Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
H HåkanM676 skrev:
Det kom inte upp på min skärm, kanske inte uppförstorad, men bra att du fick upp den bättre. Då vet vi i alla fall att det inte är fler än 25 i åldersgruppen 20-29 dött, och det är 0,001668 % av alla som avlidit. Vilket bekräftar att de som är yngre och har bättre immunförsvar inte drabbas på samma sätt som äldre.
Du har räknat väldigt fel. En faktor 100 fel.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
H HåkanM676 skrev:
Som läkare hade han min journal, hälsa och allmäntillstånd samt sin erfarenhet. Han har jobbat länge inom sjukvården och vet väl vilka som är i riskzonen. Vad annars ?
Han baserade det nog på den mycket låga smittspridningen under sommaren i kombination med att du verkade sakna symtom just då. Dessutom ville han väl lugna ner dig för om du har varit och PCR-testat dig flera gånger så verkar du ju vara mycket orolig för att bli sjuk.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
H HåkanM676 skrev:
Vilket bekräftar att de som är yngre och har bättre immunförsvar inte drabbas på samma sätt som äldre.
Men du är ju äldre och inte under 30 år.

Men om det är att de yngres immunsystem är bättre är ju inte säkert utan kanske mer att deras kroppar har större marginaler så att de är bättre på att kompensera syrebrist, som exempel. Sjukhuspersonal har t.ex. beskrivit hur förvånade de blev när yngre vuxna blev inlagda och hade väldigt dålig syresättning men ändå satt upp, pratade och höll på med mobiler etc. för de orkade inte 50+.

Sen gäller om det inte bara dödsfall utan t.ex. långvarig sjukhusvård och postcovid. Det är 70+ som har varit den stora gruppen på sjukhus.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
H HåkanM676 skrev:
Ja det bror oftast på var man hämtar sina uppgifter från, media eller egna efterforskningar. Och eftersom vi i Sverige bara har 2 större mediekanaler, SVT och TV4 så lyssnar de flesta på deras budskap och tar det som att vara det riktiga. Att ett land bara har 2 större kanaler är ett inte bra eftersom de ensamt kan styra nyhetsflödet och vad som ska sägas i nyheterna. Bla så har SVT intervjuat Matti Sällberg som någon slags expert på vaccinering. Han är Ledamot och styrelseordförande i Svenska Vaccinfabriken Produktion AB och hundra procent för att alla ska vaccinera sig. Skandal, varför intervjuar dom honom? Är han expert på covid och andra sjukdomar ? Han är försäljare av vaccin. Viket bottennapp av SVT som borde följa sin egen hemsida där det står, Vår ambition är att granska och skildra de frågor som är viktiga för dig. SVT verkar i allmänhetens tjänst och drivs självständigt i förhållande till politiska, kommersiella och andra intressen i samhället. [länk]
Om du läst i forumet här så hade du vetat att de media du nämner är en liten del av informationskällorna. Forskningsrapporter och fakta som grundar sig på dem är vanligt.
Det är därför flera reagerar när vissa kommer med påståenden man vet inte stämmer.

Om jag förstått det rätt är du 70+, och då är du per definition med i en riskgrupp, idéerna om att du skulle ha en lägre fysisk ålder är bara trams, du har den ålder du har.
 
Redigerat:
  • Gilla
remrag och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
@HåkanM676:
Bor du i USA eller finns det någon annan anledning till att du tror att det amerikanska rättsystemet gäller i Sverige och resten av EU?
Om din bil förstörs i en brand och det kanske beror på en felaktig konstruktion vilken väg väljer du då av följande:
1. Åtala företaget som tillverkat bilen?
2. Stämma företaget som tillverkat bilen?
3. Hantera det hela med ditt försäkringsbolag och låta de ta eventuell strid med tillverkaren?

Sen är det ju några andra frågor som du lämnat obesvarade, exempelvis
4. Vad du tycker man ska göra med de som blir allvarligt sjuka och som enligt dig blir det för att de levt ett mindre hälsosamt liv?
5. En nyfödd som behöver medicin (gift?) beror det på att barnet levt ohälsosamt tidigare?
6. Varför räcker inte forskningmängden för vaccin med någon miljard eller så vaccineringar, medan forskningsmängden med Ivermektin som är i betydligt mindre skala räcker utmärkt? Logiskt?
 
  • Gilla
remrag och 8 till
  • Laddar…
Snailman
K Kurtivan skrev:
Har du anmält till Granskningsnämnden eller litar du inte på den?
Kolla gärna upp vilka som sitter i Granskningsnämnden innan du skriver sådant här
 
  • Haha
Kurtivan
  • Laddar…
P
H Huspappan skrev:
Så enligt dig tills vidare, ren tur och att dom ska vara glada att dom överlevde (PS. Tre fall)
Lägg inte ord i min mun. Jag skrev att man inte kan dra någon slutsats med ett så litet urval.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
Snailman Snailman skrev:
Kolla gärna upp vilka som sitter i Granskningsnämnden innan du skriver sådant här
Där sitter folk som har fält SVT för opartiskhet många gånger.

Sen så kom vi ju fram till att Sällberg verkligen inte tjänar pengar på att uppmana folk att vaccinera sig med de godkända vaccinerna utan att om det påverkar så förlorar han pengar på det.
 
  • Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
En intervju med en som drabbats av perikardit efter vaccination. Det finns en misstanke att det beror på att injektionen skedde intravenöst av misstag.
 
P
Snailman Snailman skrev:
Kolla gärna upp vilka som sitter i Granskningsnämnden innan du skriver sådant här
Är det någon av ledamöterna i granskningsnämnden som du tycker inte utför sitt uppdrag på ett sakligt sätt?
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
KristinaRT
Fairlane Fairlane skrev:
@HåkanM676:
Bor du i USA eller finns det någon annan anledning till att du tror att det amerikanska rättsystemet gäller i Sverige och resten av EU?
Om din bil förstörs i en brand och det kanske beror på en felaktig konstruktion vilken väg väljer du då av följande:
1. Åtala företaget som tillverkat bilen?
2. Stämma företaget som tillverkat bilen?
3. Hantera det hela med ditt försäkringsbolag och låta de ta eventuell strid med tillverkaren?

Sen är det ju några andra frågor som du lämnat obesvarade, exempelvis
4. Vad du tycker man ska göra med de som blir allvarligt sjuka och som enligt dig blir det för att de levt ett mindre hälsosamt liv?
5. En nyfödd som behöver medicin (gift?) beror det på att barnet levt ohälsosamt tidigare?
6. Varför räcker inte forskningmängden för vaccin med någon miljard eller så vaccineringar, medan forskningsmängden med Ivermektin som är i betydligt mindre skala räcker utmärkt? Logiskt?
Selektivt tänkande och faktaresistens?

Påstår att Ivermektin är bra behandling mot Covid och ett argument för detta är att Ivermektin finns på WHO:s lista över essentiella läkemedel. Men glömmer, förstår inte eller väljer att ignorera (välj själv) att det finns på listan som medel mot skabb och parasiter i GI-systemet. Inte som ”botemedel” mot covid, eftersom ALLA vetenskapliga studier visar att det inte fungerar.

Det är liksom inte lönt att ens försöka diskutera m individer med den typen av inställning. Jag brukar tänka att evolution i högsta grad är pågående. Den som är bäst anpassad till sin omgivning och kan anpassa sig till förändrade omständigheter överlever. Andra gör det inte…..
 
  • Gilla
  • Älska
remrag och 8 till
  • Laddar…
H
P pmd skrev:
Lägg inte ord i min mun. Jag skrev att man inte kan dra någon slutsats med ett så litet urval.
Men du har väl en egen åsikt, snurrar du bara omkring med ord genom att försöka leka professionell politiker utan att utveckla så får jag ju fortsätta "lägga ord i din mun", eller så slutar du bara att citera mig så slipper du känna dig kränkt när jag svarar tillbaka.
 
  • Haha
  • Gilla
växelventil och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
S SnickareHobb skrev:
En intervju med en som drabbats av perikardit efter vaccination. Det finns en misstanke att det beror på att injektionen skedde intravenöst av misstag.
[media]
Och?
Det är i alla fall färre i Sverige som fått hjärtmuskel- eller hjärtsäcksinflammation av vaccinet än av covid.

Enligt instruktionerna i Sverige ska vaccinatören aspirera.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Nissens
H Huspappan skrev:
Men du har väl en egen åsikt, snurrar du bara omkring med ord genom att försöka leka professionell politiker utan att utveckla så får jag ju fortsätta "lägga ord i din mun", eller så slutar du bara att citera mig så slipper du känna dig kränkt när jag svarar tillbaka.
Men… hans åsikt är ju att underlaget är för litet… det är väl lätt att förstå? Jag delar den åsikten dessutom.
 
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
P
S SnickareHobb skrev:
En intervju med en som drabbats av perikardit efter vaccination. Det finns en misstanke att det beror på att injektionen skedde intravenöst av misstag.
[media]
Liknande misstankar finns om sambandet mellan Vaxzevria och trombos i kombination med trombocytopeni.
Aspirering skulle kunna minska risken.

Jag har inte sett videon du länkar till. Finns det en skriftlig sammanfattning nånstans?
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.