Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Det var ett nytt ord. Jag gissar att du menar de vaccinerade.
Men "Vaccinanterna" är nog korrekt. Jämför med -Permitenterna, demonstranterna, idioterna:D.

Staffans
 
Fairlane Fairlane skrev:
Jessica föredetta antivaxxer som läst på och bytt sida: länk

Citat från texten: "Det stämmer inte det motståndarna säger om vaccinet. De blandar in felaktiga konstigheter om judar och Förintelsen, om att man blir steril, att man dör efter några år och att Bill Gates och George Soros ligger bakom allt. Den senaste skrönan jag läst är att Gates blivit tagen av militärpolisen och sitter på Guantanamo, säger Jessica och skrattar."

Känns det igen?
Undrar vilka informationskällor hon har vänt sig till.
 
  • Gilla
Roger G Olsson
  • Laddar…
Staffans2000
R RoAd skrev:
Självklart ville du få vaccinpasskrav att låta betydligt värre än det är genom att hänvisa till ett av historiens största brott mot en folkgrupp. Det om något tycker jag är vidrigt.
Men likväl började det på samma sätt. Man tar lite i taget och när man väl börjat, vet man inte var det slutar. Så tillvägagångssättet är likartat.

Staffans
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
isoder skrev:
Men jag har väl för fan inte jämställt det med folkmord - jag har precis som flera andra i det här forumet - påpekat att LIKHETERNA OCH FARAN I DET HELA ÄR ATT MÄNNISKOR SÄTTS I FACK OCH SÄRBEHANDLAS UTIFRÅN VEM MAN ÄR, VAD MAN VILL OCH VAD MAN TYCKER.
Det har du inte skrivit innan och vem i tråden har förespråkat något sådant?
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Men likväl började det på samma sätt. Man tar lite i taget och när man väl börjat, vet man inte var det slutar. Så tillvägagångssättet är likartat.

Staffans
Det uttalandet visar hur verklighetsfrånvänd du är.
Det är patetiskt att du inte visar någon empati med det lidandet som utspelades på 40-talet.

Vidrigt av dig att göra sådana jämförelser.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Så vad dog nu dessa medelålders av?
Så vitt vi vet än så länge kan de ju ha dött av drunkning eller blivit påkörda. Eller tror du att de orsakerna är kopplade till vaccineringen också?

Tror du på mig när jag säger att jag inte dog kort efter vaccineringen och att ingen i min släkt, på jobbet osv. har gjort det?
Jobbarkompisarna dog av "hjärtat och blödningar". Exakt vad det innebär, vet hon inte. Vad släktingarna anbelangar, så vet hon inte det. Men det var inga olyckshändelser.

Om det har med vaccineringarna att göra, vet jag naturligtvis inte. Men det är ett lustigt sammanträffande att fyra i en relativt liten krets, dör ett litet tag efter vaccineringen. Men visst. Vissa vinner på Lotto trots att det är (nästan) statistiskt omöjligt.

Staffans
 
Nissens
isoder skrev:
Men jag har väl för fan inte jämställt det med folkmord - jag har precis som flera andra i det här forumet - påpekat att LIKHETERNA OCH FARAN I DET HELA ÄR ATT MÄNNISKOR SÄTTS I FACK OCH SÄRBEHANDLAS UTIFRÅN VEM MAN ÄR, VAD MAN VILL OCH VAD MAN TYCKER.
Men det är ju inte sant. Världen riskminimerar för att hantera en pandemi.
Därför gör man vad man kan för att hålla tillbaka de som riskerar att bli sjuka samt sprida pandemin mest.

Covid-19 bryr sig nämligen inte om vem du är eller vad du har för åsikter.

Att du är lättkränkt och kanske har diverse konspirationsideer är ju upp till dig. Det är liksom ditt problem.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jobbarkompisarna dog av "hjärtat och blödningar". Exakt vad det innebär, vet hon inte. Vad släktingarna anbelangar, så vet hon inte det. Men det var inga olyckshändelser.

Om det har med vaccineringarna att göra, vet jag naturligtvis inte. Men det är ett lustigt sammanträffande att fyra i en relativt liten krets, dör ett litet tag efter vaccineringen. Men visst. Vissa vinner på Lotto trots att det är (nästan) statistiskt omöjligt.

Staffans
Oavsett så har ingen någonsin påstått att vaccin är totalt ofarligt.

Det vore intressant om du tog upp tillfälligheter när folk blivit sjuka för livet eller dött av covidinfektioner. Det är många hundratusentals gånger lättare att hitta, och är det reella hotet du lever med.
 
Redigerat:
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Men snälla Birgit! Det har ju inte du en aning om!
Det är lurigt när du blandar väl motiverade uppfattiningar med rena gissningar och önsketänkanden.

Staffans
Ja, men då kan ju du framföra något bevis för att olika hälsovårdsmyndigheter tjänar pengar på att folk vaccinerar sig.
Jag för min del tror att de får betala för vaccinet och att ju fler som vaccinerar sig ju mer får t.ex. Sverige betala.

Så vad tjänar världens hälsomyndigheter på att folk vaccinerar sig och hur går det till?
Går vaccintillverkarna med stora förluster, ju större ju fler som vaccinerar sig därför att de betalar länderna för att de ska använda deras vaccin?

Om du inte kan redogöra för sånt håller du ju bara på och tramsar.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Det uttalandet visar hur verklighetsfrånvänd du är.
Det är patetiskt att du inte visar någon empati med det lidandet som utspelades på 40-talet.

Vidrigt av dig att göra sådana jämförelser.
Förstår du ens vad du själv skriver? Eller hoppar du på tåget som vanligt och tycker som andra redan skrivit före dig.
För du har väl inte haft en enda egen uppfattning någon gång.
Du har låst möjligheten att se dina tidigare inlägg. Vilket säkert inte är en slump, annars kunde man lätt se att du bara jamsar med.

Så. Kan du förklara vari skillnaden ligger och varför jag är såväl "vidrig" som "patetisk"? Alltså -Förklara. Inte bara vräka ur dig några invektiv på måfå, som är ditt signum.

Staffans
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Oavsett så har ingen någonsin påstått att vaccin är totalt ofarligt.

Det vore intressant om du tog upp tillfälligheter när folk blivit sjuka för livet eller dött av covidinfektioner. Det är flera tusen gånger lättare att hitta, och är det reella hotet du lever med.
Tackar, för dagens första skratt!
Nejdå. Hänt i veckansyfthistorierna överlåter jag åt dig. :D

Staffans
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, men då kan ju du framföra något bevis för att olika hälsovårdsmyndigheter tjänar pengar på att folk vaccinerar sig.
Jag för min del tror att de får betala för vaccinet och att ju fler som vaccinerar sig ju mer får t.ex. Sverige betala.

Så vad tjänar världens hälsomyndigheter på att folk vaccinerar sig och hur går det till?
Går vaccintillverkarna med stora förluster, ju större ju fler som vaccinerar sig därför att de betalar länderna för att de ska använda deras vaccin?

Om du inte kan redogöra för sånt håller du ju bara på och tramsar.
Jag kan bara konstater att ditt påstående inte har några som helst belägg, annat än din egen tro. Räcker inte det?

Staffans
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jobbarkompisarna dog av "hjärtat och blödningar". Exakt vad det innebär, vet hon inte. Vad släktingarna anbelangar, så vet hon inte det. Men det var inga olyckshändelser.

Om det har med vaccineringarna att göra, vet jag naturligtvis inte. Men det är ett lustigt sammanträffande att fyra i en relativt liten krets, dör ett litet tag efter vaccineringen. Men visst. Vissa vinner på Lotto trots att det är (nästan) statistiskt omöjligt.

Staffans
Utan mer fakta blir det helt irrelevant. Naturligtvis fortsätter folk att dö av hjärtattacker, hjärnblödningar osv. oavsett om de är vaccinerade eller inte.

Börjar man prata om jobbarkompisar och släktingar som man inte ens vet vad de har dött av så är ju kretsen rätt stor och inte relativt liten.

Ja, osannolika saker händer utan att det är någon konspiration inblandad.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jag kan bara konstater att ditt påstående inte har några som helst belägg, annat än din egen tro. Räcker inte det?

Staffans
Det är väl allmänkunskap vid det här laget att vaccinerna kostar pengar att köpa för alla länder. Det har publicerats uppgifter om det också. Det handlar inte om tro.

Det är ju däremot uppenbart att du inte har några belägg utan bara tror och hittar på konspirationer som vanligt.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
isoder skrev:
SÄRBEHANDLAS UTIFRÅN VEM MAN ÄR, VAD MAN VILL OCH VAD MAN TYCKER.
Det är ju detta som är ditt hittepå. Du får identifiera dig som Gargamel i smurfarna om du vill, du får vilja bo i en koja i skogen och tycka att jorden är platt. Det är ok och din ensak. Det är inte därför du ska särbehandlas - du ska särbehandlas om du riskerar att smitta andra.
 
  • Gilla
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.