Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
J
harry73 harry73 skrev:
Nu är du lite för positivt. Många läkare är väldigt restriktivt med att anmäla misstänkta biverkningen.
Fast om nu unga människor dör knall och fall brukar man ju se till att ta reda på dödsorsak - vilket Staffans inte vet någonting om. Allvarliga okända biverkningar tror jag nog visst att läkare är benägna att anmäla.

harry73 harry73 skrev:
Ja i många fall handlar det om en gissning, en kvalificerad gissning i för sig, men fortfarande en gissning
Beviskravet för att dödsfallet ska tillskrivas vaccineringen är mycket större. Men såklart var staffans bedömning också en gissning
Vilken tråkig syn du har på sjukvården, att medicinska bedömningar är gissningar, som du i ditt inlägg i princip likställer med Staffans bedömning.
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
harry73
Det stämmer, men om läkarna inte självmant anmäler och när patienten frågar även hävdar att det inte kan vara en biverkning, hur stor tror du är chansen att alla biverkningar blir anmälda?

De flesta patienter litar ju fortfarande på läkare
 
Man behöver inte vaccinera sig om man inte vill.
Men vill man få kontroll på problemet kan man göra som Italien.
Inget negativt Corona test så får man inte ens gå på jobbet.
Sen höjs priserna på Corona test :)

Jag tycker nog Sverige borde införa restriktioner för ovaccinerade.
 
  • Gilla
largab och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Nu är du lite för positivt. Många läkare är väldigt restriktivt med att anmäla misstänkta biverkningen.
Jag utgår från att anhöriga driver frågan.
 
harry73
J Jonobe skrev:
Vilken tråkig syn du har på sjukvården, att medicinska bedömningar är gissningar, som du i ditt inlägg i princip likställer med Staffans bedömning.
Jag önskar att jag kunde ha en mindre tråkig syn på sjukvården, men efter flera år med kränkande sjukvårdskontakter, är det svårt att uppbringa en positiv syn på sjukvården.
Inför (nästan) varje sjukhuskontakt gör vi en plan i förväg för att minimera risken för ytterliga skador och missbehandlingar.

Och det är mycket möjligt att Covidvården fungerar bättre än den vården vi upplever, men jag har än så länge inga anledningar att tro det.

@Jonobe det verkar som att du är läkare. Det skulle vara intressant att veta om det är sant och i vilket område.
 
harry73
T TheGame skrev:
Inget negativt Corona test så får man inte ens gå på jobbet.
Det är ju dumt. Risken att vaccinerade får corona, är mycket större än att jag får corona.
 
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Det är ju dumt. Risken att vaccinerade får corona, är mycket större än att jag får corona.
Tja, det är inte dumt om man vill få folk vaccinerade.
Folk som blir allvarligt sjuka i Corona är ovaccinerade, det är det man vill få bort.

Rolig notis, ett par foliehattar i USA som propagerat högljutt för att inte vaccinera sig har dött i Corona :crysmile:
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
harry73
För att begränsa folks frihet så mycket, ska man ju ha bra grunder för det, och eftersom jag redan har antikroppar och naturliga antikroppar enligt flera studier skyddar bättre än vaccinet, är det en orimlig begränsning av min frihet att kräva negativa covidtester av mig och samtidigt inte kräva det av vaccinerade.
 
  • Gilla
Surly och 4 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
För att begränsa folks frihet så mycket, ska man ju ha bra grunder för det, och eftersom jag redan har antikroppar och naturliga antikroppar enligt flera studier skyddar bättre än vaccinet, är det en orimlig begränsning av min frihet att kräva negativa covidtester av mig och samtidigt inte kräva det av vaccinerade.
Ponera att vi har två bandymatcher.
På den ena släpps endast ovaxade in. den andra endast vaxade
På varje match placerar vi även 2 smittade korvförsäljare, sk superspridare (finns det fortfarande?).
Vilken match tror har störst risk att generera IVA-fall?
Och det är väl minskat tryck på vården, som evt. vaccinpass eller dylikt försöker åstadkomma.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
För att begränsa folks frihet så mycket, ska man ju ha bra grunder för det, och eftersom jag redan har antikroppar och naturliga antikroppar enligt flera studier skyddar bättre än vaccinet, är det en orimlig begränsning av min frihet att kräva negativa covidtester av mig och samtidigt inte kräva det av vaccinerade.
Jag har också haft Corona, 2ggr tom.
Jag har vaccinerat, jag menar varför inte det är gratis.
Har du en allmän inställning att vara emot vaccin och vården?
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Ponera att vi har två bandymatcher.
På den ena släpps endast ovaxade in. den andra endast vaxade
På varje match placerar vi även 2 smittade korvförsäljare, sk superspridare (finns det fortfarande?).
Vilken match tror har störst risk att generera IVA-fall?
Och det är väl minskat tryck på vården, som evt. vaccinpass eller dylikt försöker åstadkomma.
Skulle bli väldigt förvånad om folk som spelar bandy skulle bli sjuka i covid 19 och Hamna på intensiven.
 
  • Älska
  • Ledsen
remrag och 1 till
  • Laddar…
engs
V växelventil skrev:
Skulle bli väldigt förvånad om folk som spelar bandy skulle bli sjuka i covid 19 och Hamna på intensiven.
Tror Keld syftar på publiken och inte spelarna, spelarna käkar nog inte korv i pausen...
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
V växelventil skrev:
Skulle bli väldigt förvånad om folk som spelar bandy skulle bli sjuka i covid 19 och Hamna på intensiven.
Jag skulle precs skrivit: -Ingen nämnvärd skillnad. DVS ingen på intensiven. Ja, förutom de lönnfeta korvförsäljarna.

Staffans
 
Nissens
V växelventil skrev:
Skulle bli väldigt förvånad om folk som spelar bandy skulle bli sjuka i covid 19 och Hamna på intensiven.
Nja, men långtids Covid drabbar både yngre o äldre…
 
harry73
T TheGame skrev:
Jag har också haft Corona, 2ggr tom.
Jag har vaccinerat, jag menar varför inte det är gratis.
Har du en allmän inställning att vara emot vaccin och vården?
Jag är inte emot vaccin, men jag är inte heller rädd för att bli sjuk.
 
  • Gilla
garvin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.