Dålig cirkulation i värmebärare. Vanligt på IVT att flexslangar blir igensatta av magnetit.
Kan även vara någon cirkulationspump pump som gett upp. Kolla va du har för värden på GT1, GT8 och GT9 , de bör vara inom typ någon grad när kompressorn inte går. Stor avvikelse mellan GT8 och 9 kan vara pga magnetit eller trasig cirkpump
Kan även vara någon cirkulationspump pump som gett upp. Kolla va du har för värden på GT1, GT8 och GT9 , de bör vara inom typ någon grad när kompressorn inte går. Stor avvikelse mellan GT8 och 9 kan vara pga magnetit eller trasig cirkpump
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 947 inlägg
Man bör dock få varning om "högt värmebärar delta" (eller liknande) innan högtryckspressostaten löser ut, men "bor" man inte vid värmepumpen så kanske man missar det larmet ! Kvittera larmet så bör värmepumpen starta och kolla då vad som sker med ovan nämnda givares temp.13th Marine skrev:
Även jag har haft stopp i slangar, som jag rensat. Se till att ha extra packningar ifall du river isär . Oftast den understa slangen som har en kraftig 180 graders böj. Tappa ur systemet först innan. Det är lätt att rensa bort magnetiten
Hej . Tack för svaret vad kan jag göra åt dettaF fusion skrev:Dålig cirkulation i värmebärare. Vanligt på IVT att flexslangar blir igensatta av magnetit.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför slutade Electrolux frysen att lysa, där det kommer ut isbitar
Vitvaror -
Varför löser lågtryckspressostat larmet ut
Värmepumpar -
Varför är halva värmesystemet kallt och varför kommer och går värmen?
Värme allmänt -
Kommer ej upp i rätt hustemp, varför?
Värme allmänt -
Varför kommer det varmt vatten istället för kallt?
Vatten & Avlopp