828 497 läst · 17 905 svar
828k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Som sagt, att använda ordet "gissning" i det här sammanhanget är fel, oavsett om man kvalificerar det med ordet "kvalificerad" eller inte.M mickef skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 818 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 818 inlägg
JaV växelventil skrev:
Svt Agenda, söndag 5/9, från 22:57.timmelstad skrev:
Björkman säger att 95 % av den vuxna befolkningen i England har antikroppar …
F fsn skrev:
P pmd skrev:Om du fortfarande syftar på Agenda-avsnittet häromdagen så fanns ingen från Folkhälsomyndigheten med i det. Kvinnan som intervjuades tillsammans med professorn i mikrobiologi Anders Björkman var barnläkaren och överläkaren Lotta Nordenhäll som också är ordförande i Svensk Barnreumatologisk förening (en del av Barnläkarföreningen).
Nej det är inte lotta jag menar utan folkhälsoinstitutet i England.Då har du sett programmet?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 878 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 878 inlägg
BirgitS skrev:
Han säger att vaccinet är bra mot att man inte blir allvarligt sjuk men ur smitysynspunktBirgitS skrev:
Är det inte bra.Håller du med eller ska jag spela upp programmet?
Jag måste ta upp ämnet aspirering. Eftersom mycket tyder på att man skulle få bort problemet med trombos och trombocytopeni som kan förekomma med Vaxzevria genom att tillämpa aspirering vid vaccineringen så borde detta ha införts på bred front, tycker jag. Det skulle ju knappast göra skada.P pmd skrev:
Kan det vara så att man slutade använda Vaxzevria så snart efter att problemet med trombos och trombocytopeni upptäcktes att man inte hann införa obligatorisk aspirering?