827 323 läst · 17 905 svar
827k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Hmm nja frågar du läkare vad för människor som inte är vaccinerade så är det inte många som blir svårt sjuka som ligger på sjukhus.Ska nog vara mycket till för att du ska bli allvarligt sjuk om du inte har typ diabetes.hjärtproblem eller lungsjukdomar.K Krux skrev:Nu har det ändå gått lite tid sen vaccinet kom och det har inte ännu visat sig några mängder av stora eller väldigt allvarliga biverkningar. Absolut inte mer än andra typer av mediciner kan orsaka. och covid fortsätter att göra folk väldigt sjuka och extremt smittsamt och väldigt oberäkneligt om hur sjuk man kan bli av det . Oavsett ålder fysik och utan underliggande sjukdomar.
Vad har folk här för fortsatt motivering att inte vaccinera sig??
Självklart har jag full förståelse för dem som har olika medicinska hinder
Om man vill se en riktig åsiktskorridor så tittar man på just kavlaners facebooksida. Om någon yppar något som anses vara vaccinpositivt så blir det avstängning. Det finns inte en chans för något annat än vaccinkritiska röster att göra sig hörda. Och samma grupp beklagar sig över att de riskerar att bli avstängda från sociala medier. Dubbelmoralen är inte helt obetydligNissens skrev:
Jag tycker nog båda sidor fått göra sin röst hörd här. Men ren propaganda och desinformation som exempelvis kavlaner sysslar med förstår jag om Marlene inte vill upplåta plats för.H HenkeAls skrev:
Jag vet ett par stycken som aldrig varit sjuka i sina liv i väldigt bra form och utan några som helst underliggande sjukdomar. Dem blev så extremt dåliga så det såg riktigt illa ut för dem länge . Hur kan det då komma sig tror du?V växelventil skrev:
Nu får du ge dig. Du hittar på. Jag är kärnfrisk och fick problem. En kollega låg på intensiven i 6 veckor och hade inga underliggande sjukdomar. Så bara för att du o din kompis inte sett det så finns det ändå…V växelventil skrev:
Jag har absolut inte svarat någon i denna tråd. Förstår inte hur någon kunnat svara ned min signatur......Loggar omgående ut och byter lösenord!Nissens skrev:
Du har åtminstone gått full waxhole!P pennybridge skrev:
Vilket verkar vara en av de vanligaste biverkningarna...
Då kanske vi kan få se det stödet? Är det stöd för att jorden är platt eller att vaccin inte fungerar du pratar om förresten?M mickef skrev:
Dina oneliners är rejält tröttsamma. Var det inte du som skulle skärpa dig och bli tydligare i dina inlägg? Det löftet höll du inte länge i.s.f.
Nu har jag dock ingen källa på detta men någonstans läste jag för kanske någon månad sedan att den åldersgrupp som var flest av på intensiven och vårdades för covid var typ 20-25 . Kanske någon annan här som har bättre koll på källor angående detta. Så man ska o te tro att ung ålder och ingen sjukdomshistorik är någon garanti alls .
Jag tänkte mer på stöd för att jorden kretsar runt solen.R RoAd skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 777 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 777 inlägg
Socialstyrelsen har statistik över åldern på de som skrivs in på IVA resp. andra vårdavdelningar.K Krux skrev:Nu har jag dock ingen källa på detta men någonstans läste jag för kanske någon månad sedan att den åldersgrupp som var flest av på intensiven och vårdades för covid var typ 20-25 . Kanske någon annan här som har bättre koll på källor angående detta. Så man ska o te tro att ung ålder och ingen sjukdomshistorik är någon garanti alls .
https://www.socialstyrelsen.se/stat...stik-om-slutenvard-av-patienter-med-covid-19/
Det ser ut som att det inte stämmer med vad du minns.