Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
A
Jag har själv tagit en dos vaccin som sagt, fick en kraftig reaktion av det med hjärtrusning, andnöd mm varade bara någon minut men mycket obehagligt, har varit i kontakt med vården efter det där dom tycker att det kanske räcker med en dos pga att jag fick den reaktionen på vaccinet, ingen vet ju om jag får samma eller ännu värre reaktion på nästa dos. Det ställer ju mig i ett svårt val följdaktligen om det införs krav på fullvaccinering som börjar komma i andra länder, kommer ju tvinga mig att ta en risk, vilket inte känns roligt förstås.
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
Staffans2000
Handyman 1 skrev:
Jag har själv tagit en dos vaccin som sagt, fick en kraftig reaktion av det med hjärtrusning, andnöd mm varade bara någon minut men mycket obehagligt, har varit i kontakt med vården efter det där dom tycker att det kanske räcker med en dos pga att jag fick den reaktionen på vaccinet, ingen vet ju om jag får samma eller ännu värre reaktion på nästa dos. Det ställer ju mig i ett svårt val följdaktligen om det införs krav på fullvaccinering som börjar komma i andra länder, kommer ju tvinga mig att ta en risk, vilket inte känns roligt förstås.
Och vem skall isåfall avgöra om du blir sjuk tillräckligt för att slippa det som i praktiken isåfall blir en tvångsvaccinering? Rätt oroande att det som förbjöds efter Nazismen, nu åter kan bli verklighet. Skall vi åter börja tvångssterilisera idioter i det allmännas intresse också?

Staffans
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Visst är det oroande. Är du inte med oss, är du emot oss.

Här är bara två exempel på när vansinnet blir norm. Vi är överlägsna. Därför skall ni förslavas.

[bild]

[bild]

Staffans
Oj, nu tog argumenten slut visst....
Innan du skriver mer dravel, så besök ett stort sjukhus, prata med läkare och personal!
Informera dig om verkligheten! Surfa inte så mycket på nätet,,,
 
  • Gilla
  • Haha
pmd och 4 till
  • Laddar…
M Mercruiser skrev:
Oj, nu tog argumenten slut visst....
Innan du skriver mer dravel, så besök ett stort sjukhus, prata med läkare och personal!
Informera dig om verkligheten! Surfa inte så mycket på nätet,,,
Jag hade gärna gjort det, tyvärr får man inte komma in.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Har du någon källa på allt detta?
Du kan väl också besöka ett sjukhus och prata med personal och läkare.. Bästa källan!!!
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Jag hade gärna gjort det, tyvärr får man inte komma in.
Så därför finns inte problemet?
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Och vem skall isåfall avgöra om du blir sjuk tillräckligt för att slippa det som i praktiken isåfall blir en tvångsvaccinering? Rätt oroande att det som förbjöds efter Nazismen, nu åter kan bli verklighet. Skall vi åter börja tvångssterilisera idioter i det allmännas intresse också?

Staffans
Du verkar ha spårat ur helt idag…hela mänskligheten kämpar mot en pandemi och du vägrar delta i den kamoen. Fine. Det säger mer om dig än du själv begriper…

Vänligen sluta med din antivacc-propaganda och kryp tillbaka till kavlaner.se…
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
M Mercruiser skrev:
Oj, nu tog argumenten slut visst....
Innan du skriver mer dravel, så besök ett stort sjukhus, prata med läkare och personal!
Informera dig om verkligheten! Surfa inte så mycket på nätet,,,
Jaså?
Så de inlägg från vaccinerade, som påstår att alla andra inte skall få sjukvård. Är inte det ett vi mot demmentalitet? Eller hur menar du med att "argumenten tagit slut"?

Staffans
 
BirgitS
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Jag hade gärna gjort det, tyvärr får man inte komma in.
Går väl bra att boka en tid på vårdcentralen.
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Du verkar ha spårat ur helt idag…hela mänskligheten kämpar mot en pandemi och du vägrar delta i den kamoen. Fine. Det säger mer om dig än du själv begriper…

Vänligen sluta med din antivacc-propaganda och kryp tillbaka till kavlaner.se…
Jodå. Jag deltar i den genom att som jag ovan beskrivit, vara ytterst försiktig. Tvärs emot ditt infantila och oansvariga beteende. "Trängas på Smögenbryggan. Nice!" Var det inte det du beskrev att du gjort?

Så, som vanligt när du inte kan förklara vad du själv skriver, byter du ämne. Väldigt vuxet!

Så. Frågan var alltså: -var skrev jag att jag inte kan bli sjuk i framtiden?

Staffans
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det är en tanke. Men ju längre tid det tar, destå mindre belastning på sjukvården pga. att de få som ändå blir så sjuka att de behöver vård.

Israel är ett bra exempel på att vaccinering inte är en självkar lösning på problemet. För hur många sprutor kommer det att krävas. 4,5,6...?

Staffans
Ju högre smittspridning eller begränsad smittspridning under ju längre tid, ju fler varianter kommer att dyka upp och ju fler vaccinvarianter och -doser krävs. Om hela världen kunde vaccinera sig i morgon och om en månad med Pfizers eller Moderanas (eller annan likvärdigt) vaccin så skulle pandemin ta slut om några månader.

Så din metod att dra ut på att skapa flockimmunitet genom att folk insjuknar i långsam takt fungerar om en mutationsfabrik och det är stor risk för att en variant som kommer runt tidigare infekterades immunsystem uppstår. Det skedde i Sydafrika och Brasilien (beta, gamma), och kanske i Indien (delta), när flockimmunitet pga. genomgången sjukdom började närma sig.

Det blir som i Israel när man har hög smittspridning, fortfarande många ovaccinerade (ung. 40 %), en virusvariant som vaccinerna inte är gjorda förr och det har gått lång tid sen en del vaccinerades.

Enligt Ulltand i nyhetstråden så är det låg belastning på sjukvården nu.
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ja. Eller kört ihjäl sig. Eller dött av ålderdom. Sätten att dö på, är många och Covid är bara en mycket liten del av dem. Så. Vad ville du visa?

Staffans
Tydligen likartat vad du ville visa genom att dra upp ditt exempel, fast tvärtom.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
Handyman 1 skrev:
Jag har själv tagit en dos vaccin som sagt, fick en kraftig reaktion av det med hjärtrusning, andnöd mm varade bara någon minut men mycket obehagligt, har varit i kontakt med vården efter det där dom tycker att det kanske räcker med en dos pga att jag fick den reaktionen på vaccinet, ingen vet ju om jag får samma eller ännu värre reaktion på nästa dos. Det ställer ju mig i ett svårt val följdaktligen om det införs krav på fullvaccinering som börjar komma i andra länder, kommer ju tvinga mig att ta en risk, vilket inte känns roligt förstås.
Har du pratat om det kan fungera med en dos av den andra sortens vaccin?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Går väl bra att boka en tid på vårdcentralen.
Så att de hinner plocka dit alla skådespelare? Nej skulle inte tro det.
 
  • Haha
  • Wow
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
M Mercruiser skrev:
Så därför finns inte problemet?
Om man inte kan visa problemet så är det ju något som inte är rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.