Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Apropå argumentet att vaccinen bara är godkända för akutbehov av FDA, men fullgodkända i EU, så läste jag om en amerikanska läkare. Nu är det ju i stort sett bara hjärntvättade anti-vaccers som fyller upp akutsängarna i USA. Och när de ligger där döende och bönar och ber om nån medicin som räddar deras dumma liv så påpekar läkaren att Remdesivir och Monoclonal Antibody medicinerna heller inte är godkända av FDA. Men konstigt nog är det inte så viktigt med de där godkännandet när de väl är döende.

Lätt att vara efterklok, om man nu inte blivit nersövd för att inte behöva dö i akut dödsångest medan man drunknar i sina egna lungor. Svårt att vara klok överhuvudtaget för vissa ointelligenta människor, undantagslöst hjärntvättade av idioter på youtube och facebook.
 
  • Gilla
  • Älska
Fairlane och 7 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Om du hade kollat lite mer på verkligheten i stället så hade du vetat att vården hade varit överbelastad och många fler operationer än vanligt har skjutits upp därför att operationspersonalen har jobbat på IVA och operationssalar har gjorts om till IVA-avdelningar.


Och du har inte noterat att medellivslängden har gått upp år för år under de senaste 20 åren?
Förra året sjönk den med ett halvår i stället för att gå upp.

Fel
Ovanligt få sökte vård förra året. Mycket färre cancerfall diagnosticerades förra året. Osv.


Fel.
Det finns mängder med avlidna som dokumenterat har dött av covid-19.

Fel igen.
Man kände till varenda detalj av dess arvsmassas redan i januari eller februari förra året. Det var just därför som man kunde börja ta fram vaccin redan då.

Du verkar sakna rätt mycket kunskap så du behöver nog söka upp andra sorters sidor för att höja din kunskapsnivå.
Har du någon källa på allt detta?
 
  • Wow
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Nissens Nissens skrev:
Det är nog många som missat det.
Det borde ju vara väldigt få eftersom de flesta som gått bort MED covid hade underliggande problem och var sköra innan.

Därför förvånar det mig att man påstår att fler dog AV covid än av cancer förta året. Jag tror inte att det är sant helt enkelt. Betydligt fler dog AV cancer än AV covid 2020 är min bild, men kommer någon med fakta som säger något annat så får jag väl revidera det. Men det är inte speciellt troligt.

Var hittar man sammanställning över hur många som dog AV covid-19 2020?
Även om man är skör och t.ex. har hjärtproblem så kan man dö av covid.

Visst dog det fler av cancer än covid men covid var den tredje vanligaste orsaken:
  • Det dör omkring 90 000 personer per år i Sverige.
  • År 2020 dog drygt 98 200 personer. En stor del av denna ökning beror på dödlighet i covid-19, som stod för drygt 9 400 av dödsfallen.
  • Sjukdomar i cirkulationsorganen är den vanligaste dödsorsaken i Sverige följt av tumörsjukdomar. År 2020 stod dessa för 28 respektive 24 procent av dödsfallen.
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistikamnen/dodsorsaker/

Se även https://www.socialstyrelsen.se/stat...d-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
S segv skrev:
Apropå argumentet att vaccinen bara är godkända för akutbehov av FDA, men fullgodkända i EU, så läste jag om en amerikanska läkare. Nu är det ju i stort sett bara hjärntvättade anti-vaccers som fyller upp akutsängarna i USA. Och när de ligger där döende och bönar och ber om nån medicin som räddar deras dumma liv så påpekar läkaren att Remdesivir och Monoclonal Antibody medicinerna heller inte är godkända av FDA. Men konstigt nog är det inte så viktigt med de där godkännandet när de väl är döende.

Lätt att vara efterklok, om man nu inte blivit nersövd för att inte behöva dö i akut dödsångest medan man drunknar i sina egna lungor. Svårt att vara klok överhuvudtaget för vissa ointelligenta människor, undantagslöst hjärntvättade av idioter på youtube och facebook.
Vad vill du säga med ditt förvirrade inlägg. Att de som vaccinerar sig, är kloka och de som inte vaccinerar sig snarast möjligt, är dumma?

När det gäller andelen hysteriska inlägg, leder de vaccinerade med hästlängder.

Staffans
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Nej. Jag låg på knä med en skurhink och dito trasa. Det jag iallafall uppfattade som hjärnsubstans såg ut ungefär som Tufo. Har du en bättre förklaring på vad det kan vara när någon flyger med huvudet före nerför en trappa och slår huvudet i källarväggen/golvet?

Staffans
Om det var hjärnsubstans på väggarna hade det knappast varit någon mening att köra honom till sjukhus tillsammans med frun. Då hade det nog varit bårhus direkt och frun hade fått vara kvar hemma.
 
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Har du någon källa på allt detta?
Nu är ju detta en tråd om vaccinering så den ska ju inte fyllas upp av annat. Men ja, det är välkända fakta som det har rapporterats mycket om under tiden och det finns t.ex. källor i nyhetstråden om corona/covid: https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus-sars-cov-2-nyhetstrad.398099

Men en källa är med i inlägg #646 som jag skrev nyss.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Om det var hjärnsubstans på väggarna hade det knappast varit någon mening att köra honom till sjukhus tillsammans med frun. Då hade det nog varit bårhus direkt och frun hade fått vara kvar hemma.
Snälla Birgit. Har du verkligen kunskap nog att avgöra det?

Staffans
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Snälla Birgit. Har du verkligen kunskap nog att avgöra det?

Staffans
Har du kunskap nog för att avgöra om det var hjärnsubstans och vet hur stor chansen är att man lever om ens hjärnsubstans är utkletad utanför huvudet?

Men du kan ju berätta hur det gick för grannen, när eventuell dödförklaring ägde rum alternativt hur mycket kvarstående men det blev.
 
Nissens Nissens skrev:
Det är nog många som missat det.
Det borde ju vara väldigt få eftersom de flesta som gått bort MED covid hade underliggande problem och var sköra innan.

Därför förvånar det mig att man påstår att fler dog AV covid än av cancer förta året. Jag tror inte att det är sant helt enkelt. Betydligt fler dog AV cancer än AV covid 2020 är min bild, men kommer någon med fakta som säger något annat så får jag väl revidera det. Men det är inte speciellt troligt.

Var hittar man sammanställning över hur många som dog AV covid-19 2020?
Du syftar på mitt inlägg # 457. Du läser illa. Jag skrev att under dec månad 2020 dog fler av covid än sv cancer. Det stämmer.
 
Nissens
D Dr Jumping Jack skrev:
Du syftar på mitt inlägg # 457. Du läser illa. Jag skrev att under dec månad 2020 dog fler av covid än sv cancer. Det stämmer.
Nej, det är du som läser mitt inlägg illa. Var hittar du info om hur många som dött AV covid?
Jag hittar bara siffror över de som dött MED covid.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Vad vill du säga med ditt förvirrade inlägg. Att de som vaccinerar sig, är kloka och de som inte vaccinerar sig snarast möjligt, är dumma?

När det gäller andelen hysteriska inlägg, leder de vaccinerade med hästlängder.

Staffans
Det vore nog bra om du andades lite… du verkar ha en riktigt dålig dag…
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Har du kunskap nog för att avgöra om det var hjärnsubstans och vet hur stor chansen är att man lever om ens hjärnsubstans är utkletad utanför huvudet?

Men du kan ju berätta hur det gick för grannen, när eventuell dödförklaring ägde rum alternativt hur mycket kvarstående men det blev.
Han dog efter några dagar.
Om han inte medtog lite smarrig Tufo i handen när han skulle på dass, som han innan landningen dessutom lyckades kleta ut på källarväggen precis innan hans huvud stoppade det huvudlösa svanhoppet, har jag ingen annan förklaring än att det var delar av hjärnan. Har du?
Hur stor chans det är att man lever efter ett dylikt felsteg, är för mig okännt. Gissningsvis beror det på flera olika förutsättningar.
Däremot lyckades en full Ryss skjuta sig själv i huvudet med en spikpistol och överlevde. En annan fick en stång man lastar hö med, genom ögat och in i skalle vid en trafikolycka med en traktor. Han överlevde, han med. Så vist kan det ske.
Men det har ju inte riktigt med ämnet att göra. Mitt tidigare svar var på det felaktiga påståendet att det är nästan helt ofarligt att gå på dass mitt i natten.

Staffans
 
BirgitS
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Mitt tidigare svar var på det felaktiga påståendet att det är nästan helt ofarligt att gå på dass mitt i natten.
Det var väl just ditt svar visade, alltså att det är nästan helt ofarligt att gå på dass mitt i natten. Hur stor andel av befolkningen lever med en dörr till en trappa som kan förväxlas med toadörren på natten?
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Det var väl just ditt svar visade, alltså att det är nästan helt ofarligt att gå på dass mitt i natten. Hur stor andel av befolkningen lever med en dörr till en trappa som kan förväxlas med toadörren på natten?
Förutom mig själv. känner jag fem stycken. Minst!
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.