Mikael_L
  • Gilla
corre och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
[länk]
Jag vet inte om jag tycker att det de hittade och lagt upp bild på värst eller om hur de fixade till felet som var värst ...

Varför satte de in en nollskena och varför bytte de till 6 mm2 ???

Jag hade lagt in nollan till JFB och så hade det varit klart, 5 minuter jobb, inget material.
De överlever väl inte bara på timmarna så de behövde kränga lite material med 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
[länk]
Jag vet inte om jag tycker att det de hittade och lagt upp bild på värst eller om hur de fixade till felet som var värst ...

Varför satte de in en nollskena och varför bytte de till 6 mm2 ???

Jag hade lagt in nollan till JFB och så hade det varit klart, 5 minuter jobb, inget material.
Jag hade också gjort som dig.
Men om man vill ha något utanför jordfelsbrytaren måste man ha en till nollskena. Det är nog säkert mer här som inte framgår av artikeln.
 
  • Gilla
Panor82
  • Laddar…
Panor82
Mikael_L Mikael_L skrev:
[länk]
Jag vet inte om jag tycker att det de hittade och lagt upp bild på värst eller om hur de fixade till felet som var värst ...

Varför satte de in en nollskena och varför bytte de till 6 mm2 ???

Jag hade lagt in nollan till JFB och så hade det varit klart, 5 minuter jobb, inget material.
Håller med verkligen en märklig artikel som det högst sannolikt saknas information om varför man gjorde som man gjorde. Nog för att det börjar bli torrt ute men trodde inte det var så torrt med elfel. Denna artikel passar bättre bland "Värsta skrivna artikel" delen.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Vad tycker ni om denna artikel då?
[länk]
Smart att uppfinna hjulet en gång till visserligen fyrkantigt men dock.
Varför finns det en massa folk som hittar på egna lösningar på "problem" som är lösta på ett bättre sätt för många årtionden sedan???
 
Själv finner jag humor i att Elinstallatören känner att de behöver bemöta random idiotklipp på sociala medier.
 
  • Gilla
cpalm och 5 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Smart att uppfinna hjulet en gång till visserligen fyrkantigt men dock.
Tja, jag har nästan helt gått över till fyrkantigt hjul. Är det ett problem menar du?

KNIPEX avbitartång med röda och blå handtag och måttangivelser på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


;)
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Smart att uppfinna hjulet en gång till visserligen fyrkantigt men dock.
Varför finns det en massa folk som hittar på egna lösningar på "problem" som är lösta på ett bättre sätt för många årtionden sedan???
Pratar du om franska fordonsingenjörer nu? 🤪
 
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
jag har nästan helt gått över till fyrkantigt hjul.
Även på bilen? 😮😱
 
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Tja, jag har nästan helt gått över till fyrkantigt hjul. Är det ett problem menar du?

[bild]

;)
Vad är fördelen med fyrkantiga? Är det inte bättre med sex i runda hål?
 
  • Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Pratar du om franska fordonsingenjörer nu? 🤪
Jag är övertygad om att franska bilingenjörer har uppfunnit betydligt mer nyttiga saker än de flesta andra länders.
Jag vet, Sverige "uppfann" säkerhetsbältet men det var 10 år efter amerikanska Nash introducerade dom i sina bilar 1949.
 
U
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag är övertygad om att franska bilingenjörer har uppfunnit betydligt mer nyttiga saker än de flesta andra länders.
Jag vet, Sverige "uppfann" säkerhetsbältet men det var 10 år efter amerikanska Nash introducerade dom i sina bilar 1949.
Citroën var ju förr väldigt innovativa. Men inga franska bilmärken har ju varit kända för sin tillförlitlighet och kvalitet.
Att uppfinna saker är ju en väldigt lite del i ingenjörens arbete.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag är övertygad om att franska bilingenjörer har uppfunnit betydligt mer nyttiga saker än de flesta andra länders.
Jag vet, Sverige "uppfann" säkerhetsbältet men det var 10 år efter amerikanska Nash introducerade dom i sina bilar 1949.
Det volvo var först med var trepunktsbältet. Det var väldigt mycket säkrare än midjebältet.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.