Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
En del tar bara vaccin som är 100% utan biverkningar med 100% skydd mot sjukdom livet ut.

När bilbältet kom så fanns det människor som vägrade använda det för att de var rädda att fastna i bilen om de skulle köra ner i vatten.

När airbagen kom så var det folk som protesterade för att de inte ville ha en sprängladdning mitt i ratten.

Exakt samma sak. Folk är rädda och irrationella.
 
  • Gilla
pmd och 8 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
En del tar bara vaccin som är 100% utan biverkningar med 100% skydd mot sjukdom livet ut.

När bilbältet kom så fanns det människor som vägrade använda det för att de var rädda att fastna i bilen om de skulle köra ner i vatten.

När airbagen kom så var det folk som protesterade för att de inte ville ha en sprängladdning mitt i ratten.

Exakt samma sak. Folk är rädda och irrationella.
Va?!
Fastspänd under vattnet och sprängladdning i ratten? :surprised:
Och det säger du först nu…;)
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 8 till
  • Laddar…
T Tommynorskens skrev:
FHM har inte infört något TVÅNG på munskydd. Det är rekomendationer.
Vart har jag skrivet att det är Tvång på munskydd?
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
P Pin skrev:
Va?!
Fastspänd under vattnet och sprängladdning i ratten? :surprised:
Och det säger du först nu…;)
Ja man kan ge sig den på att om internet hade funnits på den tiden så hade det varit krigsrubriker!

"Follow the money! Vilka är det som tjänar pengar på alla bilbälten? Big Auto! Visste ni att han som uppfann bilbältet jobbar för en biltillverkare??"

Stor skräll. :rolleyes:
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det var ett vansinnigt tjat om Tegnell och de där maskerna.
.
20-30 % fler dödsfall i Sverige.

Och fler lär det bli när användningen är låg pga AT tidigare hittepå och okunskap. Många gick på det

Noterar att du tar lätt på det.
 
Redigerat:
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
20-30 % fler dödsfall i Sverige.

Och fler lär det bli när användningen är låg pga AT tidigare hittepå och okunskap. Många gick på det

Noterar att du tar lätt på det.
Kan du utveckla ditt svar tror du? Eller i vart fall första meningen.
 
  • Gilla
Jocke Best och 3 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Kan du utveckla ditt svar tror du? Eller i vart fall första meningen.
Eller tvärt om. Vad får dig att tro att all vetenskap som publicerats i ämnet är fel och att Anders Tegnell och Birgitt hade rätt men att allt vetenskapligt stöd saknas?

Att smitta leder till dödsfall behöver jag väl inte utveckla?
 
Ulltand Ulltand skrev:
Eller tvärt om. Vad får dig att tro att all vetenskap som publicerats i ämnet är fel och att Anders Tegnell hade rätt men att allt vetenskapligt stöd saknas?
"All vetenskap I ämnet". Nåja.
Ulltand Ulltand skrev:
Att smitta leder till dödsfall behöver jag väl inte utveckla?
Absolut inte, men nu var det ju inte det du skrev. Du skrev "20-30 % fler dödsfall i Sverige." vilket inte är i närheten av samma sak och jag kan inte ens se vad det har för koppling till det jag skrev. Du får försöka förklara så en tolvåring förstår.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
"All vetenskap I ämnet". Nåja.

Absolut inte, men nu var det ju inte det du skrev. Du skrev "20-30 % fler dödsfall i Sverige." vilket inte är i närheten av samma sak och jag kan inte ens se vad det har för koppling till det jag skrev. Du får försöka förklara så en tolvåring förstår.

Sitter du på annan vetenskap som ingen känner till så publicera den här och nu . Eller sluta hitta på.

Nej 12-åringar förstår inte samband om smittspridning så det kan jag inte hjälpa dig med.
 
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Eller tvärt om. Vad får dig att tro att all vetenskap som publicerats i ämnet är fel och att Anders Tegnell och Birgitt hade rätt men att allt vetenskapligt stöd saknas?
Stopp ett tag. Var det inte du som envist hävdade att FHM var helt vansinniga som inte villa stänga ner hela Sverige eftersom ett vaccin skulle "komma till hösten", vilket då enligt dig betydde september 2020.

Jag fick min andra spruta i augusti 2021.

Du lovordade ju också Norges hårda nedstängning när Tegnell stod i TV och sa att "Det här är inget sprintlopp, det är ett Marathon."

Karta över Europa med olika nyanser av rött som visar antalet Covid-19-fall den 16 december 2021, inklusive siffror för varje land.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Huzzbutt och 5 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Sitter du på annan vetenskap som ingen känner till så publicera den här och nu . Eller sluta hitta på.

Nej 12-åringar förstår inte samband om smittspridning så det kan jag inte hjälpa dig med.
Nejdå, jag inget nytt under solen. Du får nöja dig med att jag gjort en annan tolkning än du.
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Stopp ett tag. Var det inte du som envist hävdade att FHM var helt vansinniga som inte villa stänga ner hela Sverige eftersom ett vaccin skulle "komma till hösten", vilket då
[bild]

Jag bortser från dina inledande påhitt och kan konstatera att vaccinet kom 4 december. Fyra dagar efter till hösten. Ungefär helt rätt. Vad trodde du? som FHM 2023?

Utvecka gärna vad detta har med munskydd att göra. Gärna så att en vuxen normalbegåvad förstår,
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Nejdå, jag inget nytt under solen. Du får nöja dig med att jag gjort en annan tolkning än du.
Oki du väljer alltså att tolka vetenskapliga resultat efter eget huvud?

Som anitvaxxer gör?
 
Ulltand Ulltand skrev:
Jag bortser från dina inledande påhitt och kan konstatera att vaccinet kom 4 december. Fyra dagar efter till hösten. Ungefär helt rätt. Vad trodde du? som FHM 2023?

Utvecka gärna vad detta har men munskydd att göra. Gärna så att en vuxen normalbegåvad förstår,
Jag trodde att det skulle ta så lång tid att det var helt orimligt att alla skulle åka hem och låsa dörren och stanna där tills alla var vaccinerade. Jag tycker att jag fick rätt och att du fick fel.

Det har bäring på så sätt att när du hasplar ur dig procentsatser som du inte inte vill förklara så kan jag helt bortse ifrån dem, för din kristallkula har visat sig vara precis lika grumlig som min. Och jag vet hur grumlig min är.
 
  • Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Utvecka gärna vad detta har men munskydd att göra.
Utveckla gärna vad detta har med vaccin att göra eftersom detta är en tråd om vaccin och inte om munskydd.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.