2 183 läst · 24 svar
2k läst
24 svar
Varför ryker det ut rök?
Jaha se där ja den såg spännande ut 👍 Plattan är bara att dra utåt så trillar den ner men den är tung så ta det försiktigt.M Monika Lazarevic skrev:
Det var en bjässe! Jag tände en brasa och vips så var bekymret borta men nu återstår frågan om och hur mycket skorstenen är skadad. Får ta hit sotaren på nytt.Jonis.F skrev:
Tack alla för era tips, bekymret är löst nu! 😊 Byggahus har verkligen fantastiskt kunniga medlemmar!
Medlem
· Stockholm
· 4 295 inlägg
Du vet inte vad du pratar om. Eller så försår jag inte vad du menar. Jag kan hålla med om att självdraget i mitt hus fungerar från kass till dåligt på sommaren, men då står dörrarna mest öppna hemma.L L A Axelsson skrev:
Självdrag måste man bygga in från början, kanske där det missas med ombyggnationer och felkonstruerade isoleringprojekt.
/W
Jag grundar mina påståenden på erfarenhet.Workingclasshero skrev:
Du vet inte vad du pratar om. Eller så försår jag inte vad du menar. Jag kan hålla med om att självdraget i mitt hus fungerar från kass till dåligt på sommaren, men då står dörrarna mest öppna hemma.
Självdrag måste man bygga in från början, kanske där det missas med ombyggnationer och felkonstruerade isoleringprojekt.
/W
Medlem
· Stockholm
· 4 295 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför är det kallt i huset på morgonen
Värmepumpar -
Varför sluter Yale Classic inte tätt mot dörrbladet?
Fönster & Dörrar -
Varför är mitt ena fönster fastskruvat och hur kan jag öppna det?
Fönster & Dörrar -
Varför det två? Den ena på ca 110 cm från golvet…
Badrum -
Varför ryker det så?
Ved, Pellets, Flis