135 223 läst · 317 svar
135k läst
317 svar
Varning för Biltemas trallskruv
Bra är nog ett relativt ord. Men jag har använt liknande och visst var de nyttiga en gång i tiden innan skruvdragare blev var och ens första elverktyg. Har nog fortfarande kvar några varianter av dessa men numera ses de nog mer som museiföremål än något jag faktiskt använder.Jonas Persson skrev:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 715 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 715 inlägg
Tror många inte vet vad det är för konstig grunka. Men att man tryckte och inte vred innebar att det gick lite bättre. Men knappast för små skruvar.Alfredo skrev:
Det finns stora skillnader även där. Zinkhalten varierar stort. Hjullager håller man sig till kända märken oavsett vsr dom säljs. Biltema säljer många produkyer och alla håller inte måttet, men det mesta fungerar alkdeles utmärkt. Sedan är det upp till var och en. Vill man betala dyrt för en likvärdig produkt så amen i tabernaklet på det.F fsn skrev:
S Stego1 skrev:Det finns stora skillnader även där. Zinkhalten varierar stort. Hjullager håller man sig till kända märken oavsett vsr dom säljs. Biltema säljer många produkyer och alla håller inte måttet, men det mesta fungerar alkdeles utmärkt. Sedan är det upp till var och en. Vill man betala dyrt för en likvärdig produkt så amen i tabernaklet på det.
Men generellt vad gäller bildelar så rekommenderar jag de Tyska websäljarna (som finns på svenska) där man köper riktiga produkter till strax under Biltemapriser. Utbudet är överlägset, det är bara det att man får vara beredd på 3-4 dagars leveranstid och täcka upp för 17-20€ i frakt. dÄR HAR DU BÄTTRE PRODUKTER TILL BETYDLIGT BÄTTRE PRIS.
Jag handlar av olika Tyska sidor men det finns också svenska sidor som är svinbilliga och levererar från lager i Eu eller här hemma.F fsn skrev:Men generellt vad gäller bildelar så rekommenderar jag de Tyska websäljarna (som finns på svenska) där man köper riktiga produkter till strax under Biltemapriser. Utbudet är överlägset, det är bara det att man får vara beredd på 3-4 dagars leveranstid och täcka upp för 17-20€ i frakt. dÄR HAR DU BÄTTRE PRODUKTER TILL BETYDLIGT BÄTTRE PRIS.
Det jag märkt är att det ofta är samma fabrik som gör både Autodoc och Biltemas grejor tex.
Jag letar upp det billigaste för dagen på alla sidor jag vet sen lägger det billigaste i varukorgen som jag har öppen i webläsaren och väntar nån dag eftersom att dom hela tiden läser kakor och skickar erbjudanden hej vilt.
Nu senast för en vecka sedan gjorde jag ett sinnesjukt klipp på en ny turbo till min bil jag letade på sidorna sen slog jag till på den direkt för att den kostade 2500kr och när jag köpt den så ändrades priset till 4500kr så den drog iväg 2000 kr 1 sekund efter att jag köpte den.
Ni som jagar priser osv ska definitivt göra som jag och leta googla gärna också det gjorde jag på oljan till bilen och det blev 500kr istället för 1050kr och det var på en svensk sida som inte finns som fysisk butik utan bara jobbar med nätförsäljning.
Som nån tidigare skrev så får man ju vänta någon dag eller 2-3 men det tycker jag att man för göra iaf om man handlar på märkeshandlare eller någon av de större bildelsbutikerna då dom har sjukt dålig lagerhållning på icke förbrukningsdelar som filter och stift osv men det vet man å andra sidan ungefär när man behöver så där går att spara massor tex mitt filter till automatlådan kostar strax över 300kr på Mekonomen och jag betalade 86kr på Autodoc och det fanns för 188 på Skruvat.se Biltema köper jag inte filter på längre så där tittade jag inte ens men tittade nu och dom har inte det filtret och dom andra filterna är dubbelt så dyra än mitt "Tyskpris".
Sen till den egentliga frågan från början ang skruven så tycker jag att den är medelmåttig i bästa fall men verkar vara svajig i kvalité om man läser här i tråden men det är många skruvmärken som är dåliga och inte borde få säljas fast dom vill påskina att det är märkesprodukter med en galen prislapp.
Så jag handlar mitt på Proffsprodukter.se till Sveriges billigaste priser säger dom och jag har inte hittat nå billigare som ser ut att vara något att ha.
Drar du av deras trallskruv så gör du galet fel för dom håller garanterat minst dubbelt vad den ska klara och ett plus är att man kan göra mängdbeställningar på olika skruv och dra ner priset ytterligare detta är bra om grannskapet beställer samtidigt och då får en pall skruv för en spottstyver.
Jobbade som golvläggare förr och vi la en hel del trall då och var tvingade av Chefen att för-borra för att det inte skulle flisa ur sig vid skruvskallen och det tog inte så otroligt med tid som man kanske kan tro kanske 20% längre men snyggare och det gick dessutom smidigare att skruva skeva brädor.
Sen lär man ju endå hålla på med en mall innan man skruvar så man hela tiden skruvar på samma mått i brädan och i en rak linje det värsta jag vet är när det ser ut som man skruvat trall med K-Pist snett och krokigt hur som helst med flis-uppslag vid varenda skruv.
Säger icke emot.F fsn skrev:Men generellt vad gäller bildelar så rekommenderar jag de Tyska websäljarna (som finns på svenska) där man köper riktiga produkter till strax under Biltemapriser. Utbudet är överlägset, det är bara det att man får vara beredd på 3-4 dagars leveranstid och täcka upp för 17-20€ i frakt. dÄR HAR DU BÄTTRE PRODUKTER TILL BETYDLIGT BÄTTRE PRIS.
Jag vill göra en hyllning till årets upplaga av biltemas trallskruv.
Satte hela förra altanen med Essve (nöjd också med den skruven). Fick riktigt bra rabatt men den personen har bytt jobb och på grund av utebliven rabatt testade jag biltemas.
Ca 2500 skruvar drogs ner med min knackare från Makita (lagom nöjda grannar) och det var bra bett i samtliga skruvar, inga gick av.
Altansäsongen är väl över för i år men finns det några eftersläntare utan superrabatt rekommenderas årsmodell 2021!
Satte hela förra altanen med Essve (nöjd också med den skruven). Fick riktigt bra rabatt men den personen har bytt jobb och på grund av utebliven rabatt testade jag biltemas.
Ca 2500 skruvar drogs ner med min knackare från Makita (lagom nöjda grannar) och det var bra bett i samtliga skruvar, inga gick av.
Altansäsongen är väl över för i år men finns det några eftersläntare utan superrabatt rekommenderas årsmodell 2021!
Jag har satt 2500-3000st av biltemas 4,5 x 55mm trallskruv i år, som säljs i 1000-pack utan ett enda problem. Jag har dock förborrat och använt vanlig skruvdragare.Gizmokvack skrev:Jag vill göra en hyllning till årets upplaga av biltemas trallskruv.
Skruvat i ca 1500 av Biltemas trallskruv med Makitas borstlösa slagskruvdragare utan förborrning i 28*120 utan problem. Ett tiotal av dessa var snea så kvalitetssorteringen är inte den bästa. Ännu sitter alla skruvar kvar och ingen drogs av vid byggnation.
Off-topic, någon som testat Julas "Hard Head" trallskruv, 500 st. för 99:-?
Hade längre gänga än Essve så de drog sämre för mig. ska du skruva tunnare trall lär de fungera.Degerlunden skrev:Skruvat i ca 1500 av Biltemas trallskruv med Makitas borstlösa slagskruvdragare utan förborrning i 28*120 utan problem. Ett tiotal av dessa var snea så kvalitetssorteringen är inte den bästa. Ännu sitter alla skruvar kvar och ingen drogs av vid byggnation.
/ATW