817 098 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Det avsnittet är ett jävla haveri. Men precis som nämnts tidigare så krävs det ofantligt mycket mer kraft att bemöta dumheter än att presentera fakta.Å Åbyfor skrev:
Sammanfattningsvis kan man säga att de kokar ihop en bild med hjälp av insinuationer och otydligheter och cherrypickar utav bara helvete för att försöka ge en vinklad bild.
Ja, det finns viss kritik mot hur Pfizer redovisar vissa uppgifter, men här försöker man påstå att man undanhållit, förfalskat och vilsefört uppgifter fullständigt, och man hänvisar framförallt till studier under fas 3 men ignorerar mycket mer uppdaterad data från de senaste årens användning och ifrågasätter siffror från senaste året med att det inte stämmer överens med alla siffror från tidiga faserna.
Det är rakt igenom oärligt och medvetet missledande och snacket om att det skulle vara upplysande är i min mening skitsnack.
Lite mer sofistikerade än galna demonstrerande anti-vaxxare helt enkelt.
Jag är nog mest intresserad av hatet som växt fram, ämnet kommer på nått sätt i andra hand. Jag tror att hatet mellan dessa läger är ett problem som dödar det öppna konstruktiva samtalet.timmelstad skrev:Det avsnittet är ett jävla haveri. Men precis som nämnts tidigare så krävs det ofantligt mycket mer kraft att bemöta dumheter än att presentera fakta.
Sammanfattningsvis kan man säga att de kokar ihop en bild med hjälp av insinuationer och otydligheter och cherrypickar utav bara helvete för att försöka ge en vinklad bild.
Ja, det finns viss kritik mot hur Pfizer redovisar vissa uppgifter, men här försöker man påstå att man undanhållit, förfalskat och vilsefört uppgifter fullständigt, och man hänvisar framförallt till studier under fas 3 men ignorerar mycket mer uppdaterad data från de senaste årens användning och ifrågasätter siffror från senaste året med att det inte stämmer överens med alla siffror från tidiga faserna.
Det är rakt igenom oärligt och medvetet missledande och snacket om att det skulle vara upplysande är i min mening skitsnack.
Lite mer sofistikerade än galna demonstrerande anti-vaxxare helt enkelt.
Det är rätt många olika ämnen man har iaktagit där hatet mellan grupperna är ofta närvarande. Det talas om härskarteknik och vissa psykologiska fenomen känner man helt klart igen från tidigare historia.
Vi får nog vänta nått år och se hur det hela slutar...
Så alla ni motståndare får stjärnor nu igen? Är det den gamla trötta liknelsen?Å Åbyfor skrev:Jag är nog mest intresserad av hatet som växt fram, ämnet kommer på nått sätt i andra hand. Jag tror att hatet mellan dessa läger är ett problem som dödar det öppna konstruktiva samtalet.
Det är rätt många olika ämnen man har iaktagit där hatet mellan grupperna är ofta närvarande. Det talas om härskarteknik och vissa psykologiska fenomen känner man helt klart igen från tidigare historia.
Som sagt hatet.J Jocke Best skrev:
Stjärnor? Jag är helt enkelt mest intresserad av hur detta slutar. Det kommer helt klart ta några år innan allt är urett o lagt sig. Är det fel i att ens ha en åsikt eller undran om hur denna historia slutar? Detta kommer också vara historia det som händer idag. För mig har det ingen större betydelse vem som har rätt eller fel. Jag försöker dock inte investera för mycket känslor i det för då tror jag man tappar objektiviteten, men det är väl fel det med antar jag...
Redigerat:
Jag frågar igen. Du vet nog bäst själv vad du menar med den subtila antydan om historien. Om du likställer hanteringen av ovaccinerade med utdelning av stjärnor så förtjänar det mer härskarteknik än vad Göran Persson kunde få ihop på ett år. Så vad menade du?Å Åbyfor skrev:Som sagt hatet.
Stjärnor? Jag är helt enkelt mest intresserad av hur detta slutar. Det kommer helt klart ta några år innan allt är urett o lagt sig. Är det fel i att ens ha en åsikt eller undran om hur denna historia slutar? Detta kommer också vara historia det som händer idag. För mig har det ingen större betydelse vem som har rätt eller fel. Jag försöker dock inte investera för mycket känslor i det för då tror jag man tappar objektiviteten, men det är väl fel det med antar jag...
Jag förstår faktiskt inte vad du menar med ”hatet som växt fram” så du får gärna förklara vad du menar med det.Å Åbyfor skrev:Jag är nog mest intresserad av hatet som växt fram, ämnet kommer på nått sätt i andra hand. Jag tror att hatet mellan dessa läger är ett problem som dödar det öppna konstruktiva samtalet.
Personligen upplever jag snarare att folk som inte får bred acceptans för avvikande marginaliserade åsikter har lätt för att hänfalla till att de upplever hat när de blir ifrågasatta.
Sen att samhället i stort sett har blivit mer polariserat är ju det här bara ytterligare bevis på. Jag tycker mest att det är skrämmande att minoritetsfrågor kan lyftas upp till en nivå där man förväntar sig att ett högljudd avvikande minoritet utan faktamässigt stöd för sin åsikt förväntas hanteras på likvärdiga villkor. Men när man formulerar sig så pratas det genast om förtryck, censur och diktatur… det är för mig en grundläggande demokratisk princip att nio av tio miljoner har mer inflytande än en av tio miljoner.
Jo, jag är dömd till att vara lågutbildad med...glömde det...J Jocke Best skrev:
Alltså desto mer historia man läser desto mer ser man ett samahang i att saker återupprepar sig. Det handlar inte om någon nazism utan hur människor fungerar. Återigen så får vi se hur det slutar.J Jocke Best skrev:
Ni är inte en folkgrupp vet du. Bara bufféns gratisätare. Det förtjänar inget hat. Bara en suck och ett ryck på axlarna. Lågutbildade, vad fick dig att tro det? Subtil betyder närmast omärklig.Å Åbyfor skrev:
timmelstad skrev:Jag förstår faktiskt inte vad du menar med ”hatet som växt fram” så du får gärna förklara vad du menar med det.
Personligen upplever jag snarare att folk som inte får bred acceptans för avvikande marginaliserade åsikter har lätt för att hänfalla till att de upplever hat när de blir ifrågasatta.
Sen att samhället i stort sett har blivit mer polariserat är ju det här bara ytterligare bevis på. Jag tycker mest att det är skrämmande att minoritetsfrågor kan lyftas upp till en nivå där man förväntar sig att ett högljudd avvikande minoritet utan faktamässigt stöd för sin åsikt förväntas hanteras på likvärdiga villkor. Men när man formulerar sig så pratas det genast om förtryck, censur och diktatur… det är för mig en grundläggande demokratisk princip att nio av tio miljoner har mer inflytande än en av tio miljoner.
Ałltså det tar en evighet att förklara.timmelstad skrev:Jag förstår faktiskt inte vad du menar med ”hatet som växt fram” så du får gärna förklara vad du menar med det.
Man måste nog ha läst en helvetes massa historia och böcker om mänskligt beteende.
Man kan se saker på olika sätt antingen har jag rätt eller ni. Men man ser ett samanhang till slut. Jag borde hålla tyst då jag inte har tid att skriva om detta även fast diskussionen är rolig.
Ha en trevlig kväll.
Det var väl Hegel som konstaterade att ”Av historien lär vi oss att vi inget lär av historien” vilket är väldigt träffande.Å Åbyfor skrev:Ałltså det tar en evighet att förklara.
Man måste nog ha läst en helvetes massa historia och böcker om mänskligt beteende.
Man kan se saker på olika sätt antingen har jag rätt eller ni. Men man ser ett samanhang till slut. Jag borde hålla tyst då jag inte har tid att skriva om detta även fast diskussionen är rolig.
Ha en trevlig kväll.
J Jocke Best skrev:
Betydelsen är slående, och historien återupprepas kan man tycka. Men även här har man sin fulla tillåtelse att tycka olika.timmelstad skrev:
Nu när alla restriktioner skall släppas kan alla ni som inte vaccinerat er skänka en liten tanke av tacksamhet till oss andra som gjort det enda rätta. För utan oss hade det dröjd lite/mycket till.
Men nu slipper ni spikproteiner, 5G, magnetism och kanske Big Pharma lägger ner sin offensiv
Men nu slipper ni spikproteiner, 5G, magnetism och kanske Big Pharma lägger ner sin offensiv