Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
P Pin skrev:
Är USA styrt av facister?
Nej, inte nu längre. ;)
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det vet vi inte. Skall det redan ges en tredje dos, lär det inte dröja länge innan det kommer en femte osv. Något liknande har vi väl aldrig sysslat med tidigare och om så, kan vi inte veta hur kroppen reagerar. Bara gissa.

Staffans
Vadå aldrig sysslat med?
Det har vi väl verkligen sysslat med sen länge. Det finns ju de som varje år har vaccinerat sig mot influensa i långt mer än 10 år. Men inte har de något beroende för det.
TBE-vaccin måste man ju omvaccinera sig med också för att antikroppsnivåerna, dvs. skyddet, ska finnas kvar. Vart tredje år är väl det som gäller när man börjar bli lite till åren (kommer inte ihåg åldersgränsen).
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
nu lämnar jag detta forum. inte för att jag inte skall vaccinera mig, (tvärtom, jag ör dubbelvaccinerade, men jag tycker att covid 19 har florerat alltför mycket i sociala medier, på radion, ja, allt. Detta forum har absolut inget med påndemi, medicin eller socialvälbefinnande att göra. kan ni inte behålla den så, så vill jag inte vara med. Lycka till med propagerandet!
 
  • Haha
  • Gilla
Jojje1984 och 1 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Källa på att det?
Det vaccinet gör är programmera din kropp till "känna" igen viruset. Du kan fortfarande bli sjuk och smitta.

Man vaccinera för fler anledningar. Bla stoppa mutering. Men då behöver hela jorden vaccineras. Ett drömmål.. känns inte som rimligt , troligt mål.
 
Det är lättare att lura folk än att få dem att inse att de har blivit lurade.

Dags att vakna snabbt nu och se genom alla lögner. Sluta ge bort din kraft och makt till fel människor.

Annars kommer vi om några år behöva visa upp vaccinpass vart vi än går. Vi kommer bli kontrollerade vad vi än ska göra.
 
  • Haha
  • Wow
Tubes och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
På grund av att vaccinet inte är färdigutprovat. Experimentel vaccin. Men eftersom det anses vara en nödsituation godkänns det i förtid, trots att det beräknas ta flera år till innan det är färdigutvecklat, med det lilla förbehållet att tillverkarna kan två sina händer ifall det går åt pipsvängen.
Trump gav dem ett erbjudande de inte kunde tacka nej till. -vi betalar kostnaderna och står för alla risker, bara det går fort! Tryggt och säkert. Eller hur?

Staffans
Jag frågar dig för femtioelfte gången hur många miljoner som skall ta vaccinen innan du fått för dig att de är färdigutprovade???
Få vaccin är mer utprovade än dessa numera.

Tidigare sade du att problemet var att läkemedelsföretagen tjänar pengar på vaccinen. Men nu har du bytt argument?

Du måste tro att du är klokare än alla dessa miljoner människor som tagit vaccinen.

Din självbild stämmer inte med omgivningens om man säger så..
 
  • Gilla
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
P
R Rkarlsson skrev:
Argumentet är ganska självklart.
Hade man inte förstört vården innan så hade de kanske klarat det bättre nu. Och inte haft en jävlig vårdkö.
Tror dock inte på något uppvaknande denna gången heller.
I inlägg #565 använder du det argumentet som en slags invändning mot swirves beskrivning av hur hårt pressad sjukvården är. Att sjukvården var "förstörd" redan innan pandemin är knappast ett bra argument mot att den blir ännu mer förstörd nu.

Att sjukvården har försummats under en längre tid (vilket kanske är sant eller inte) är en annan fråga än att den blir hårt pressad av pandemin.
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
I IAIN Melville skrev:
nu lämnar jag detta forum. inte för att jag inte skall vaccinera mig, (tvärtom, jag ör dubbelvaccinerade, men jag tycker att covid 19 har florerat alltför mycket i sociala medier, på radion, ja, allt. Detta forum har absolut inget med påndemi, medicin eller socialvälbefinnande att göra. kan ni inte behålla den så, så vill jag inte vara med. Lycka till med propagerandet!
Du behöver inte läsa dessa trådar.
Sedan ligger dessa trådar i kategorin ”Övrigt Off Topic”, trådar i den kategorin får handla om typ ”vad som helst”.
 
BirgitS
M Matte.mhk skrev:
Det smittar och du smittar fortfarande som vaccinerad.
Kom färska uppgifter om just USA. Att delta smittar lika mycket bland vaccinerade.
Vaccinet gör helt enkelt att du inte riskera bli lika sjuk...
Du har nog slarvläst uppgifterna eller har lite ouppdaterade uppgifter. Är man vaccinerar är risken för att smittas lägre och om man blir smittad så är risken lägre att smitta någon annan.

M Matte.mhk skrev:
Det är fortfarande nya vaccin och det är väldigt tyst om biverkningar. Hur reagerar barn på vaccinet?
Det är väl bland de mest välanvända vaccin som finns och det är verkligen inte tyst om de biverkningar som har visat sig.
Det finns studier på barn så man vet hur de reagerar.
M Matte.mhk skrev:
Känns ändå som ett barn klarar viruset oavsett.
En del barn gör ju inte det, de kan både bli allvarligt sjuka och få postcovid.
Vecka 29 var det minst 2 stycken i åldersgruppen 0-19 år som behövde sjukhusvård. Det finns barn som har fått intensivvård också.

M Matte.mhk skrev:
Vi får helt enkelt lära oss att leva med covid.
Att vi har lärt oss att leva med influensa innebär ju också att det finns influensavaccin. Men risken att hamna på sjukhus är bra mycket större vid en covidinfektion än vid en influensainfektion i alla åldrar. Under tredje vågen hamnade några procent av de bekräftade fallen på sjukhus och så stor andel är det inte bland de som får influensa.
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
J
M Matte.mhk skrev:
Det vaccinet gör är programmera din kropp till "känna" igen viruset. Du kan fortfarande bli sjuk och smitta.

Man vaccinera för fler anledningar. Bla stoppa mutering. Men då behöver hela jorden vaccineras. Ett drömmål.. känns inte som rimligt , troligt mål.
Jag bad om källa till ditt påstående.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
L lat skrev:
Ok,
det finns alltså en massa människor som anser att man inte bör vaccinera sig av div orsakar, det kanske man ska vara tacksam för?

Ja menar, tillgången till organdonatorer borde ju bli större då?
Hur bra är kvaliteten på organ från någon som har dött av covid-19? Jag tror inte att lungorna håller någon vidare bra kvalitet, t.ex. …
Hur säker kan man vara att ett organ från covid-19-avliden är fritt från SARS-CoV-2?

Nä, tillbaka till ritbordet med dig. Du får allt komma med en bättre användning av coviddöda. :cool:
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
A
I IAIN Melville skrev:
nu lämnar jag detta forum. inte för att jag inte skall vaccinera mig, (tvärtom, jag ör dubbelvaccinerade, men jag tycker att covid 19 har florerat alltför mycket i sociala medier, på radion, ja, allt. Detta forum har absolut inget med påndemi, medicin eller socialvälbefinnande att göra. kan ni inte behålla den så, så vill jag inte vara med. Lycka till med propagerandet!
Det var ett snabbt besök, ETT inlägg och adjö:)
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
BirgitS
M Matte.mhk skrev:
Det vaccinet gör är programmera din kropp till "känna" igen viruset. Du kan fortfarande bli sjuk och smitta.
Ja, och?
När man har höga nivåer antikroppar, efter vaccination eller genomgången sjukdom, så hittar antikropparna viruset innan det kommer in i någon cell och kan föröka sig. Då blir man inte smittad och kan inte smitta vidare eftersom det inte finns några virus att smitta med.

Tror du att alla kan bli smittade av mässling, påssjuka, röda hus osv. och kan smitta vidare också?
Tror du att man vaccinerar sig mot TBE men blir ändå smittad?
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, och?
När man har höga nivåer antikroppar, efter vaccination eller genomgången sjukdom, så hittar antikropparna viruset innan det kommer in i någon cell och kan föröka sig. Då blir man inte smittad och kan inte smitta vidare eftersom det inte finns några virus att smitta med.

Tror du att alla kan bli smittade av mässling, påssjuka, röda hus osv. och kan smitta vidare också?
Tror du att man vaccinerar sig mot TBE men blir ändå smittad?
Du behöver nog läsa på. Så är inte fallet.
Hur du kunnat undgå att vaccinerade blir smittade. Tom iron maidens sångare vilket är dubbel vaccinerade, har covid 19 i skrivande stund.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Den innehåller fakta som inte mainstream media vill att människor ska se. Bl.a om sanningen om att den inte finns någon överdödlighet.
Varifrån hämtar videofilmen data om överdödlighet?
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.