829 321 läst · 17 905 svar
829k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Nej det är jag som är lite tyken mot dig. Du vill ju gärna skriva andra på näsan, som jag förut påtalat, att de inte kan läsa eller ej behärskar engelska språket på ett nöjaktigt sätt. Därför påtalade jag att det inte heter ”i stort sätt” utan ”i stort SETT” som då, vilket du också anger, har samma betydelse som ”på det hela taget”.Staffans2000 skrev:
Tagga ner nu hörrni. Vilket tjat
Det behöver jag inte heller för det har jag inte påstått. Men det råder konsensus så vitt jag vet. Kan du ens visa det rörande rasbiologisk forskning eller att jorden är platt.Staffans2000 skrev:
Tänk om du skulle lägga lite av din energi på att fortbilda dig istället för att gå all in på att vara gubben motvalls. Skulle det vara något att överväga?
Vi har nyss fått en påminnelse av Marlen om att hålla oss till trådens ämne (som är Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?) så det vore intressant om du berättade varför, och inte bara att, du inte har vaccinerat dig.Hus tomte skrev:
Nu har du nog missförstått här lilla vän . Jag ställde enkla frågor som du som så många gånger förut inte svarar på. Svara på frågorna nu istället för att hitta på massa dumheter.Staffans2000 skrev:
Ta inte gamla pseudovetenskaper till intäkt för att all vetenskap är dålig. Visa istället varför den vetenskap du tycker är dålig är dålig.Staffans2000 skrev:
Det är ett misstag att anta att ett forskningsresultat är en riktig och rimlig beskrivning av verkligheten bara för att många håller med. Vetenskaplig forskning är inte en demokrati. Det är forskningens kvalitet som är avgörande, samt om resultatet går att upprepa av andra oberoende forskare. Att många vetenskapsmän håller ett resultat för bra och rimligt är dock en stor indikation på att det är så. Men resultatet och kvaliteten på forskningen som ledde dit är det avgörande.Staffans2000 skrev:
"Science does not emerge from voting, party politics, or public debate." -- MRC
Runt tio procent av Israels befolkning är ovaccinerade. 73% som ligger på IVA är ovaccinerade.
https://www.haaretz.com/israel-news/these-unvaccinated-10-fuel-israel-s-covid-crisis-1.10251639
Svårt att hitta ett bättre argument för att vaccin räddar liv.
https://www.haaretz.com/israel-news/these-unvaccinated-10-fuel-israel-s-covid-crisis-1.10251639
Svårt att hitta ett bättre argument för att vaccin räddar liv.
Är väldigt väldigt mycket som pekar i den riktningen och även väldigt lite rapporter om allvarliga biverkningar . Så det går knappast att argumentera emot vaccinet där. Det som är intressant nu som jag ser det är hur länge man har ett gott skydd.timmelstad skrev:
Är ju rätt självklart att vaccinet gör stor nytta och räddat många liv
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 973 inlägg
Håller med men det verkar vara 73 % av de som ligger på sjukhus med tanke på antalet och uppgifterna på https://ourworldindata.org/explorer...tion=false&Align+outbreaks=false&country=~ISR.timmelstad skrev:
Det finns en bra graf där också, för de som har lättare att ta till sig bilder än text:
Så för dem över 60 är det 5 gånger högre sannolikhet att dö för de som är ovaccinerade än för de som är dubbelvaccinerade.
Du har ju inte skrivit något tidigare, så det är obegripligt att du kan ha åsikter om det…H HenkeAls skrev:
Men moderatorn har ju redan motiverat, man skall inte sprida falsk information som kan få människor att avstå vaccinationer på felaktiga grunder…
Detta är inget forum av typen kavlaner.se helt enkelt…
Nu har det ändå gått lite tid sen vaccinet kom och det har inte ännu visat sig några mängder av stora eller väldigt allvarliga biverkningar. Absolut inte mer än andra typer av mediciner kan orsaka. och covid fortsätter att göra folk väldigt sjuka och extremt smittsamt och väldigt oberäkneligt om hur sjuk man kan bli av det . Oavsett ålder fysik och utan underliggande sjukdomar.
Vad har folk här för fortsatt motivering att inte vaccinera sig??
Självklart har jag full förståelse för dem som har olika medicinska hinder
Vad har folk här för fortsatt motivering att inte vaccinera sig??
Självklart har jag full förståelse för dem som har olika medicinska hinder