J Jontha skrev:
Död åt alla parasiter som inte kan respektera andras mark. Vissa tror att de får tillträdesrätt till samhällsägd mark för att den ligger i anslutning till deras tomt och att dom klipper gräset åt kommunen på den delen.
Hur tänkte du nu?
De flesta behöver tillträde till kommunens mark för att kunna ta sig till jobbet på morgonen. Annars är man ju fånge på sin egen fastighet

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
A
D Daniel 109 skrev:
Det finns stollar som hägnar in sin skog här med. Men de blir betraktade som stollar av omgivningen. Det är inte tillåtet att göra så även om det förekommer. Om du fått den uppfostran så kan det förklara din inställning.
Nu skall du inte komma med påståenden som det inte finns fog för, lögnare och faktaförvanskare finns det tillräckligt av i byggahus.
Om du på något sätt utan att vara brottslig kan påvisa att jag hägnar in en skog någonstans är det rätt tillfälle för dig att för fram detta nu!
Jag nedlåter mig icke till att kommentera din uppfostran men du bär troligen på en massa dåliga gener, vilket iofs inte är ditt fel utan hänger mer på aveln.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
A
S Stuff skrev:
Hur tänkte du nu?
De flesta behöver tillträde till kommunens mark för att kunna ta sig till jobbet på morgonen. Annars är man ju fånge på sin egen fastighet
och lekparker, skolor, sjukhus, polisstationen mm mm

Har jag sagt att du gör det?

electroluxaren skrev:
detaljplan finns det ju bara i olika tätorter 4m ut så är det vildmark
morsan har 17ha och jagar iväg alla som plockar fläder. Dock har hon satt ut åtskilliga skyltar där det står privat tomtmark allemansrätten gäller inte

sen är ju frågan om du bestämmer vad som är sunt förnuft och resten av världen skall rätta sig efter det samt att lagar är bara indikativt och gäller egentligen inte.
17 hektar privat tomtmark?

/ATW

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
A ArneTW skrev:

/ATW
Golfbana?

electroluxaren skrev:
morsan har 17ha och jagar iväg alla som plockar fläder. Dock har hon satt ut åtskilliga skyltar där det står privat tomtmark allemansrätten gäller inte
Man undrar ju varför...

A
A ArneTW skrev:

/ATW
Ja!

A
F fribygg skrev:
Man undrar ju varför...
Vad undrar du över,?
Eller är du bara avundsjuk?

A
F fribygg skrev:
Golfbana?
17ha. Är mindre än man tror

M MetteKson skrev:
Nej, det behöves inte. I vissa situationer har grannen rätt att bli hörd innan ett beslut tas, men grannen har ingen vetorätt. Det finns inte heller krav på att godkännande från granne ska vara skriftligt, men det är något som byggnadsnämnden rekommenderar för att undvika tvister i framtiden. I artikeln finns flera felaktigheter, iaf när det gäller frågor om bygglov och anmälan.
Tack, jag trodde att jag var säker på att det var så! 😅

Det är lite olyckligt att det är så många felaktigheter i artikeln, speciellt då det framställs som att informationen kommer från Lantmäteriet.

• Gilla
MetteKson och 2 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Bild!

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Nja. 17 hektar är ju 17 hektar eller 170000m2 om man vill...

Om man vill hålla folk borta får man odla något känsligt/tråkigt så folk inte blir intresserade av att promenera eller att man skadar det som odlas... Att kalla det privat tomt är nog optimistiskt.

/ATW

T TypRätt skrev:
Pantbreven säger bara hur mycket du kan låna med fastigheten som säkerhet, att ta ut nya pantbrev kommer med en kostnad så enkelt kan man säga ju fler/högre ju bättre.
Nja, det enda det säger är att fastigheten en gång i tiden varit värderad upp till det sammanlagda pantbrevsbeloppet.

Det är inte säkert att man får lån på samma belopp i dag, fastigheten kan vara värd mycket mindre nu än då.

electroluxaren skrev:
Är mindre än man tror
Du får självklart tro vad du vill.

Jag för min del tänker att 17ha kan producera 170m3 virke årligen om det är vettig skogsmark eller årligen avkasta100m3 ved om det är medioker skog eller för den delen rymma mer än 100 rymliga villatomter inkl väg och grönområde. Orimligt att hävda 17ha som tomt, tiondelen vore stort och tidskrävande att sköta som tomt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.