Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
C Chrillechrill skrev:
Jag uttryckte mig lite otydligt, jag syftade på det faktumet att på den aktuella hemsidan (se ovan) så redovisas positiva studier, inget annat. I övrigt tror jag att dina frågor besvaras om du läser i tråden och kollar på den aktuella hemsidan.

Gissa om jag har läst i denna tråd! I princip varje dag sedan årsskiftet 19/20.
Jag vill nog ändå att du tydligare pekar på var det finns bevis för Ivermectinets förträfflighet i behandlingen av covid. Ska försöka hitta den hemsida som du hänvisar till.
Min sista fråga tar jag nog en gång till:
Vilken är ditt speciella kunskapsområde för att bedöma de positiva rapporterna om Ivermectinets förträfflighet?
Mvh LOB[/QUOTE]

Ps: Det är ju nån verkligt skum bugg i citeringsverktyget i detta forum. Hoppas ni förstår ändå. Ds

BirgitS
C Chrillechrill skrev:
Absolut.
Faktum kvarstår dock att det finns många studier som är positiva för ivermectin. Alla argument behöver fram, men det är tråkigt om vi bara kommer med svepande argument som sopar alla positiva studier under mattan. Det ökar polariseringen.
Och det finns många studier som har kommit fram till att ivermektin är verkningslöst. Det är ju därför som det inte rekommenderas i åtminstone Europa och Nordamerika, så vitt jag vet, utan att t.ex. USA:s myndighet skriver att det är inte lämpligt för annat än kliniska studier.

• Gilla
Guzzi
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och det finns många studier som har kommit fram till att ivermektin är verkningslöst. Det är ju därför som det inte rekommenderas i åtminstone Europa och Nordamerika, så vitt jag vet, utan att t.ex. USA:s myndighet skriver att det är inte lämpligt för annat än kliniska studier.
Källor på det, som det brukar heta.

• Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
Kemisten och 2 till
  • Laddar…
harry73
BirgitS BirgitS skrev:
Kommer ännu en gång en länk till vad FDA skriver:
[länk]
Tycker du de ger en bra förklaring ? Inte jag i alla fall

• Gilla
tank77
  • Laddar…
I labb visade man att ivermektin hade antiviral effekt, men att dosen behövde vara så hög att den var skadlig för kroppen. Där förlorade jag intresset för ivermektin.

Strategimässigt är det dumt att ge folk en ursäkt för att strunta i att vaccinera sig för att satsa på en medicin med osäker effekt. En falsk förhoppning om hjälp när det kan vara försent.

Antivirala mediciner brukar vara ”svaga” dvs inte effektiva, men visst hade det varit bra med en behandling för redan sjuka, eller profylax att ta för familjen när en i familjen blir sjuk eller har träffat någon smittad.

Det ”behandlingsprotokoll” som finns (så vitt jag känner till) har tagits fram av allmänpraktiserande läkare som känt stort engagemang att hjälpa sjuka patienter (tex FLCCC) och inte av forskare. Här kan man känna sympati med läkare som kämpat med att behandla sina patienter tidigt i första vågen, medan andra kliat sig i pannan och stått handfallna när viruset tagit över och behandlingsmetoder saknades.

Varför vill inte tillverkaren sälja IVM?
Läste någonstans att man i Japan var intresserad att göra en stor och seriös studie på ivermektins effektivitet, men tillverkaren var inte intresserad.
Beror det på någon BigPharma-konspiration, eller på att tillverkaren anser att IVM inte fungerar?

Billig att framställa är IVM , med det är bara en tillverkare som har en fungerande process som kan få fram IVM molekylen. Att molekylen är välkänd innebär inte att det är lätt att framställa den. Hur Indien framställt stora mängder var enligt artikeln inte känt. Det fanns två möjligheter. Antingen med tillverkarens hjälp över fört teknik och biologiskt material (en bakterie) eller att man i Indien ”kommit över” en odling och fått ingång en process själva. En googling ger en lista på 105 varumärken( https://www.medindia.net/drug-price/ivermectin.htm) och med priser i Rupies.

Merck Statement on Ivermectin use During the COVID-19 Pandemic
February 4, 2021 11:45 am ET
https://www.merck.com/news/merck-statement-on-ivermectin-use-during-the-covid-19-pandemic/
KENILWORTH, N.J., Feb. 4, 2021 – Merck (NYSE: MRK), known as MSD outside the United States and Canada, today affirmed its position regarding use of ivermectin during the COVID-19 pandemic. Company scientists continue to carefully examine the findings of all available and emerging studies of ivermectin for the treatment of COVID-19 for evidence of efficacy and safety. It is important to note that, to-date, our analysis has identified:

• No scientific basis for a potential therapeutic effect against COVID-19 from pre-clinical studies;
  • No meaningful evidence for clinical activity or clinical efficacy in patients with COVID-19 disease, and;
  • A concerning lack of safety data in the majority of studies.
We do not believe that the data available support the safety and efficacy of ivermectin beyond the doses and populations indicated in the regulatory agency-approved prescribing information.
En annan PRO-ivermektin site.

Stapeldiagram över ivermektin COVID-19-studier som visar 67% förbättring i tidig behandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Låter verkligen Merck folk dö när de har en effektiv medicin?

• Gilla
BirgitS och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:

Det studier jag läst indikerar att Ivermektin kan ha en en viss verkan men att resultaten är osäkra. Inte att Inverktin är verkningslöst.

Men det finns andra läkemedel i pipeline som kan vara bättre. Dock inte i nivå med vaccin,

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
L lob skrev:
Gissa om jag har läst i denna tråd! I princip varje dag sedan årsskiftet 19/20.
Jag vill nog ändå att du tydligare pekar på var det finns bevis för Ivermectinets förträfflighet i behandlingen av covid. Ska försöka hitta den hemsida som du hänvisar till.
Min sista fråga tar jag nog en gång till:
Vilken är ditt speciella kunskapsområde för att bedöma de positiva rapporterna om Ivermectinets förträfflighet?
Mvh LOB

Inser att jag räknade in den föregående, numera, borttagna, tråden i detta uttalande….

• Gilla
Staraction
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Kommer ännu en gång en länk till vad FDA skriver:
[länk]
En länk, och det till FDA, förändrar nog inte motmedelförespråkarnas åsikter.

L lob skrev:
inser att jag nog inte följt just DENNA tråd så länge men dess avsomnade föregångare räknar jag in i detta….

Ps: Det är ju nån verkligt skum bugg i citeringsverktyget i detta forum. Hoppas ni förstår ändå. Ds
Längst ner till höger i det postade inlägget finns 3 prickar. Klicka där och välj att editera eller ta bort en dubbelpostning tex :rolleyes:
Meny för redigering, radering och anmälan av inlägg visas efter klick på tre prickar.

Längs ner till höger i det postade inlägget finns 3 prickar. Klicka där och välj att editera eller ta bort en dubbelpostning tex :rolleyes:[/QUOTE]

japp. Gjorde just det. En annan detalj är att forumet inte varnar när man svarar på (ur) gamla trådar. Det gör andra forum som jag använder.

L lob skrev:
Jag tror att du citerar texten två gånger och missar att radera ena ”[/QU0TE]” (skrev 0 istället för O med vilje).

Sen behöver man inte klicka på ”Svara” (citera inlägg) för att skriva inlägg i tråden utan det finns en textruta under senaste inlägget där man kan klicka för att skriva inlägg i tråden utan att citera något inlägg.

Skärmdump av ett forum där knappen för att citera är markerad och alternativet att skriva ett inlägg är framhävt.
Skapa konto

Gula inringade knappen citerar inlägget,
Gröna textrutan skriver man inlägg utan att citera något inlägg.

Skärmavbild av ett foruminlägg med markering av citeraknappen och textfält för svar.
Skapa konto

Det går även bra att markera del av text i ett inlägg och klicka på ”Citera” för att bara infoga den markerade texten som ett citat. (Det är så jag gjorde för att skriva detta inlägg).

H
Ulltand Ulltand skrev:
Det studier jag läst indikerar att Ivermektin kan ha en en viss verkan men att resultaten är osäkra. Inte att Inverktin är verkningslöst.

Men det finns andra läkemedel i pipeline som kan vara bättre. Dock inte i nivå med vaccin,
Det finns absolut. Vad sägs om en ny studie om en befintlig medicin som verka fungera rätt bra:

"Inexpensive Antidepressant Found to Reduce COVID-19 Hospitalizations by Over 30 Percent"

Studien: https://www.thelancet.com/journals/langlo/article/PIIS2214-109X(21)00448-4/fulltext

Men både du och jag vet att snart kommer kommentarerna hagla..

- "vad vet brasilian om medicin"
-"för mig omfattar en studie minst 4 miljarder pers"
- "står det inte på Tegnells insta så är det fake"
- "Människor som mår bra psykiskt ska ej ta antidepressiva"
- "igår var himlen blå, idag är den grå, nåt är skumt"

Osv

• Gilla
tank77
  • Laddar…
L lob skrev:
japp. Gjorde just det. En annan detalj är att forumet inte varnar när man svarar på (ur) gamla trådar. Det gör andra forum som jag använder.
Jo, det varnas, men det är xx månader sedan senaste inlägget å inte sedan tråden startade.

Edit: tex följande tråd varnas att den är gammal,
Mobilskärm visar diskussionsforum med varningsmeddelande om inaktivt ämne i 2 år.
Skapa konto

H
Sen finns det en nyare studie som är rätt intressant gällande just Delta. Så tror man jnte att att Delta är i sin närhet så kan man sluta läsa nu. Trots att den tidigare i oktober stod för 98% av aktuella bekräftade fall.

"The new study, which was published Thursday in the Lancet, the British medical journal that published some of the earliest research on COVID, is one of few to use detailed infection data from actual examples of household transmission, and it showed that the viral loads of both vaccinated and unvaccinated patients infected with COVID are "broadly similar".

"The data showed that vaccination status doesn't make a whole lot of difference in the ability to pass COVID on to others.
Roughly 25% of vaccinated household members subsequently tested positive for the virus after close contact with a fellow household member with a confirmed case of COVID. That's compared with 38% of infection for people who haven't been vaccinated"

Studien: https://www.scribd.com/document/535734554/s-1473309921006484#from_embed

• Gilla
pegr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.