817 236 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Fast om nu unga människor dör knall och fall brukar man ju se till att ta reda på dödsorsak - vilket Staffans inte vet någonting om. Allvarliga okända biverkningar tror jag nog visst att läkare är benägna att anmäla.harry73 skrev:
Vilken tråkig syn du har på sjukvården, att medicinska bedömningar är gissningar, som du i ditt inlägg i princip likställer med Staffans bedömning.harry73 skrev:
Det stämmer, men om läkarna inte självmant anmäler och när patienten frågar även hävdar att det inte kan vara en biverkning, hur stor tror du är chansen att alla biverkningar blir anmälda?
De flesta patienter litar ju fortfarande på läkare
De flesta patienter litar ju fortfarande på läkare
Man behöver inte vaccinera sig om man inte vill.
Men vill man få kontroll på problemet kan man göra som Italien.
Inget negativt Corona test så får man inte ens gå på jobbet.
Sen höjs priserna på Corona test
Jag tycker nog Sverige borde införa restriktioner för ovaccinerade.
Men vill man få kontroll på problemet kan man göra som Italien.
Inget negativt Corona test så får man inte ens gå på jobbet.
Sen höjs priserna på Corona test
Jag tycker nog Sverige borde införa restriktioner för ovaccinerade.
Jag önskar att jag kunde ha en mindre tråkig syn på sjukvården, men efter flera år med kränkande sjukvårdskontakter, är det svårt att uppbringa en positiv syn på sjukvården.J Jonobe skrev:
Inför (nästan) varje sjukhuskontakt gör vi en plan i förväg för att minimera risken för ytterliga skador och missbehandlingar.
Och det är mycket möjligt att Covidvården fungerar bättre än den vården vi upplever, men jag har än så länge inga anledningar att tro det.
@Jonobe det verkar som att du är läkare. Det skulle vara intressant att veta om det är sant och i vilket område.
Tja, det är inte dumt om man vill få folk vaccinerade.harry73 skrev:
Folk som blir allvarligt sjuka i Corona är ovaccinerade, det är det man vill få bort.
Rolig notis, ett par foliehattar i USA som propagerat högljutt för att inte vaccinera sig har dött i Corona
För att begränsa folks frihet så mycket, ska man ju ha bra grunder för det, och eftersom jag redan har antikroppar och naturliga antikroppar enligt flera studier skyddar bättre än vaccinet, är det en orimlig begränsning av min frihet att kräva negativa covidtester av mig och samtidigt inte kräva det av vaccinerade.
Ponera att vi har två bandymatcher.harry73 skrev:För att begränsa folks frihet så mycket, ska man ju ha bra grunder för det, och eftersom jag redan har antikroppar och naturliga antikroppar enligt flera studier skyddar bättre än vaccinet, är det en orimlig begränsning av min frihet att kräva negativa covidtester av mig och samtidigt inte kräva det av vaccinerade.
På den ena släpps endast ovaxade in. den andra endast vaxade
På varje match placerar vi även 2 smittade korvförsäljare, sk superspridare (finns det fortfarande?).
Vilken match tror har störst risk att generera IVA-fall?
Och det är väl minskat tryck på vården, som evt. vaccinpass eller dylikt försöker åstadkomma.
Jag har också haft Corona, 2ggr tom.harry73 skrev:För att begränsa folks frihet så mycket, ska man ju ha bra grunder för det, och eftersom jag redan har antikroppar och naturliga antikroppar enligt flera studier skyddar bättre än vaccinet, är det en orimlig begränsning av min frihet att kräva negativa covidtester av mig och samtidigt inte kräva det av vaccinerade.
Jag har vaccinerat, jag menar varför inte det är gratis.
Har du en allmän inställning att vara emot vaccin och vården?
Skulle bli väldigt förvånad om folk som spelar bandy skulle bli sjuka i covid 19 och Hamna på intensiven.K Keld skrev:Ponera att vi har två bandymatcher.
På den ena släpps endast ovaxade in. den andra endast vaxade
På varje match placerar vi även 2 smittade korvförsäljare, sk superspridare (finns det fortfarande?).
Vilken match tror har störst risk att generera IVA-fall?
Och det är väl minskat tryck på vården, som evt. vaccinpass eller dylikt försöker åstadkomma.