Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
Ulltand Ulltand skrev:
En kanske förbisedd grupp som avstår vaccin gör det av spruträdsla/fobi
Kan man inte använda kylspray på fläcken där sprutnålen ska in? Då känns inte sticket.
Fast det kanske inte är smärtan sprutfobiker är rädda för?
 
P
V växelventil skrev:
Och det är ju inte mitt fel heller så varför ska jag betala?
Om du är extremlibertarian så förstår jag sin invändning. Sådana personer tycker ju att all skatt är förkastlig.
 
P
V växelventil skrev:
Har du problem att se programmet?
Jag har sett programmet, men eftersom du hänvisade till en websida i inlägg #3803 så var det uppgifterna på den websidan jag kommenterade.
 
P
M mickef skrev:
Har förstått det, resultatet också. Användningen av datan kan leda till en kvalificerad gissning. Fast jag vill helst inte fortsätta det är bitråden.
Som sagt, att använda ordet "gissning" i det här sammanhanget är fel, oavsett om man kvalificerar det med ordet "kvalificerad" eller inte.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
F
V växelventil skrev:
Så du menar om du och alla som är fullvavaccinerade går på rockkonsert och ingen som ovaccinerade släpps in och sedan visar det sig att flera av er är behov av sjukvård så ska ovaccinerade vara med att betala trots att ni vet att det finns risk att ni kan bli sjuka i covid 19
Ja
 
P
M mickef skrev:
Vi vet inte vem som har smittat inliggarna.
Men vi vet vilka som har blivit smittade. För smittspridning behövs det minst två personer.
 
F
M mickef skrev:
Vilka arbetsgivare skulle utnyttja den rätten isf? Och på vilket sätt skulle de utnyttja informationen?
läs färdigt nästa inlägg så står det där.
 
P
tusenett skrev:
Denna studie i Nature antyder att antikroppar från genomgången infektion kan vara livslångt.
Och samma för antikroppar från vaccin tydligen, enligt samma studie.
 
P
timmelstad timmelstad skrev:
Om du inte kan sätta det i ett sammanhang så kanske du kan tala om hur långt in i programmet de pratade om detta för det känns mer och mer som att du missuppfattar något.
Svt Agenda, söndag 5/9, från 22:57.
Björkman säger att 95 % av den vuxna befolkningen i England har antikroppar …
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
F fsn skrev:
Ja
P pmd skrev:
Om du fortfarande syftar på Agenda-avsnittet häromdagen så fanns ingen från Folkhälsomyndigheten med i det. Kvinnan som intervjuades tillsammans med professorn i mikrobiologi Anders Björkman var barnläkaren och överläkaren Lotta Nordenhäll som också är ordförande i Svensk Barnreumatologisk förening (en del av Barnläkarföreningen).
Nej det är inte lotta jag menar utan folkhälsoinstitutet i England.Då har du sett programmet?
 
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Föga överraskande hade de bara med två. En väldigt positivt och en positiv. Någon kritisk till vaccineringarna, fanns inte. :sick:
Det gick väl inte att hitta en kritiker som hade vetenskapliga meriter.
 
  • Gilla
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
P pmd skrev:
Svt Agenda, söndag 5/9, från 22:57.
Björkman säger att 95 % av den vuxna befolkningen i England har antikroppar …
Så det gällde inte ens vaccinerade. Tänk vad många inlägg som många hade sluppit skriva om det hade framgått tidigare.

Tack!
 
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så det gällde inte ens vaccinerade. Tänk vad många inlägg som många hade sluppit skriva om det hade framgått tidigare.

Tack!
BirgitS BirgitS skrev:
Så det gällde inte ens vaccinerade. Tänk vad många inlägg som många hade sluppit skriva om det hade framgått tidigare.

Tack!
Han säger att vaccinet är bra mot att man inte blir allvarligt sjuk men ur smitysynspunkt
Är det inte bra.Håller du med eller ska jag spela upp programmet?
 
P
P pmd skrev:
Det finns ju en liten risk (om än mycket, mycket liten) för att dö även av vaccinen (åtminstone ett av dem)
Jag måste ta upp ämnet aspirering. Eftersom mycket tyder på att man skulle få bort problemet med trombos och trombocytopeni som kan förekomma med Vaxzevria genom att tillämpa aspirering vid vaccineringen så borde detta ha införts på bred front, tycker jag. Det skulle ju knappast göra skada.

Kan det vara så att man slutade använda Vaxzevria så snart efter att problemet med trombos och trombocytopeni upptäcktes att man inte hann införa obligatorisk aspirering?
 
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Om jag inte läste helt uppåt väggarna fel. Drogs de tillbaka pga tidigare okända biverkningar. Dvs. Medicinerna visade sig över tid, vara farliga.
Har du en hänvisning till en bra sammanfattning?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.