För mina ögon ser det ut som ett byggföretag som köpte en smal och litet olämplig tomt utan större värde och byggde utanför tomten i syfte att kunna tilltvinga sig mer tomtmark av skogsägaren.


Litet samma tankevärld som den där figuren som köpte en smal och olämplig tomt som råar mot mina föräldrars mark och sedan omedelbart krävde att jag skulle köpa tomten av honom för 20000 euro vilket är dubbelt mer än han hade betalat för tomten. Om jag inte köper den så kommer han att gå till domstol för att hindra att jag driver näringsverksamhet på mina föräldrars mark.
Jag har talat med byggnadskontoret och läst lagen och fått klart för mig att han inte har en chans att vinna den domstolsprocessen så vill han försöka så må han göra det.
 
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Mycket märkligt i den här tråden. Claes V gör ett inlägg där någon byggt på hans mark. Huset är(var?) enligt booli till salu och ansvarig mäklare är... Claes V!

https://www.booli.se/bostad/2470255

Nästan så man skulle kolla om det finns bygglov över huvud taget...
 
Redigerat av moderator:
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
yonna och 12 till
  • Laddar…
Nissens
M -MH- skrev:
Mycket märkligt i den här tråden. Claes V gör ett inlägg där någon byggt på hans mark. Huset är(var?) enligt booli till salu och ansvarig mäklare är... Claes V!

[länk]

På en annan mäklarfirmas sida ligger(låg?) huset uppe. Den mäklaren som där är ansvarig har också (en av två) lagfart på huset.

Nästan så man skulle kolla om det finns bygglov över huvud taget...
Bra research. Dessutom var det tydligen färdigbyggt 2020…
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Maalox
M -MH- skrev:
Mycket märkligt i den här tråden. Claes V gör ett inlägg där någon byggt på hans mark. Huset är(var?) enligt booli till salu och ansvarig mäklare är... Claes V!

[länk]

På en annan mäklarfirmas sida ligger(låg?) huset uppe. Den mäklaren som där är ansvarig har också (en av två) lagfart på huset.

Nästan så man skulle kolla om det finns bygglov över huvud taget...
Haha snyggt 🍿🍿
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Bra research. Dessutom var det tydligen färdigbyggt 2020…
Det är i alla fall avverkat för väg och byggnad under 2019, man kan se det på satellitbilderna som Skogsstyrelsen gör tillgängliga.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Mycket märkligt i den här tråden. Claes V gör ett inlägg där någon byggt på hans mark. Huset är(var?) enligt booli till salu och ansvarig mäklare är... Claes V!

[länk]

På en annan mäklarfirmas sida ligger(låg?) huset uppe. Den mäklaren som där är ansvarig har också (en av två) lagfart på huset.

Nästan så man skulle kolla om det finns bygglov över huvud taget...
Fram till igår låg fastigheten på en annan mäklare.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-tummelsta-eskilstuna-kommun-tummelsta-96-19054015
Märkligt är det verkligen.
 
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Hmm, kan vara jag som har fel då. 😳 Går tyvärr inte att ändra inlägget.
 
C
M -MH- skrev:
Huset är(var?) enligt booli till salu och ansvarig mäklare är... Claes V!
Har lite svårt att tolka sidan på Booli, men det står "Ej på marknaden".

Är det så att "Ansvarig mäklare" avspeglar vem som var ansvarig när fastigheten såldes sist? Vilket då verkar vara den obebyggda tomten?

Å andra sidan j-kligt märkligt om man både är mäklare och (de facto) säljare på en och samma gång. Det strider väl mot god fastighetsmäklarsed om något?
 
C cpalm skrev:
Å andra sidan j-kligt märkligt om man både är mäklare och säljare på en och samma gång.
Jag tar tillbaka det och hävdar motsatsen.

Och det du säger om tomtens mäklare är en rimlig förklaring, jag skall be dom ta bort det.
 
Redigerat:
Nissens
M -MH- skrev:
Det är i alla fall avverkat för väg och byggnad under 2019, man kan se det på satellitbilderna som Skogsstyrelsen gör tillgängliga.
Mäklarannonsen säger ju att det var byggt 2020…
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Enligt Booli's historik såldes alltså tomten för bara 150 tkr och den lagfarten gick igenom 2017-05-22 så det är ju en ganska gammal uppgift. Måste varit någon slags kompispris för tomten(!?)
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
J Josth skrev:
Enligt Booli's historik såldes alltså tomten för bara 150 tkr och den lagfarten gick igenom 2017-05-22 så det är ju en ganska gammal uppgift. Måste varit någon slags kompispris för tomten(!?)
låter ju väldigt biligt
 
M -MH- skrev:
Mycket märkligt i den här tråden. Claes V gör ett inlägg där någon byggt på hans mark. Huset är(var?) enligt booli till salu och ansvarig mäklare är... Claes V!

[länk]

Nästan så man skulle kolla om det finns bygglov över huvud taget...
Och denne von Schinkel har dissat en bunt med fiberentreprenörer och en väl ansedd mäklare mfl. I lokalblaskan kan man läsa att man nekar fiber på sin mark och på ett annat fora att han som mäklare uppträtt minst sagt tveksamt. Det ligger nog en hel kennel begravd här..kan vara att konflikterna kommer lättar för vissa än för andra.
Imponerande dock att tråden redan är uppe i 17 sidor
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Är Claes V både mäklare och ägare av den annekterade fastigheten?
Mystiken tätnar.
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Oj! Han har en egen flashback-tråd. :D
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.