Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Här är en som har väntat på sin operation i två år: [länk]
Numera sjukskriven
Ja det är för jävligt av sjukvården.
Ingen aning om hon kan söka op på annat sjukhus. Men viss vård vi fick utomlands drog de in och sen tog bort helt och hållet.

Jag är glad att jag inte är drabbad av något smärtsamt =) Hör bara som en 90 åring på ena örat, men de kan jag leva med då jag tydligen gjort det länge.
 
BirgitS
R Rkarlsson skrev:
Ja det är för jävligt av sjukvården.
Ingen aning om hon kan söka op på annat sjukhus. Men viss vård vi fick utomlands drog de in och sen tog bort helt och hållet.
Jag skulle snarare säga att det är för jävligt att folk har betett sig så att det blev en stor andra våg och en stor tredje våg på sjukhusen i stället för att folk har betett sig som de gjorde för att få stopp på vågorna. Då hade inte sjukvården behövt skjuta upp operationer bara för att kunna vårda covidpatienter.

Men jag hoppas att din operation blir av så snart som möjligt.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Nissens
D Dr Jumping Jack skrev:
Du har slarvat med din konsekvensanalys. Att gå upp och kissa på natten är nästan noll risk för dig och noll risk för andra.
Att vara ovaccinerad ger dig en tydlig risk för död. I dec 2020,när vi var ovaccinerade, dog fler av covid än av cancer i Sverige. Du riskerar också andras liv genom att sprida smittan. Risken att bli smittad om du fått två doser vaccin ( och efter två veckor) är 0,06 %. Dessa patienter får dessutom en mildare sjukdom. Risken att dö av vaccinet, fram till 19 juli -21, var 3 fall av 339 miljoner givna doser (USA, där mycket vaccin givits). Samtliga dödsfall var dessutom av blodpropp som är enkelt att förebygga och dessutom möjligen försvunnit när vi slutade med Astra. Skillnaden för risken för icke-dödlig komplikation för covidsmittad jämfört vaccination är lika tydlig.
Tycker du att det är en svår konsekvensanalys?
Och var hittar du siffror på hur många som dött AV covid?
Jag har bara sett siffror på de som dött MED covid, det är stor skillnad.
 
  • Gilla
OlssonTobias och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Nissens Nissens skrev:
Och var hittar du siffror på hur många som dött AV covid?
Jag har bara sett siffror på de som dött MED covid, det är stor skillnad.
Det var ju konstigt att du har missat det under hela tiden eftersom det flera gånger har tagits upp att Socialstyrelsen har statistik på det.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väl inte det viktigaste utan att vården har blivit så kraftigt överbelastad att andra har förhindrats att få den vård de har behövt.
Om du hade kollat på videon så hade du vetat att vården inte har varit överbelastad. Enligt statistik har antal IVA-patienter varit mindre förra året än alla andra år. Problemet ligger i att staten drar ner på vården.

Kollar man andra döda procentuellt jämfört med hur många invånare det finns så har det inte dött fler människor än vad det gjort de senaste 20 åren om man kollar medelvärdet.

Ett annat problem är att folk känner efter lite mer nu och säker vård trots att de inte behöver det. Media har gjort ett bra jobb för att skrämma upp människor.

Inte en enda person har dokumenterats att ha dött AV covid-19 utan man har dött MED covid-19. Så även om man dör i en bilolycka eller blir mördad så skrivs det som covid-19.

”Viruset” har aldrig blivit isolerat. Man har alltså skapat ett ”vaccin” mot något som aldrig har blivit identifierat.
 
  • Wow
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag skulle snarare säga att det är för jävligt att folk har betett sig så att det blev en stor andra våg och en stor tredje våg på sjukhusen i stället för att folk har betett sig som de gjorde för att få stopp på vågorna. Då hade inte sjukvården behövt skjuta upp operationer bara för att kunna vårda covidpatienter.

Men jag hoppas att din operation blir av så snart som möjligt.
Jag håller med dig självklart. Men det hjälpte inte att den var trasig innan. Därför hoppas jag trots detta tråkiga att det fick upp ögonen för alla styrande så att de inte ska dra in mer vård och spara hit och dit.
Bara den blir av innan det blir farligt så är jag nöjd =)
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
Det var ju konstigt att du har missat det under hela tiden eftersom det flera gånger har tagits upp att Socialstyrelsen har statistik på det.
Det är nog många som missat det.
Det borde ju vara väldigt få eftersom de flesta som gått bort MED covid hade underliggande problem och var sköra innan.

Därför förvånar det mig att man påstår att fler dog AV covid än av cancer förta året. Jag tror inte att det är sant helt enkelt. Betydligt fler dog AV cancer än AV covid 2020 är min bild, men kommer någon med fakta som säger något annat så får jag väl revidera det. Men det är inte speciellt troligt.

Var hittar man sammanställning över hur många som dog AV covid-19 2020?
 
Redigerat:
Z
Jag vaccinerade mig för att kunna resa. Behöver göra det i jobbet och då det krävs intyg på vaccination för att ta sig nånstans utan problem får det bli så. Annars har jag haft covid och märkte knappt av det så tror inte jag behöver vaccinet annars.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Staffans2000
D Dr Jumping Jack skrev:
Du har slarvat med din konsekvensanalys. Att gå upp och kissa på natten är nästan noll risk för dig och noll risk för andra.
Det var efter en undersökning jag sett på SVT, troligtvis. Där någon undersökt faror privatpersoner utsätter sig för i allmänhet och i hemmet i synnerhet. Det var statesik på allt från cykelolyckor till fall från stolar och stegar. Den undersökande sammanfattade det lite leende med att säga: -Vill man undvika den största faran, skall man inte gå upp ock kissa på natten. Jag har däremot inte gjort någon djupare egen undersökning i ämnet, utan tog det för en sanning, då det lät troligt.
Kan tillägga att min granne tog fel på källardörren och dassdörren, vilket resulterade i en kort och abrupt avbruten flygtur med
krossad skalle mot källargolvet/väggen. Jag hjälpte min grannfru genom att städa upp allt blod och hjärnsubstans som skvätt på vägg och golv. medans hon åkte med i ambulansen. Så nästan noll risk är det nog inte. Åtminstånne inte för min granne.

Staffans
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det var efter en undersökning jag sett på SVT, troligtvis. Där någon undersökt faror privatpersoner utsätter sig för i allmänhet och i hemmet i synnerhet. Det var statesik på allt från cykelolyckor till fall från stolar och stegar. Den undersökande sammanfattade det lite leende med att säga: -Vill man undvika den största faran, skall man inte gå upp ock kissa på natten. Jag har däremot inte gjort någon djupare egen undersökning i ämnet, utan tog det för en sanning, då det lät troligt.
Kan tillägga att min granne tog fel på källardörren och dassdörren, vilket resulterade i en kort och abrupt avbruten flygtur med
krossad skalle mot källargolvet/väggen. Jag hjälpte min grannfru genom att städa upp allt blod och hjärnsubstans som skvätt på vägg och golv. medans hon åkte med i ambulansen. Så nästan noll risk är det nog inte. Åtminstånne inte för min granne.

Staffans
Ungefär som att inte vaccinera sig. Kan vara nästan ofarligt - eller dödligt…
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
och hjärnsubstans som skvätt på vägg och golv.
Kanske en lätt överdrift?
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Hade alla resonerat som du så hade pandemin sett helt annorlunda ut i Sverige nu
Helt rätt.
Eftersom jag varit mycket försiktig och inte utsatt mig för kontakt med människor mer än absolut nödvändigt. Dvs inga krogbesök eller fjollande på en knökfull Smögenbrygga.
På jobbet är jag helt allena utan i extrema undantagsfall och då likt besök på apotek etc, har jag vidtagit alla till buds stående skyddsmedel såsom visir, PFF3 mask samt egen medhavd handtvättsvätska. Så skulle alla gjort som jag,hade det sannolikt inte blivit några större vågor överhuvudtaget.

Staffans
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Ungefär som att inte vaccinera sig. Kan vara nästan ofarligt - eller dödligt…
Ja. Precis som allt annat i livet!
Förutom att det även kan vara fullständigt ofarligt att inte vaccinera sig.

Staffans
 
  • Gilla
CarVal
  • Laddar…
Staffans2000
L lat skrev:
Kanske en lätt överdrift?
Nej. Jag låg på knä med en skurhink och dito trasa. Det jag iallafall uppfattade som hjärnsubstans såg ut ungefär som Tufo. Har du en bättre förklaring på vad det kan vara när någon flyger med huvudet före nerför en trappa och slår huvudet i källarväggen/golvet?

Staffans
 
BirgitS
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Om du hade kollat på videon så hade du vetat att vården inte har varit överbelastad. Enligt statistik har antal IVA-patienter varit mindre förra året än alla andra år. Problemet ligger i att staten drar ner på vården.
Om du hade kollat lite mer på verkligheten i stället så hade du vetat att vården hade varit överbelastad och många fler operationer än vanligt har skjutits upp därför att operationspersonalen har jobbat på IVA och operationssalar har gjorts om till IVA-avdelningar.

OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Kollar man andra döda procentuellt jämfört med hur många invånare det finns så har det inte dött fler människor än vad det gjort de senaste 20 åren om man kollar medelvärdet.
Och du har inte noterat att medellivslängden har gått upp år för år under de senaste 20 åren?
Förra året sjönk den med ett halvår i stället för att gå upp.
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Ett annat problem är att folk känner efter lite mer nu och säker vård trots att de inte behöver det. Media har gjort ett bra jobb för att skrämma upp människor.
Fel
Ovanligt få sökte vård förra året. Mycket färre cancerfall diagnosticerades förra året. Osv.

OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Inte en enda person har dokumenterats att ha dött AV covid-19 utan man har dött MED covid-19.
Fel.
Det finns mängder med avlidna som dokumenterat har dött av covid-19.
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
”Viruset” har aldrig blivit isolerat. Man har alltså skapat ett ”vaccin” mot något som aldrig har blivit identifierat.
Fel igen.
Man kände till varenda detalj av dess arvsmassas redan i januari eller februari förra året. Det var just därför som man kunde börja ta fram vaccin redan då.

Du verkar sakna rätt mycket kunskap så du behöver nog söka upp andra sorters sidor för att höja din kunskapsnivå.
 
  • Gilla
Guzzi och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.