Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väl ingen som går omkring med en skylt där det står jag vaccinerade mig för andras skull. Alltså är det ingen som håller på och visar det och därmed blir ditt inlägg rätt meningslöst.

Så om det är stort att ha medkänsla och därför vaccinera sig för andras skull, vad säger det om de som vägrar vaccinera sig för andras skull?
Jag sa bara att visa medkänsla snuddar vid egoism. Ni säger att om man inte vaccinerar sig, för kollektivet förstås, är man per automatiskt egoistisk.
De som vägrar att vaccinera sig för andras skull är vid sina sinnens fulla bruk, övriga har nåt behov av att visa överdriven godhet.

• Haha
frasen_36
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Behöver ni fler anledningar?
Nej, men det tycks finnas de som behöver det. Du kanske?

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Någon här som är påläst om vaccinationsskador som följd av att av misstag ha fått vaccinet inskjutet direkt in i blodkärl?

Jag har läst på en del om detta senaste dagarna.

Många som fått märkliga bieffekter av vaccinet vittnar om en metallisk smak i munnen vid vaccineringstillfället. Det tyder på att det skickats rakt in i blodet.

Det som då kan ske är att spikeproteinet och övriga ingredienser kan följa blodet direkt till hjärtkärlen och döda celler i området. Proteiner i blodet överreagerar och binder mot vaccinet och gör att blodproppar uppstår. I vissa fall större på ett samlat ställe i kroppen, men i många fall mindre blodproppar som är utspridda på flera ställen och svåra att upptäcka utöver extremt höga D-dimer.
Metalliska smaken i munnen kan även vara en ”naturlig” biverkning av den ”infektion” kroppen utsätts för då det även är en vanlig effekt av covidinfektion.

P pmd skrev:
Nej, men det tycks finnas de som behöver det. Du kanske?
Precis.

P pmd skrev:
Ja.
Det är den logiken som jag inte har fått svar på.

P pmd skrev:
Jodå, det har förklarats flera gånger. Man minskar risken att smitta andra.
Har ni en uppfattning att ovaccinerade medvetet går in för att sprida smitta?

P pmd skrev:
Den minskar om du vaccinerar dig. Utan att vaccinera sig måste man leva ett extremt eremitliv för att inte riskera att bli smittad.
Mitt problem.

P pmd skrev:
Jodå, det har förklarats flera gånger. Man minskar risken att smitta andra.
Vilket jag har svarat på flera ggr.

P
Snailman Snailman skrev:
De ni diskuterade hade kanske varit intressant om Swebbtv hade enormt gott om pengar och resurser, men det lär de ha begränsat av, då bör de ju lägga de resurserna på områden som inte täcks in av vanlig press, inte göra reportage med åsikter och personer som det går tretton på dussinet i vanlig press. De skulle ju vara komplett tokiga om de gjorde på något annat sätt?
Swebbtv publicerar sånt som de tror appellerar till sin publik, dvs folk som är skeptiska till vetenskap. Det gör de förstås rätt i om de ska kunna tjäna pengar och fortsätta sin verksamhet.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
P
H Huspappan skrev:
Sånt gillar vi, även om det även framkom att det var lika höga koncentrationer av viruset i kroppen oavsett om man var vaccinerad eller ej
Var framkom det?

P
H Huspappan skrev:
En trippeluppmaning att vaccinera sig, herrejesus. Det var nog ett rekord för dig i ett enda inlägg
Tredje gången gillt? ;)

• Haha
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
J JBa skrev:
Metalliska smaken i munnen kan även vara en ”naturlig” biverkning av den ”infektion” kroppen utsätts för då det även är en vanlig effekt av covidinfektion.
Det jag syftar på är alltså i samband med vaccinationstillfället. Det är personer som vittnar om att smaken uppkommer nästan exakt som sprutan skjuts in.

P pmd skrev:
SVT är skattefinansierat. Avgifter som alla med förvärvsinkomst måste betala villkorslöst är skatter.
Det är inte så de själva definierar det. Kanske för att avgift istf skatt är ett kryphål för att vara oberoende. Ska bli intressant om vi får en annan regering om de fortsätter att vara ”oberoende”, dvs PK i en annan kontext.

P
J Jocke Best skrev:
de 22s gäng.
Irländska politiker?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.