3 270 681 läst · 11 080 svar
3271k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Sen är det ju så att det även på 50-, 70-talet fanns dyrt/biligt och bra/dåliga grejer, där pris och den allmänna braigheten oftast men inte nödvändigtvis korrelerar.
Fast mina surgubbegener säger mig att lägstanivån är lägre nu, eller så är det så att den billiga skiten från förr inte överlevt?
Fast mina surgubbegener säger mig att lägstanivån är lägre nu, eller så är det så att den billiga skiten från förr inte överlevt?
Jo, det är min känsla också, lägstanivån är lägre nu. Systemet med CE-märkningen stoppar inte skiten lika effektivt.
Självbyggare
· SE4
· 3 169 inlägg
Gick igenom de där vid något tillfälle för att se när elinstallationsmaterial av annan sort än bara uttag och brytare dök upp.useless skrev:
Vill minnas att det var i mitten på 90-talet som apparatdosor, torixar, VP-rör och sådant dök upp.
Redigerat: Japp 1993-1994 sidan 170, första gången som dosor, rör och dragfjädrar dyker upp.
Hempuleriets födelseår!
Vi får se till att ha ett officiellt 30-årsfirande år 2023.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tack, det var det här som jag var ute efter.T tompaah7503 skrev:Gick igenom de där vid något tillfälle för att se när elinstallationsmaterial av annan sort än bara uttag och brytare dök upp.
Vill minnas att det var i mitten på 90-talet som apparatdosor, torixar, VP-rör och sådant dök upp.
Redigerat: Japp 1993-1994 sidan 170, första gången som dosor, rör och dragfjädrar dyker upp.
Hempuleriets födelseår!
Vi får se till att ha ett officiellt 30-årsfirande år 2023.
[bild]
mnils skrev:Kanske inte direkt den värsta elkopplingen men man undrar om elektrikern var full eller bara skämtar med beställaren?
[bild]
Från en nyinstallation i en nybyggd maskinhall, ägaren skriver åtminstone att han är väldigt nöjd med arbetet och rekommenderar firman i sitt blogginlägg. Ett utmärkt bevis på att det tydligen går att leverera vad som helst, folk begriper inte bättre...
En annan fråga är så klart varför man väljer en utanpåliggande installation när man bygger nytt, kablarna blir ena riktiga skräpsamlare i ett sådant utrymme och lär vara i vägen så fort man skall hänga upp något på väggen, men det är ju en annan historia...
Jag byggde nytt garage för nåt år sen..allt utanpåliggande. Fan vad enkelt o komplettera för fler uttag man kommer på under tiden man använder garaget.
Det är väl okej att handla med skrot också.
Jag gillar de skåpen.
Jag gillar de skåpen.
Säkringslådorna är skulle ja säga helt OK, de kan dock ha lite svag personsäkerhet iom att beröringsskyddet (pertinax ?) kan tänkas vara borta....G Gud_ skrev:
Om porslinsäkringar är bättre eller sämre än dvärgbrytare, det är en annan diskussion.