816 794 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Jag tror inte det blir en lång diskussion mellan mig och @Ulltand för det ena verkar inte utesluta det andraBirgitS skrev:
https://me-pedia.org/wiki/Mast_cell_activation_syndrome
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Därvidlag har ovaccinerade samma "fördel" som vaccinerade.P pmd skrev:Alla har även rätt att vaccinera sig mot covid-10 oberoende av ens sjukjournal och privata information (vad nu det där sista har med saken att göra).
Med viss reservation. En del personer får inte ta körkort pga av sin sjukjournal eller liknande. T.ex. blinda. Det är alltså färre restriktioner mot att vaccinera sig mot covid-19 än det är att ta körkort.
Däremot har ingen rätt att köra bil utan körkort (på allmän väg) eller att smitta ner andra med covid-19. Jo, det sista har man i viss mån rätt till. Fördel ovaccinerade igen, alltså.
Så det här med att ovaccinerade rekommenderas att hålla avstånd, tvätta händerna och hålla sig hemma vid misstänkta symtom på covid-19 var planerat sen tjugo år tillbaka?Staffans2000 skrev:
När bilen kom behövde man inte ta körkort. Sen kom det lokala krav på tillstånd, och så småningom lagkrav. Med tiden skärptes kraven för att få inneha körkort och idag är det svårare än någonsin. De som har gott om pengar har lättare att ta körkort än de som är fattiga.Staffans2000 skrev:
Var ska det sluta?
Det finns en stor skillnad mellan ett utbildningsradion och ett vaccinerar.P pmd skrev:
Jag tycker dina åsikter angående vaccinpass är skrämmande
Det skulle förstås kunna bero en allvarlig biverkning av vaccinering, så det får vi väl hoppas utreds så noga som möjligt.Staffans2000 skrev:
Men även om det berodde helt eller delvis på vaccineringen så är risken så liten att andra kan bortse från den.
Fyra personer av 3.43 miljarder vaccinerade är ett så litet tal att det nästan inte går att se.
0.000000011661808
Om de arbetade tillsammans så ligger det nära till hands att leta efter något i deras arbetsmiljö. Antingen något de dött av direkt eller som kan ha gjort vaccineringen farlig.Staffans2000 skrev:
Vilket vaccin fick de? Första eller andra dosen (om det var ett sådant vaccin)?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Du verkar vara helt immun för andras argument. Jag vet inte om du jobbar i vården, jag hoppas faktiskt inte, för det kan inte vara roligt att berätta för de att man får en biverkning av ett medicinP pmd skrev:Det skulle förstås kunna bero en allvarlig biverkning av vaccinering, så det får vi väl hoppas utreds så noga som möjligt.
Men även om det berodde helt eller delvis på vaccineringen så är risken så liten att andra kan bortse från den.
Fyra personer av 3.43 miljarder vaccinerade är ett så litet tal att det nästan inte går att se.
0.000000011661808
tusenett skrev:
Skyddet efter infektion varierar mot olika varianter.
Tex så gav infektion mot urpsungsvaritanten ett riktigt dåligt skydd mot den brasilianska mutationen.
Här tror jag att vaccinet istället gav ett bättre skydd.
Så även om infektion med delta ger ett bättre skydd än vaccin för just delta kan det vara kasst mot tex omega.
Jag har kanske läst slarvigt, men just i Byggahusforumet har jag inte sett någon föreslå begränsningar som är orimliga.harry73 skrev:
Jag tror att det kommer att ta ett tag till innan vi får ett någotsånär säkert svar om det.
Men även om det skulle vara så att naturliga antikroppar t.o.m. ger ett bättre skydd än vaccin så är risken med att skaffa sig naturliga antikroppar betydligt större än att vaccinera sig.
De övriga punkterna som du räknade upp håller jag med om.
Det gör vi väl alla? (Utom nazisterna, förstås ).
Det tycker inte jag heller. Missförstånden kan dock ibland hagla i heta debatter.
Keep your cool!