 år. Om nu våran "vän chris" säljer sina drivor med Festool prylar och inte ens reggat det på deras hemsida så är det ganska uppenbart var dom kommer ifrån.v-g skrev:
Nu erbjuder han jo att man kan komma och titta på sakerna!Snorunge skrev:Nu skiljer sig Festool från övriga tillverkare genom att man vid ärligt köp får ett rejält papper med serienummer + streckkoder som defenitivt inte försvinner efter några månader. Så det köper jag inte. En oreggad Festool är det 1års garanti på, men går man in på deras hemsida och reggar sig får man 2 år extra = 3 år. Om nu våran "vän chris" säljer sina drivor med Festool prylar och inte ens reggat det på deras hemsida så är det ganska uppenbart var dom kommer ifrån.
Adress:
Ärliga Cris och dem andra AB
Ibakluckanpåminbil 150
00 120 runtomkring
Lite info om företaget finns
Vi köpar in Festool maskiner till normalpriser. Därefter kastar vi bort allt tillbehör för att kunna sälja maskinerna billigare. Om du vill kontakta oss kan du ringa på ett av vore 27 oreggade tel nr. Vi svarar så snabbt det går. Vill du komma och titta kan du välja vilken bensinmack som helst!
Vänliga hälsningar Chris, david, Niklas, Ted och alla dom andra.
Redigerat:
Yo Mannen!screamin-daemon skrev:Nu erbjuder han jo att man kan komma och titta på sakerna!
Adress:
Ärliga Cris och dem andra AB
Ibakluckanpåminbil 150
00 120 runtomkring
Lite info om företaget finns
Vi köpar in Festool maskiner till normalpriser. Därefter kastar vi bort allt tillbehör för att kunna sälja maskinerna billigare. Om du vill kontakta oss kan du ringa på ett av vore 27 oreggade tel nr. Vi svarar så snabbt det går. Vill du komma och titta kan du välja vilken bensinmack som helst!
Vänliga hälsningar Chris, david, Niklas, Ted, Micke och alla dom andra.
Jag är den Micke... men min Rotex (med garanti) är tyvärr såld... (annonsen är dock kvar då jag lånat girokontot av svärmor och har inte fått bekräftelse på att köparen hämtat ut postförskottet än...)
Vad det gäller Ted (eller Oskar, eller Stefan, eller ...) så avslutas ALLTID deras annonser:
Kan skickas med bussgods
Först till kvarn...
Yo mannen...Micke184 skrev:Yo Mannen!
Jag är den Micke... men min Rotex (med garanti) är tyvärr såld... (annonsen är dock kvar då jag lånat girokontot av svärmor och har inte fått bekräftelse på att köparen hämtat ut postförskottet än...)
Vad det gäller Ted (eller Oskar, eller Stefan, eller ...) så avslutas ALLTID deras annonser:
Kan skickas med bussgods
Först till kvarn...
Ber om ursäkt....jag bläddrade igenom annonserna lite väl snabbt för att hitta namnen.
Mvh
...det är lugnt...screamin-daemon skrev:
... å andra sidan så kanske jag är etter värre då jag inte bara tömmer hanverkarbilar - jag rånar även dem på ev. garantibevis
Skämt åsido - jag köper ofta upp hela partier av verkyg från verksamheter som ändrat inriktning eller lagts ner; plockar ut ett eller två av tio verkyg och säljer sedan styckvis för ungefär samma totalsumma. Det enda sättet lixom att finansiera mitt "verktygsmissbruk" på ett sätt som inte innebär strid på kniven över hushållskassan.
så - nu vet du...
å nu heter han nog linda...
Har två st festool som ska säljas.
Den ena är en planex LHS 225 EQ 5000KR
Den andra rotex 150 FEQ 2500KR
BILLIGARE VID KÖP AV BÅDA TVÅ!!!
ps ring maila inte
http://www.blocket.se/vi/16919974.htm?ca=11_s
ngn som prövat att ringa eller som kommer ihåg hans förra numer då den annonsen nu är borta
Har två st festool som ska säljas.
Den ena är en planex LHS 225 EQ 5000KR
Den andra rotex 150 FEQ 2500KR
BILLIGARE VID KÖP AV BÅDA TVÅ!!!
ps ring maila inte
http://www.blocket.se/vi/16919974.htm?ca=11_s
ngn som prövat att ringa eller som kommer ihåg hans förra numer då den annonsen nu är borta