Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nissens Nissens skrev:
Nja, men långtids Covid drabbar både yngre o äldre…
Visst men har en fru som jobbar på covid 19 avdelningar +en syster på olika län och dom har varit med från starten och inte är det den typen som går på bandy som hamnar på intensiven direkt.
 
harry73
K Keld skrev:
Ponera att vi har två bandymatcher.
På den ena släpps endast ovaxade in. den andra endast vaxade
På varje match placerar vi även 2 smittade korvförsäljare, sk superspridare (finns det fortfarande?).
Vilken match tror har störst risk att generera IVA-fall?
Och det är väl minskat tryck på vården, som evt. vaccinpass eller dylikt försöker åstadkomma.
Eller så släpper vi på den ena matchen bara in folk som bor på äldreboende och på den andra matchen bara högstadieelever, också med var superspridande korvförsäljare.

Blir då konsekvensen att vi ska förbjuda äldre att besöka bandymatcher? eller hur ska vi se på det?
 
  • Gilla
Surly och 1 till
  • Laddar…
Nissens
V växelventil skrev:
Visst men har en fru som jobbar på covid 19 avdelningar +en syster på olika län och dom har varit med från starten och inte är det den typen som går på bandy som hamnar på intensiven direkt.
Nej det är möjligt. Men långtidscovid är nog så besvärligt för många. Det är inte bara intensivvård som är jobbigt för många som drabbats…

Och det verkar drabba både yngre och äldre, vältränade och mindre vältränade…
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Nissens
harry73 harry73 skrev:
Jag är inte emot vaccin, men jag är inte heller rädd för att bli sjuk.
Nej, men efter ett par veckors intensivvård ändrar de flesta på den inställningen…
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Skulle bli väldigt förvånad om folk som spelar bandy skulle bli sjuka i covid 19 och Hamna på intensiven.
Tänk lite utanför boxen!
 
harry73
Nissens Nissens skrev:
Nej, men efter ett par veckors intensivvård ändrar de flesta på den inställningen…
Men risken att jag hamnar på IVA pga nuvarande covidmutationer är obefintlig.
Sedan kan det såklart komma en mutation eller komplett ny coronavirus som gör att jag hamnar på IVA, men samma gäller för alla vaccinerade.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
tank77 och 2 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Eller så släpper vi på den ena matchen bara in folk som bor på äldreboende och på den andra matchen bara högstadieelever, också med var superspridande korvförsäljare.

Blir då konsekvensen att vi ska förbjuda äldre att besöka bandymatcher? eller hur ska vi se på det?
Dom äldre kanske är så smarta att dom stannar hemma.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nej det är möjligt. Men långtidscovid är nog så besvärligt för många. Det är inte bara intensivvård som är jobbigt för många som drabbats…

Och det verkar drabba både yngre och äldre, vältränade och mindre vältränade…
Man ska ha väldig försiktigt oavsett man är vaccinerad eller inte om man exempel har en pågående infektioner för det här viruset är lömsk och har man symtom eller en infektion så om inte för andras skull så för din egen och det är därför det är så viktigt att man stannar hemma när man är sjuk.Känner bara till 1 som hamnade på intensiven och var nedsövd i 11 dygn fast han var fullt frisk och förklaringen som läkare kunde se var att han hade en böld på armen med pågående infektion som läkare kunde se.
 
K Keld skrev:
Tänk lite utanför boxen!
Behövs inte för har rätt bra koll på vilka som hamnar på intensiven.
 
  • Haha
remrag
  • Laddar…
harry73
K Keld skrev:
Dom äldre kanske är så smarta att dom stannar hemma.
Och barnen är klimatsmarta och är vegetarianer, så där blir det inte heller någon smittspridning.

Om ni nu vill övertyga någon att vaccinera sig, får ni fan komma med mycket bättre resonemang än detta.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Eller så släpper vi på den ena matchen bara in folk som bor på äldreboende och på den andra matchen bara högstadieelever, också med var superspridande korvförsäljare.

Blir då konsekvensen att vi ska förbjuda äldre att besöka bandymatcher? eller hur ska vi se på det?
Ehh det va ju det vi gjorde i princip med de äldre i början på pandemin. Menar du att det var fel?
 
Staffans2000
harry73 harry73 skrev:
Och barnen är klimatsmarta och är vegetarianer, så där blir det inte heller någon smittspridning.

Om ni nu vill övertyga någon att vaccinera sig, får ni fan komma med mycket bättre resonemang än detta.
Överlag blir min inställning att avvakta och se, bara starkare ju mer jag läser vaccinförespråkarargumenten. Den ena klyschan och kvällstidningslöpsedeln, efter den andra. Kryddad med en föga klädsam arrogans och översittarfasoner. Som komplement, dyker det upp fascistoida idéer.

Staffans
 
  • Gilla
  • Haha
växelventil och 3 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Dom äldre kanske är så smarta att dom stannar hemma.
Men är det någon som är född efter andra världskriget som tittar på bandy? :rofl:;)
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Överlag blir min inställning att avvakta och se, bara starkare ju mer jag läser vaccinförespråkarargumenten. Den ena klyschan och kvällstidningslöpsedeln, efter den andra. Kryddad med en föga klädsam arrogans och översittarfasoner. Som komplement, dyker det upp fascistoida idéer.

Staffans
Javisst, läkare, forskare, Fhm i Sverige och övriga världen ingår alla i en enda stor konspiration.

Dessutom har man manipulerat all vårdpersonal att uppge att de är bedrövade över alla ovaccinerade som hamnar på intensiven. :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Javisst, läkare, forskare, Fhm i Sverige och övriga världen ingår alla i en enda stor konspiration.

Dessutom har man manipulerat all vårdpersonal att uppge att de är bedrövade över alla ovaccinerade som hamnar på intensiven. :rolleyes:
Alla dessa har ett egenintresse i frågan, deras levebröd ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.