816 850 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Det gör jag också (även om just den personen faktiskt har hävdat att han inte tror på konspirationsteorier).harry73 skrev:
Jag försvarar dock inte någons rätt att lura i godtrogna personer att falska konspirationsteorier är sanna. Tvärtom. Som med allt annat som en del tror på utan evidens (som tomtar, troll och gudar) så bör (läs ska, enligt min mening) det hållas privat och ska inte behöva påverka samhället i stort.
Tyvärr måste jag dock acceptera att det finns en rätt att lura folk, till viss del åtminstone.
Effekten för immunitet? Det tolkar jag som att man inte blir sjuk alls ens med milda symptom. Den siffran för tex pfizer varierar mellan 84 och 95% beroende på vilken studie man tittar på och när i tid efter vaccinering man mäter. Dvs, den är inte noll procent.M mickef skrev:
Hur mycket man smittar har jag inte sett några siffror på mer än uppgifterna från FHM att man smittar väsentligt mindre än som ovaccinerad.
Vad finns mer att fundera på egentligen - du vet ju att vaccinet fungerar skitbra, eller hur?
Ja, det finns knappt 8 miljarder människor på jorden. Drygt 60 miljoner av dem i Italien.Staffans2000 skrev:
Slutsatsen är svår att dra av premissen där.
Jag vet inte men funderar inte heller.MathiasS skrev:Effekten för immunitet? Det tolkar jag som att man inte blir sjuk alls ens med milda symptom. Den siffran för tex pfizer varierar mellan 84 och 95% beroende på vilken studie man tittar på och när i tid efter vaccinering man mäter. Dvs, den är inte noll procent.
Hur mycket man smittar har jag inte sett några siffror på mer än uppgifterna från FHM att man smittar väsentligt mindre än som ovaccinerad.
Vad finns mer att fundera på egentligen - du vet ju att vaccinet fungerar skitbra, eller hur?
Jävla autokorrektP pmd skrev:
Jag menar att det finns en skillnad mellan ett utbildningskrav och ett vaccinkrav.
Genom att jämföra körkort med vaccinpass, säger man egentligen att det är rimligt med ett vaccinpass för att utesluta ovaccinerade från en del av samhället.
Det öppnar för långtgående konsekvenser som man ser i bl a Frankrike, Italien och USA.
Därför anser jag att det är viktigt att inte introducera ett vaccinpass, och blir det ett vaccinpass, då bara för att använda i länder där vi inte styr över reglerna