Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
J
Niclas P Niclas P skrev:
så foliehatt teorin om att tbc, polio m.fl. Försvinner när renligheten ökar stämmer ? Nu börjar det bli riktigt intressant
// Ödmjukast
TBC pratade han om, som i allra högsta grad är relaterat till levnadsstandard.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Ett typfall varför människor borde tänka själva. Sverige späker sig självt för att rädda klimatet medan kineserna lovar att fördubbla utsläppen.
Eller ett typfall på varför man borde ha en världsregering och inte låta länder bestämma själva i frågor som påverkar hela planeten. Men nu är vi OT.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Niclas P
L largab skrev:
vet inte var du får luft ifrån?
Du pratade om TBC, vilket jag svarade på varför det fortfarande finns i stor omfattning. Vi har inte mycket TBC i svedala. Det existerar ibland mha import. Vad kan det bero på? Det beror inte på vaccin i allafall då det är relativt verkningslöst.. Det beror på att vi har toaletter etc och kan fixa att ha en hög hygien.
Mot polio finns bra vaccin. Det försöker man vaccinera bort över hela världen.
Dags att du tar av din foliehatt.
ok, det var absolut inte meningen att göra dig så upprörd. Sorry!

• Gilla
largab
  • Laddar…
B b8q skrev:
Eller ett typfall på varför man borde ha en världsregering och inte låta länder bestämma själva i frågor som påverkar hela planeten. Men nu är vi OT.
Snacka om att centralisera tankeverksamheten.

R
M mickef skrev:
Som sagt.
Vadå "som sagt"? Det hade ju varit intressant med ett svar på det jag frågade. Har du inget sådant så behöver du inte skriva något alls.

• Gilla
remrag
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Förstår inte ditt resonemang. Tänker du på det lite barnsliga "men han då"? Någon annan gör något dumt och då behöver du inte bry dig? Så länge det går mördare fria så kör du hur fort du vill?

Du vill t.o.m. framställa det som bra? Hur tänker du då?

Jag vill inte gå in i någon klimatdebatt (så jag drar inte upp var majoriteten av de varor som kina tillverkar konsumeras ;) ), men det är intressant att höra hur ni som kommer till felslut i olika frågor tänker.
Ja, jag tänker på det barnsliga sättet.
Den andra frågan förstod jag inte då kanske tankeförmågan sviker mig.
Jag ville inte heller gå in i en klimatdebatt utan använde det som ett exempel i ett tidigare inlägg.
"Vi" som kommer till felslut tänker väl helt enkelt fel.
Är det några fler frågor som du vill ha svar på?

• Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Nja, du får TÄNKA vad du vill. Det är hur folk handlar som ibland måste styras upp, eftersom de flesta är egoister i första hand och inte klarar av att se större perspektiv.

• Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Men du ville ju inte decentralisera till varken 10 miljoner svenskar eller en miljard kineser?

P Pin skrev:
Men du ville ju inte decentralisera till varken 10 miljoner svenskar eller en miljard kineser?
Då tänkte jag nog fel, igen.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Nissens
Niclas P Niclas P skrev:
”Nyheterna” har varit ganska duktiga på att förlöjliga vårdpersonal som inte vill vaccinera sig. Kanske är det mest aktuellt i staterna där man i flera delstater sparkar denna personal. Värt att nämna är att denna personal kämpat i snart två år bland massa sjuka människor ovaccinerade utan att dö…
Men då drar man ju kortet ”solidaritet ” det handlar inte om dem… utan om patienten. Ändå vet man att den vaccinerade smittar .. ? Men visst, är du riktigt sjuk så smittar du ju mer men då jobbar du ju ändå inte.

tack för en god ton. Jag är inte övertygad om min sak utan tycker bara att det finns frågetecken. Ha en bra dag! Nu ska jag jobba lite
Som sagt, posta gärna en länk till det där med att ”många länder” har problem med att vårdpersonal inte vaccinerar sig.

Om du med ”staterna” menar USA, så är det ett mångfacetterat samhälle där många ”Trumpister” har mer eller mindre fanatiska aktiviteter för sig. Till och med Trump blir utbuad på sina möten när han numera uppmanar medborgarna att vaccinera sig..

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Som sagt, posta gärna en länk till det där med att ”många länder” har problem med att vårdpersonal inte vaccinerar sig.
I Italien, påstår min bekant i Vicenza att sjuttio % av vårdpersonalen motsätter/vägrar att vaccinera sig.
Hon själv och hela familjen/släkten är vaccinerade, liksom jobbarkompisar.
Två medelålder släktingar dog nyligen, likaså två på hennes kontor.
Hennes gamle sjuke far, skulle prompt skulle vaccineras, han också. En vecka efteråt, blev han allvarligt sjuk och har varit det, sedan dess.
Så bara i hennes relativt lilla bekantskapskrets har fyra oväntat dött på kort tid efter vaccineringen. Farsan oräknad.

Staffans

Niclas P
Nissens Nissens skrev:

Om du med ”staterna” menar USA, så är det ett mångfacetterat samhälle där många ”Trumpister” har mer eller mindre fanatiska aktiviteter för sig. Till och med Trump blir utbuad på sina möten när han numera uppmanar medborgarna att vaccinera sig..
precis som du hänvisade till SVT så hänvisade jag till vad jag sett på nyheterna. Sorry !

Nissens
Niclas P Niclas P skrev:
precis som du hänvisade till SVT så hänvisade jag till vad jag sett på nyheterna. Sorry !
Ok, jag hade postat länk tidigare, här kommer länken till SVT som berättar om grupper som inte nåtts av vaccinationsinformationen:
https://texttv.nu/110/arkiv/2021-9-14/30979432/

N
u ser jag fram emot din länk om ”många länder” som har problem med att vårdpersonal som inte vaccinerar sig. :)

Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
I Italien, påstår min bekant i Vicenza att sjuttio % av vårdpersonalen motsätter/vägrar att vaccinera sig.
Hennes gamle sjuke far, skulle prompt skulle vaccineras, han också. En vecka efteråt, blev han allvarligt sjuk och har varit det, sedan dess.
Så bara i hennes relativt lilla bekantskapskrets har fyra oväntat dött på kort tid efter vaccineringen. Farsan oräknad.

Staffans
Som sagt, en länk till någon källa man kan kolla upp är värt mycket. Hörsägen och rykten finns det massor av..

Redigerat:
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
K
Staffans2000 Staffans2000 skrev:

Staffans
Och vad säger att det har med vaccin att göra och inte andra bakomliggande orsaker?

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.