F
A Andy78 skrev:
Va!!
Förborrar ni inte?
klart man inte gör det när man lägger vanlig trall, man skulle ju aldrig bli klar. Fyfan för förborra 40 hål/kvm.

A Andy78 skrev:
Va!!
Förborrar ni inte?
Bara i kvistar och på finsnickerier.

S
13th Marine 13th Marine skrev:
Och jag menar på att bara för att Biltema säljer det måste det inte vara skit ;)

Men jag brukar säga "man får aldrig mer än vad man betalar för".
Biltemas grejor är för det mesta alldeles utmärkta. Det finns givetvis saker av sämre kvalitet, men det finns det överallt. Jag har t.ex köpt mycket båtgrejor där bl a offeranoder som kostar 25% av priset hos Volvo Penta återförsäljare som fungerat minst lija bra, om inte bättre. Jag slipper gärna det tvivelaktiga nöjet att betala för ett "märke". Valet är upp till var och en.

optimum
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Tycker inte det är riktigt samma sak. Hjullager är dyra att tillverka med bra kvalitét och jag vill påstå att Biltemas är mycket billigare än original. Trallskruven har ett snarlikt pris med många andra fabrikat.
Det är det som är luriga med Biltema. Ibland är det samma fabrikat som de dyrare alternativen och ibland rent skräp. Många företag "brandar" sina produkter till olika företag och precis som Biltema så är det någon annan som tillverkar och ibland premium och ofta rätt så dålig kvalitet.

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Va!! Förborrar ni inte?
Vanligt tryckt trall? Nej det har jag aldrig gjort.

F
S Stego1 skrev:
Biltemas grejor är för det mesta alldeles utmärkta. Det finns givetvis saker av sämre kvalitet, men det finns det överallt. Jag har t.ex köpt mycket båtgrejor där bl a offeranoder som kostar 25% av priset hos Volvo Penta återförsäljare som fungerat minst lija bra, om inte bättre. Jag slipper gärna det tvivelaktiga nöjet att betala för ett "märke". Valet är upp till var och en.
Det finns en viss betydande skillnad i ett hjullager och en klump med zink.

• Gilla
  • Haha
janusz_w och 1 till
  • Laddar…
Hur hamnade en tråd om trallskruv, till att handla om hjullager???

L Leif i Skåne skrev:
Hur hamnade en tråd om trallskruv att handla om hjullager???
"Biltema-kvalitet" berör mer än bara trallskruv..

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Jonas Persson
optimum optimum skrev:
Det är det som är luriga med Biltema. Ibland är det samma fabrikat som de dyrare alternativen och ibland rent skräp. Många företag "brandar" sina produkter till olika företag och precis som Biltema så är det någon annan som tillverkar och ibland premium och ofta rätt så dålig kvalitet.
Med tanke på att Biltema bara säljer nonname eller sina egna märken måste jag säga att de har bra kvalitet. Samtidigt gäller devisen att du får vad du betalar för.

S
Impact driver och trallskruv går inte ihop. Träffar man dessutom en knast så går vilken skruv i dessa klena dimensioner sönder. Sen skruvar folk för djupt, snett och säkerhetsställer inte att skruven sitter rätt på bitsen, alternativt byter inte ut en sliten bits eller använder rätt storlek.

För många bärs i solen får vilken klåparamatör som helst att beskylla trallskruvarna för det dåliga resultatet. De rusar in till datorn och spyr galla på Byggahus om hur illa de tycker om Biltema. Kanske fler ska ringa in proffs och hålla sig till ölen och grillen istället.

Rickard.
S DanielF skrev:
Impact driver och trallskruv går inte ihop.
Hade ett samtal med en *försäljare av någon av dom stora tillverkarna där ute om detta *(välklädd Stockholmare som reser runt och gör reklam för proffs) . Han påstod att dom inte rekommenderade slagskruvdragare på i princip all träskruv och definitivt inte rostfria oavsett grovlek. Rostfritt ska vara för mjukt och härdat stål gillar tydligen inte att bli slagen på men jag har aldrig hittat någon tydlig varning mot det.

Om man börjar leta runt så är det faktiskt väldigt få skruvar där slagskruvdragare faktiskt rekommenderas, betongskruvar är ett undantag jag har i huvudet. I övrigt brukar det bara stå en rekomenderad hastighet och det kan man tolka hur man vill.

• Gilla
Jonas Persson och 1 till
  • Laddar…
optimum
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Med tanke på att Biltema bara säljer nonname eller sina egna märken måste jag säga att de har bra kvalitet. Samtidigt gäller devisen att du får vad du betalar för.
Jo jag handlar en del där också.
Men man får välja lite vad man köper och vad man ska ha det till.
Skulle dock aldrig köpa vitala motordetaljer eller bromsdelar där.
Verktyg är t.ex. hylsnyckelsatser riktigt bra.
Nej trallskruv skulle jag inte köpa där. För mycket jobb om det blir fel kvalitet.
Fegar och köper gärna Essve trallskruv, dyrt men jäkligt bra.
Men då jag gör jobbet åt mig själv gör det inte så mycket med några tusen mer för skruven.

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Men då jag gör jobbet åt mig själv gör det inte så mycket med några tusen mer för skruven.
Det hade väl gjort ännu mindre om någon annan betalat? :)

K
Som sagt ovan man väljer vad man köper på biltema. Trallskruv till trall som är ett jävlar jobb om det blir fel . Nej knappast då lägger man till lite och får bra skruv från essve ist. Verktyg ja . Motordelar och motorolja nej. Finns mycket bra grejer på biltema men man väljer sina köp efter ändamål. Och jag säger inte att deras motor olja eller motordelar är dåliga bara inte värt risken för mig

Jonas Persson
optimum optimum skrev:
Jo jag handlar en del där också.
Men man får välja lite vad man köper och vad man ska ha det till.
Skulle dock aldrig köpa vitala motordetaljer eller bromsdelar där.
Verktyg är t.ex. hylsnyckelsatser riktigt bra.
Nej trallskruv skulle jag inte köpa där. För mycket jobb om det blir fel kvalitet.
Fegar och köper gärna Essve trallskruv, dyrt men jäkligt bra.
Har samma syn som du. Är dock verktygs fetischist så det blir mycket märkesvaror.:oops:

Men jag tvekar inte att köpa deras blocknycklar eller delar till hylsnycklar. Maskinskruv mm går också hem. Har mobbat deras 45J bilningsmaskin och 10J sds max borrhammare i åtta år utan att de gått sönder.

ESSVE-skruv är dock lite väl överprisat för min smak även om det finns i mitt sortiment.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.