Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Ulltand Ulltand skrev:
Oki du väljer alltså att tolka vetenskapliga resultat efter eget huvud?
Tack, jag vet att du tycker att munskydd är lösningen på allt och att vi hade oändliga förråd av sådana våren 2020. Jag tänker inte försöka övertyga dig om motsatsen.
 
  • Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
På vilket sjukhus eller landsting vårdades misstänkt frekvent covid i korridorer? Tycker ofta att du överdriver situationerna på covidavdelningarna. Jag vet såklart inte hur det gått till på varenda en, men nationellt har det ju ändå varit n diskussion kring vårdhygien och jag har svårt att tänka mig att vårdhygien på enskilda sjukhus skulle ha en diametralt annan syn på det hela än resten.
På linedbergs Lasarett i örebro län.Tele 0581-850 00 och be kopplad till medecin/covid avdelningen och be att få prata med avdelningschefen så kan du ställa dina frågor som du är tveksam till.Märkligt att det fanns sjukhus som hade tillräckligt med utrustning i pademins början och att sedan när man väntade på provsvar kunde ligga på enkelsalar .vad finns dom sjukhusen för inte fanns dom i örebro,dalarna eller värmlanslän iallafall.
https://lindenytt.com/nyheter/det-ar-dags-att-agera-nu/
 
K Klacken skrev:
Jag gissar på att vaccinets effekt avtar efter en viss tid, precis som många andra vaccin kräver flera sprutor, t ex TBE, polio m flera. Vad är det du inte begriper?
begriper vad?
 
F
P pmd skrev:
Det är möjligt att du har rätt och att de helt enkelt bara är korkade.
Eller spruträdda?
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Oki du väljer alltså att tolka vetenskapliga resultat efter eget huvud?

Som anitvaxxer gör?
Det gör ju du själv hela tiden. Munskydden är ett bra exempel. Forskarvärlden är splittrad i frågan, men du är stensäker på hur det är. Detta eftersom du fått för dig att en viss rapport säger något som stämmer med din personliga uppfattning.

Rätt märkligt.

Så gör du med Norge också, inte ens när de fick den snabbaste smittspridningen i hela Europa hade de gjort något fel i Norge… :crysmile:
 
  • Gilla
Jocke Best och 3 till
  • Laddar…
P
V växelventil skrev:
Varför behöver 3/4 sjukvård när dom är vaccinerade?
Vad syftar du på?
 
P
V växelventil skrev:
3/4 som ligger på intensiven i england som läget är nu är vaccinerade.
Hur många vaccinerade hade legat på intensiven om ingen hade varit vaccinerad? Det kanske ger en ledtråd?
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
P
V växelventil skrev:
Du ska ju själv ta en 3 dos skriver du varför då om vaccinet fungerar så bra?
Det är väl ganska givet att man vill vaccinera sig om vaccinet fungerar bra?
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är väl ganska givet att man vill vaccinera sig om vaccinet fungerar bra?
Okej jag tar vaccin för att inte hamna på sjukhus så då vet vi skillnaden.
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
P pmd skrev:
Hur många vaccinerade hade legat på intensiven om ingen hade varit vaccinerad? Det kanske ger en ledtråd?
Hur vet du att dom inte har blivit smittade om exempel hade hållt bättre avstånd eller haft munskydd på sig?Poängen är ju att vi ska ha bättre avstånd till varandra och varför ska man gå på julbord i dessa tider.Vi kan inte äta kakan och har den kvar samtidigt.
 
P pmd skrev:
Vad syftar du på?
Jag är rätt säker på anledningen varför 3/4 som ligger på intensiven som är vaccinerade berorpå att vaccinet verkan har upphört och dom saknar 3 dosen eller har du någon annan teori?
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
[bild]
Fin karta, men jag saknar en rubrik. Vad står siffrorna för?
 
B b8q skrev:
Fin karta, men jag saknar en rubrik. Vad står siffrorna för?
Antal fall per 100 000 invånare.
 
V växelventil skrev:
Jag är rätt säker på anledningen varför 3/4 som ligger på intensiven som är vaccinerade berorpå att vaccinet verkan har upphört och dom saknar 3 dosen eller har du någon annan teori?
Källa på det? Dagens SvD: Artikel i Svenska Dagbladet om majoriteten ovaccinerade på IVA med bild på hälsovårdspersonal i skyddsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.