Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Så att de hinner plocka dit alla skådespelare? Nej skulle inte tro det.
Haha :D
Behöver de ha en skådespelare i receptionen också eftersom du skrev "alla"?
Måste finnas enormt många skådespelare i Sverige om de ska kunna befolka alla vårdcentraler som finns.

Du får boka tid för någon sjukdom förstås.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Tycker att ägaren av forumet skall hoppa in lite här. En tråd till om covid som handlar om samma sak som de andra trådarna när den skulle handla om varför man inte vaccinerar sig men majoriteten av inläggen handlar om annat (jag var inte bättre) och vi mot de.

Och uppå allt så kommer en kastrullhatt med något extremkonspiratoriskt som ba liksom höddeniallihopa det finns inga virus i världen.

Seså, rensa nu =) .
 
  • Gilla
  • Haha
Guzzi och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Om man inte kan visa problemet så är det ju något som inte är rätt.
Det är väl synnerligen olämpligt att ha en massa obehöriga gåendes omkring på ett sjukhus mitt under en pandemi. Bidrar ju till trängsel och smittspridning. Dessutom tar du ju upp personalens tid och den behövs ju får att vårda patienter.
 
  • Gilla
lat och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Så din metod att dra ut på att skapa flockimmunitet genom att folk insjuknar i långsam takt fungerar om en mutationsfabrik
Därom råder det delade uppfattningar. Vissa påstår att det är det överdrivna vaccinerandet som framtvingar nya varianter. Låter ganska logiskt. För om viruset stöter på låsta dörrar, måste det för att överleva, skaffa nya nycklar. Men är alla dörrar öppna är det bara att gå in utan problem. Hänger du med?

Staffans
 
  • Haha
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Därom råder det delade uppfattningar. Vissa påstår att det är det överdrivna vaccinerandet som framtvingar nya varianter. Låter ganska logiskt. För om viruset stöter på låsta dörrar, måste det för att överleva, skaffa nya nycklar. Men är alla dörrar öppna är det bara att gå in utan problem. Hänger du med?

Staffans
Som sagt beta och gamma uppstod och spreds vid en tidpunkt när ingen var vaccinerad men många i området hade varit sjuka.

Immunitet via genomgången sjukdom och immunitet via vaccinering är samma sak för viruset. Alltså när många har varit sjuka så ser viruset en massa låsta dörrar och en förändring (mutation, variant) som tidigare drunknade i all annan smittspridning får en bra möjlighet att föröka sig kraftigt om det är den enda varianten i omlopp som kan göra det.

Det är därför som det är viktigt att vaccinering sker på så kort tid som möjligt, dvs. minska risken för att en mutation som kommer runt immuniteten hinner uppstå. På samma sätt, om man vill uppnå flockimmunitet genom sjukdom så ska det ske på kort tid.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Som sagt beta och gamma uppstod och spreds vid en tidpunkt när ingen var vaccinerad men många i området hade varit sjuka.

Immunitet via genomgången sjukdom och immunitet via vaccinering är samma sak för viruset. Alltså när många har varit sjuka så ser viruset en massa låsta dörrar och en förändring (mutation, variant) som tidigare drunknade i all annan smittspridning får en bra möjlighet att föröka sig kraftigt om det är den enda varianten i omlopp som kan göra det.

Det är därför som det är viktigt att vaccinering sker på så kort tid som möjligt, dvs. minska risken för att en mutation som kommer runt immuniteten hinner uppstå. På samma sätt, om man vill uppnå flockimmunitet genom sjukdom så ska det ske på kort tid.
Då kanske det är dags att börja slicka på telefonkiosker redan. Om det stämmer, vill säga. Under alla omständigheter slipper tungan frysa fast.:D

Staffans
 
Jag är fullvaccinerad men det svaret fanns inte med bland alternativen, hade varit intressant att se.
 
  • Gilla
Crash_anka och 2 till
  • Laddar…
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
P Pin skrev:
Bor ni alla tillsammans? :thinking:
Såhär, ser det ut hos mig. Den till höger, är dassdörren och den till vänster går till källartrappan.

Två träpanelerade dörrar med svarta handtag, en med växtmönstrad tapet mellan dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Så de inlägg från vaccinerade, som påstår att alla andra inte skall få sjukvård
Vem har påstått det?
 
P pjkw skrev:
Hur tänker du då? TBE verkar drabba 250-350 personer per år, mindre än hälften av dessa får bestående men, hittills har över 14000 dött av covid.
Eller missar jag något/misstolkar dig?
Du har en poäng med det men 95 % av de som får allvarliga symtom av COVID-19 har minst en Bakomliggande sjukdom, Högt blodtryck, dåliga blodfetter, insulinresistens, mm, samt över 80% av de som får allvarliga problem med COVID-19 och även influensa
har låga D vitaminhalter i blodet.
Min pappa dog i lunginflammation från en vanlig influensa för 6 år sedan. Nu vet jag bättre om immunförsvar, Dvitamin , mineraler o kost
Jag har haft COVID-19, för mig var det som en mild influensa. Nu är även jag vaccinerad endast för att kunna resa framöver
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
åhär, ser det ut hos mig. Den till höger, är dassdörren och den till vänster går till källartrappan.
Och det ser ut som om man får dra till sig dörrarna för att öppna dem?
Dessutom öppnas de åt olika håll, normalt borde man ju se vilken dörr man öppnar?

Men du har absolut rätt i att hemmet är en av de farligaste platserna man kan vara på, och att de när& kära är de som är troligast att misshandla/döda dig.
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jag får väl puffa upp tråden genom att även här säga att jag än så länge avstår vaccinering mot Coronan.
Jag klickade på att jag inte litar på det snabbutvecklade experimentella vaccinet. Men det är ett potpurri av orsaker som kan sammanfattas med att min riskkalkyl resulterar i att jag än så länge avstår därför att de osäkra fördelarna inte väger över de kända nackdelarna.
Vaccin i allmänhet har jag inget emot. Tvärs om faktiskt. Därför har jag relativt nyligen vaccinerat mig två gånger mot TBE. En sjukdom, som till skillnad mot Coronan, är en reell risk för min hälsa.

Staffans
Det verkar som att många har aktier inom område
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
L lat skrev:
Vem har påstått det?
Någon/några tidigare i tråden. Varav en skrek med versaler att vi skulle dra åt helvete och dö allesammans. Eller något liknande.

Här saknar jag definitivt en funktion att kunna markera enstaka inlägg för att lätt hitta dem igen.

Staffans
 
BirgitS BirgitS skrev:
Som sagt beta och gamma uppstod och spreds vid en tidpunkt när ingen var vaccinerad men många i området hade varit sjuka.

Immunitet via genomgången sjukdom och immunitet via vaccinering är samma sak för viruset. Alltså när många har varit sjuka så ser viruset en massa låsta dörrar och en förändring (mutation, variant) som tidigare drunknade i all annan smittspridning får en bra möjlighet att föröka sig kraftigt om det är den enda varianten i omlopp som kan göra det.

Det är därför som det är viktigt att vaccinering sker på så kort tid som möjligt, dvs. minska risken för att en mutation som kommer runt immuniteten hinner uppstå. På samma sätt, om man vill uppnå flockimmunitet genom sjukdom så ska det ske på kort tid.
Det som jag ser som besväröigt är att vaccin alltid är steget efter mutationer... ska vi behöva vaccinera oss mot detta CCP virus varje år för evigt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.