818 099 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Jag kan ju hålla med om att de som inte vill ha vaccin uppvisar lite sado-masochistiska tendenser då.M mickef skrev:
Redigerat:
Eftersom dina tidigare epitet på de som vaccinerar sig eller propagerar för vaccin inte föll i god jord får du börja kalla dem egoister helt enkeltM mickef skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Att vaccinera sig för andras skull kallar jag för att visa empati för och solidaritet med andra.M mickef skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 814 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 814 inlägg
Bilden är intressant. Medelåldern för ovaccinerade på IVA är 56 år. Det går inte riktigt ihop med mantrat från många vaccinmotståndare om att det bara är äldre (80+) som drabbas.Nissens skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Empati är samma sak som medkänsla, i det här fallet att man då har medkänsla med andra människor som blir sjuka och avlider. Jag kan inte riktigt se det egoistiska i det.M mickef skrev:
Ja, och jag trodde nog medelåldern var högre. Det är väl en viss spridning antar jag, kanske de flesta ligger mellan 50 och 60 kan man ju tänka…Fairlane skrev:
Det är mycket lidande och många skattepengar som går åt helt i onödan…
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Även denna bild, som visar samtliga på sjukhus, är från dagens presskonferens, men från Socialstyrelsens del, är talande. Inte klokt att så många 40+ ligger på sjukhus i onödan.Nissens skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
www.youtube.com/watch?v=-cqfLyG3GeY 23-24 minuter in
Fascinerande också att det är nästan lika stor andel ovaccinerade under 40 som hamnar på sjukhus, som det är vaccinerade i kategorin 70-79 år som gör det.BirgitS skrev: