Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
L Loxxx skrev:
Bättre, på vilket sätt?
De är "renare" än traditionella vaccin. Efter ett par dagar finns inget av vaccinets mRNA kvar i kroppen och efter ett par veckor är spikproteinet som mRNA programmerade kroppens celler att producera också borta.
Hur kan man veta det när det inte har genomgått fullständiga studier...
Man kan veta det eftersom de båda mRNA-vaccinen har genomgått fullständiga studier.
 
  • Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
P
L Loxxx skrev:
Ungefär hälften
Det stämmer nog hyfsat med vad rätt många har mätt upp, men lite mer än hälften tror jag är den vanligaste erfarenheten.
Det är på liknande sätt med vaccinering mot många andra virussjukdomar, t.ex. influensa, och skyddet av en genomgången infektion, så om man inte vill bli sjuk en gång till så vaccinerar man sig lämpligen 5-6 månader efter att man har varit sjuk i covid-19.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Å Åbyfor skrev:
Betydelsen är slående, och historien återupprepas kan man tycka. Men även här har man sin fulla tillåtelse att tycka olika.
Det här ständiga tjatandet om att man ska få tycka olika är olidligt tröttsamt. Det är ingen som påstått något annat. Det yttersta beviset på det är alla i den här tråden som inte gör annat än ”tycker olika” mest hela tiden.

Det innebär (fortfarande) inte att man får torgföra sin olika åsikt oemotsagd. Och kanske det finns andra som har åsikter om ens åsikt. Det får man helt enkelt också vara beredd på att man kan få höra om man uttrycker sin egna åsikt.

(Rinse and repeat).
 
  • Gilla
  • Älska
skogaliten och 8 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Inte när det gäller vaccination och andra metoder för att bekämpa en epidemi. Då är det ett litet fåtal som bör ha det största inflytandet.
Jag tror du förstår vad jag menar.
 
P
Katarina Gospic av alla människor! Det hade jag aldrig trott, att hon skulle bli värvad till desinformationskampanjen.
 
J Jocke Best skrev:
Vilken historie? Säg nu. Är det den jag tror? Stor skam i så fall.
Jag förutsätter att det är spanska sjukan som åsyftas…
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vad skriver Aftonbladet om den podden?
De gjorde en artikel på att avsnittet kritiserades hårt av många experter och gjorde en parallell till Spotify/Rogan-avsnittet med Malone och frågade programledaren av podden som svarade som ett pucko (typ).
 
Nissens
L Loxxx skrev:
Ungefär hälften
Skyddet mot att bli svårt sjuk är betydligt längre än så.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
RoTe
Efter att ta tagit ett steg tillbaka och betraktat tråden ett tag. När tror ni kriget mellan vaxx vs antivaxx kommer ske?
 
P
timmelstad timmelstad skrev:
Jag tror du förstår vad jag menar.
När det gäller den parlamentariska demokratin så håller jag med om att det är rimligt att en majoritet har större inflytande än en minoritet. Det är liksom inbyggt i systemet.

Däremot är inte vetenskap något som handlar om att avgöra på "demokratisk" väg vad som är det rätta svaret på en fråga.
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
P
timmelstad timmelstad skrev:
Det här ständiga tjatandet om att man ska få tycka olika är olidligt tröttsamt. Det är ingen som påstått något annat. Det yttersta beviset på det är alla i den här tråden som inte gör annat än ”tycker olika” mest hela tiden.

Det innebär (fortfarande) inte att man får torgföra sin olika åsikt oemotsagd. Och kanske det finns andra som har åsikter om ens åsikt. Det får man helt enkelt också vara beredd på att man kan få höra om man uttrycker sin egna åsikt.
Bekämpandet av ett farligt virus är inte heller något som ska baseras på åsikter.
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
RoTe
P pmd skrev:
När det gäller den parlamentariska demokratin så håller jag med om att det är rimligt att en majoritet har större inflytande än en minoritet. Det är liksom inbyggt i systemet.

Däremot är inte vetenskap något som handlar om att avgöra på "demokratisk" väg vad som är det rätta svaret på en fråga.
Det är dock lättvinklat genom att ställa frågan på ett visst sätt för att få svaret man vill ha. Men det vet du så klart.
 
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
P
timmelstad timmelstad skrev:
De gjorde en artikel på att avsnittet kritiserades hårt av många experter och gjorde en parallell till Spotify/Rogan-avsnittet med Malone och frågade programledaren av podden som svarade som ett pucko (typ).
Pärleros är nog ganska glad idag, trots allt. Hans podd har fått stor uppmärksamhet i gammelmedia och förmodligen gjort fler människor nyfikna på den. Det tjänar han pengar på.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.