Tog det helt stopp nu på denna tråden?
Är verkligen alla problem lösta och flyter att på när det gäller färdigställande av husen?

Nej det vill jag inte påstå.
Inte för mig och sambon iaf.
Vi sitter fortfarande o vänntar på att slappröven till KK-Förvaltare ska släppa på spärrförbindelsen och eventuellt försöka fakturera oss...
Är inne på 3:e veckan av vänta på svar...

Ni som haft posetiva mailkonversationer och fått sin spärr släpt den vägen får gärna förklara hur de gått till väga. Posta gärna en skärmdump på mailen. Eller om ni vill hålla dem mer privat så kan vi ta det VIA PM.

/momin

Vi fick vår spärrförbindelse släppt idag!

Bygger för fullt på huset, fått alla offerter godkända från Gar-Bo, så det är bara tuta och köra på.

Inflytt planerad väldigt snart.

Har också fått vår spärrförbindelse släppt, för några veckor sen. Bygger för fullt...

Bara vi som e fega o inte vågar göra nått innan spärren/sista fakturan kommer då ? :(

/momin

Någon mer än jag som begärt in offert på vitvarorna från tretti.se ?
Gränsbygden svarade innom 1 timme, men tretti.se har inte hört av sig alls..?

/momin

Min erfarenhet är att Tretti inte lämnar offerter, det var svaret när jag frågade för två år sedan.

momin skrev:
Någon mer än jag som begärt in offert på vitvarorna från tretti.se ?
Gränsbygden svarade innom 1 timme, men tretti.se har inte hört av sig alls..?

/momin
Ring tretti och tryck vidare till försäljning och snacka med dem. Jag fick en offert inom 2tim efter att ha mailat över det jag skulle ha. Skrala rabatter dock.

Lycka till alla LB-husbyggare! Vi har flera LB-hus på området där vi bygger i Stångby utanför Lund som nästan är klara. Hoppas allt löser sig för er på bästa sätt och att ni snart får flytta in!

För egen del är det dax för slutbesiktning i morgon. Härligt!

Mvh /Joakim

e-hufs skrev:
Ring tretti och tryck vidare till försäljning och snacka med dem. Jag fick en offert inom 2tim efter att ha mailat över det jag skulle ha. Skrala rabatter dock.
Behövde inte ringa, då offerterna dök upp idag.

Dock var dom inte mycket att hänga i granen då de konsekvent låg 8-10.000Kr över de andra som fått samma offertförfrågan...
Jag var övertygad om att de skulle vara bland de 2 billigaste iaf, men ack vad fel.

/momin

momin skrev:

Dock var dom inte mycket att hänga i granen då de konsekvent låg 8-10.000Kr över de andra som fått samma offertförfrågan...
Jag var övertygad om att de skulle vara bland de 2 billigaste iaf, men ack vad fel.

/momin
Värt att nämna är kanske att om du beställer av gränsbygden så var beredd på att det kan ta 2-3 veckor från det att du vill ha produkterna tills dess du får dem. Jag beställde en fläktkåpa av dem som tog 9 veckor att leverera.....och det är flera andra här på forumet som har beklagat sig över deras långa leveranstider.

När jag beställde vitvaror av tretti.se sa jag att jag ville ha dem 13.00 den 18/11 2010.
12.58 på rätt dag svängde lastbilen in på garageuppfarten. Tretti låter dig beställa 60 dagar innan leverans och ser därefter till att alla grejer samlas ihop och läggs i deras lager så du kan få dem exakt den dagen du vill ha dem. Det kanske kan vara värt några tusenlappar att veta att du har spis i huset de två första veckorna...

Är det någon som hört något angående uppköp av LB-hus? Det var ju sista dagen i fredags att lägga anbud, men sedan dess har det inte hörts något alls. Jag letar med ljus och lykta efter information i media men hittills inget funnet.

Hej,
jag kollar också av media kontinuerligt ang. detta. Nej, har inte hittat något. Konkursförvaltaren hade ju talat om att man ev. kunde avsluta en affär denna vecka. Vi får väl se..

momin skrev:

/momin
Vilka fler tog ni in offerter från när det gäller vitvaror? Vi håller på med detta kust nu i vi trodde att tretti.se var billigast men se är de alltså inte?
/wolfsandy

Kolla Hallbäcks. De har vi köpt från när vi renoverade .Har fungerat klockrent.

/naffas

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.