824 795 läst · 17 905 svar
825k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Undrar vilka informationskällor hon har vänt sig till.Fairlane skrev:Jessica föredetta antivaxxer som läst på och bytt sida: länk
Citat från texten: "Det stämmer inte det motståndarna säger om vaccinet. De blandar in felaktiga konstigheter om judar och Förintelsen, om att man blir steril, att man dör efter några år och att Bill Gates och George Soros ligger bakom allt. Den senaste skrönan jag läst är att Gates blivit tagen av militärpolisen och sitter på Guantanamo, säger Jessica och skrattar."
Känns det igen?
Men likväl började det på samma sätt. Man tar lite i taget och när man väl börjat, vet man inte var det slutar. Så tillvägagångssättet är likartat.R RoAd skrev:
Staffans
Det har du inte skrivit innan och vem i tråden har förespråkat något sådant?isoder skrev:
Det uttalandet visar hur verklighetsfrånvänd du är.Staffans2000 skrev:
Det är patetiskt att du inte visar någon empati med det lidandet som utspelades på 40-talet.
Vidrigt av dig att göra sådana jämförelser.
Jobbarkompisarna dog av "hjärtat och blödningar". Exakt vad det innebär, vet hon inte. Vad släktingarna anbelangar, så vet hon inte det. Men det var inga olyckshändelser.BirgitS skrev:Så vad dog nu dessa medelålders av?
Så vitt vi vet än så länge kan de ju ha dött av drunkning eller blivit påkörda. Eller tror du att de orsakerna är kopplade till vaccineringen också?
Tror du på mig när jag säger att jag inte dog kort efter vaccineringen och att ingen i min släkt, på jobbet osv. har gjort det?
Om det har med vaccineringarna att göra, vet jag naturligtvis inte. Men det är ett lustigt sammanträffande att fyra i en relativt liten krets, dör ett litet tag efter vaccineringen. Men visst. Vissa vinner på Lotto trots att det är (nästan) statistiskt omöjligt.
Staffans
Men det är ju inte sant. Världen riskminimerar för att hantera en pandemi.isoder skrev:
Därför gör man vad man kan för att hålla tillbaka de som riskerar att bli sjuka samt sprida pandemin mest.
Covid-19 bryr sig nämligen inte om vem du är eller vad du har för åsikter.
Att du är lättkränkt och kanske har diverse konspirationsideer är ju upp till dig. Det är liksom ditt problem.
Oavsett så har ingen någonsin påstått att vaccin är totalt ofarligt.Staffans2000 skrev:Jobbarkompisarna dog av "hjärtat och blödningar". Exakt vad det innebär, vet hon inte. Vad släktingarna anbelangar, så vet hon inte det. Men det var inga olyckshändelser.
Om det har med vaccineringarna att göra, vet jag naturligtvis inte. Men det är ett lustigt sammanträffande att fyra i en relativt liten krets, dör ett litet tag efter vaccineringen. Men visst. Vissa vinner på Lotto trots att det är (nästan) statistiskt omöjligt.
Staffans
Det vore intressant om du tog upp tillfälligheter när folk blivit sjuka för livet eller dött av covidinfektioner. Det är många hundratusentals gånger lättare att hitta, och är det reella hotet du lever med.
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 566 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 566 inlägg
Ja, men då kan ju du framföra något bevis för att olika hälsovårdsmyndigheter tjänar pengar på att folk vaccinerar sig.Staffans2000 skrev:
Jag för min del tror att de får betala för vaccinet och att ju fler som vaccinerar sig ju mer får t.ex. Sverige betala.
Så vad tjänar världens hälsomyndigheter på att folk vaccinerar sig och hur går det till?
Går vaccintillverkarna med stora förluster, ju större ju fler som vaccinerar sig därför att de betalar länderna för att de ska använda deras vaccin?
Om du inte kan redogöra för sånt håller du ju bara på och tramsar.
Förstår du ens vad du själv skriver? Eller hoppar du på tåget som vanligt och tycker som andra redan skrivit före dig.Nissens skrev:
För du har väl inte haft en enda egen uppfattning någon gång.
Du har låst möjligheten att se dina tidigare inlägg. Vilket säkert inte är en slump, annars kunde man lätt se att du bara jamsar med.
Så. Kan du förklara vari skillnaden ligger och varför jag är såväl "vidrig" som "patetisk"? Alltså -Förklara. Inte bara vräka ur dig några invektiv på måfå, som är ditt signum.
Staffans
Tackar, för dagens första skratt!Nissens skrev:
Nejdå. Hänt i veckansyfthistorierna överlåter jag åt dig.
Staffans
Jag kan bara konstater att ditt påstående inte har några som helst belägg, annat än din egen tro. Räcker inte det?BirgitS skrev:Ja, men då kan ju du framföra något bevis för att olika hälsovårdsmyndigheter tjänar pengar på att folk vaccinerar sig.
Jag för min del tror att de får betala för vaccinet och att ju fler som vaccinerar sig ju mer får t.ex. Sverige betala.
Så vad tjänar världens hälsomyndigheter på att folk vaccinerar sig och hur går det till?
Går vaccintillverkarna med stora förluster, ju större ju fler som vaccinerar sig därför att de betalar länderna för att de ska använda deras vaccin?
Om du inte kan redogöra för sånt håller du ju bara på och tramsar.
Staffans
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 566 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 566 inlägg
Utan mer fakta blir det helt irrelevant. Naturligtvis fortsätter folk att dö av hjärtattacker, hjärnblödningar osv. oavsett om de är vaccinerade eller inte.Staffans2000 skrev:Jobbarkompisarna dog av "hjärtat och blödningar". Exakt vad det innebär, vet hon inte. Vad släktingarna anbelangar, så vet hon inte det. Men det var inga olyckshändelser.
Staffans
Börjar man prata om jobbarkompisar och släktingar som man inte ens vet vad de har dött av så är ju kretsen rätt stor och inte relativt liten.
Ja, osannolika saker händer utan att det är någon konspiration inblandad.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 566 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 566 inlägg
Det är väl allmänkunskap vid det här laget att vaccinerna kostar pengar att köpa för alla länder. Det har publicerats uppgifter om det också. Det handlar inte om tro.Staffans2000 skrev:
Det är ju däremot uppenbart att du inte har några belägg utan bara tror och hittar på konspirationer som vanligt.
Det är ju detta som är ditt hittepå. Du får identifiera dig som Gargamel i smurfarna om du vill, du får vilja bo i en koja i skogen och tycka att jorden är platt. Det är ok och din ensak. Det är inte därför du ska särbehandlas - du ska särbehandlas om du riskerar att smitta andra.isoder skrev: