817 606 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Enligt EMA finns det studier som visar på en liten effekt, och andra studier som visar på ingen effekt.KristinaRT skrev:
EMA drar slutsatsen att det inte finns tillräcklig vetenskaplig evidens för att ivermektin är så verksamt att man kan rekommendera det för allmän användning, utan rekommenderar att det enbart används i kliniska studier.
(Länk till Läkemedelsverket och EMA finns i flera inlägg tidigare i tråden; annars hittar man det lätt på Läkemedelsverkets webplats med dess sökfunktion).
"Think of it as Evolution in Action" – ur romanen Oath of Fealty av Larry Niven och Jerry Pournelle
Jag tror inte det. Men dom pratar om att han direkt efter vaccinationen kände en metallisk smak i munnen. Han frågade om det är vanligt, och den som vaccinerade sa att det inte är det. Men han fick ingen mer information då.P pmd skrev:
Enligt läkaren som intervjuar honom är det vanligt att patienten vid intravenösa injektioner känner en smak i munnen. Detta gör att dom misstänker att vaccinationen träffat ett blodkärl av misstag. Dr Campbell har i tidigare videor propagerat för att aspirera vid injektionen, och ifrågasätter varför instruktionerna säger att man inte behöver göra det. Även om det är ovanligt att pricka ett blodkärl när man injicerar intramuskulärt så kan det hända ibland.
När han sedan var in till akuten för bröstsmärtor och hög puls sa dom att det inte kan bero på vaccinationen och att han nog fått en panikattack. Men när han några dagar senare besökte ett annat sjukhus konstaterade kardiologen att han fått perikardit, bland annat.
Han upplever att han inte blir trodd på när han berättar att han drabbats av biverkning av vaccinet. Folk tror han är antivaccare om han berättar, även om han inte är emot vaccinet.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
KristinaRT skrev:Selektivt tänkande och faktaresistens? Efter att ha kollat halva videon så verkar du vara den som är faktaresistent..
Påstår att Ivermektin är bra behandling mot Covid och ett argument för detta är att Ivermektin finns på WHO:s lista över essentiella läkemedel. Men glömmer, förstår inte eller väljer att ignorera (välj själv) att det finns på listan som medel mot skabb och parasiter i GI-systemet. Inte som ”botemedel” mot covid, eftersom ALLA vetenskapliga studier visar att det inte fungerar.
Det är liksom inte lönt att ens försöka diskutera m individer med den typen av inställning. Jag brukar tänka att evolution i högsta grad är pågående. Den som är bäst anpassad till sin omgivning och kan anpassa sig till förändrade omständigheter överlever. Andra gör det inte…..
Den här snubben brukar kolla på gjorda undersökningar och den här handlar även om ivermektin, orkade bara titta en stund, men
Det lilla jag såg var väl att han förordar vaccin men för länder som inte har tillgång till vaccin så har man väl undersökt om det hjälper med Ivermektin.
Min egen fundering är väl att det kanske kunde hjälpa dem här, som inte vill vaccinera sig, men det känns ju som att sjukvården helst inte alls vill hjälpa dessa.
Vid 16 minuter börjar han redogöra för hur mycket Molnurpiravir och Ivermektin hjälper mot covid
Molnurpiravir reduserar sjukhusvistelse och död med 50%. (covid)
Redigerat:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Jag vet det men nu är det ju en del svenskar som inte vill vaccinera sig, trots att sjukvården tycker det, och då kan man ju som dig stoppa huvudet i sanden.J Jonobe skrev:
Bland invandrarna så är det ju en väldigt mycket större andel som inte vill vaccinera sig och jag förmodar att de också rör sig ute på stan och är lika farliga för er vaccinerade som vi fåtal svenskar är som inte vaccinerar sig?
Eftersom Ivermektin över huvud taget inte hjälper mot Covid, så är det helt obegripligt hur du kom fram till det…Snailman skrev:Den här snubben brukar kolla på gjorda undersökningar och den här handlar även om ivermektin, orkade bara titta en stund, men
[media]
Det lilla jag såg var väl att han förordar vaccin men för länder som inte har tillgång till vaccin så har man väl undersökt om det hjälper med Ivermektin.
Min egen fundering är väl att det kanske kunde hjälpa dem här, som inte vill vaccinera sig, men det känns ju som att sjukvården helst inte alls vill hjälpa dessa.
Vid 16 minuter börjar han redogöra för hur mycket Molnurpiravir och Ivermektin hjälper mot covid
Molnurpiravir reduserar sjukhusvistelse och död med 50%. (covid)
Vadå stoppa huvudet i sanden?Snailman skrev:Jag vet det men nu är det ju en del svenskar som inte vill vaccinera sig, trots att sjukvården tycker det, och då kan man ju som dig stoppa huvudet i sanden.
Bland invandrarna så är det ju en väldigt mycket större andel som inte vill vaccinera sig och jag förmodar att de också rör sig ute på stan och är lika farliga för er vaccinerade som vi fåtal svenskar är som inte vaccinerar sig?
Jag bemötte ditt påstående om att sjukvården inte ville hjälpa de ovaccinerade som drabbats av covid.
Den lägre vaccinationsgraden bland invandrare är ett jätteproblem, och riktade insatser avseende information och tillgänglighet görs, och det behövs säkert ännu mer. Varför var det nödvändigt att göra skillnad på ovaccinerade invandrare och svenskar?
Ja, det har man "väl", men det finns ännu ingen tillräcklig vetenskaplig evidens för att det fungerar bra. Riskerna för allvarliga biverkningar vid de höga doser som krävs är dessutom inte utredd.Snailman skrev:
Det är bättre att vaccinera sig. Det är mycket effektivare och risken för en allvarlig biverkning är ordentligt utredd och är mycket, mycket liten.
Och eftersom man med vaccin förebygger sjukdom så behöver man i de allra flesta fall inte heller ta någon oprövad medicin med tveksam effekt. Dubbelvinn.
Redigerat:
Ja, de stoppar verkligen huvudet i sanden när de underlåtar att vaccinera sig utan goda skäl.Snailman skrev:
Det avhjälps knappast med ett botemedel mot covid-19.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
P pmd skrev:Ja, det har man "väl", men det finns ännu ingen tillräcklig vetenskaplig evidens för att det fungerar bra. Riskerna för allvarliga biverkningar vid de höga doser som krävs är dessutom inte utredd.
Det är bättre att vaccinera sig. Det är mycket effektivare och risken för en allvarlig biverkning är ordentligt utredd och är mycket, mycket liten.
Och eftersom man med vaccin förebygger sjukdom så behöver man i de allra flesta fall inte heller ta någon oprövad medicin med tveksam effekt. Dubbelvinn.
Jag bara vänder mig mot den som påstod att Ivermektin var typ verkningslöst, du påstår att det är oprövat vilket är ännu mer felaktigt, de har gett 3,5 miljoner doser och typ 4000 rapporter om biverkningar har rapporterats in, detta register verkar de dessutom hålla i Uppsala.
När ni ska försvara att man ska ta vaccin så ljuger ni typ ohämmat om de alternativ som finns för de ovaccinerade, tycker ni inte det är kontraproduktivt, eller ni kanske tror att hela landets befolkning är idoter eller något sånt?
Ni verkar typ glädja er åt ju större andel ovaccinerade som dör i covid, det är rent vidrigt!
Som jag sagt tidigare jag borde låta bli att läsa den här tråden, när man så ofta får läsa ren idioti.