3 282 493 läst · 11 144 svar
3282k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 949 inlägg
Ja de är de aldrig. Utan det är ett vanligt 16A CEE-uttag som sitter 50cm-1m upp på bryggan.snaggletooth skrev:
Det har faktiskt aldrig slagit mig att de inte är petskyddade och att det springer en massa barn runt dem. Mest för att man bara fokuserar på om ungarna har flytväst eller inte... Det är som sagt antagligen inte så farligt som brukligt eftersom ungar på bryggor är under uppsikt på ett helt annat sätt.
När man har jordfelsbrytare i en båt så skyddar den mot oavsiktlig grundstötning, dock ej mot klipphällar, bara mot stränder med jord som botten.
ASEA har forskat i åratal på en klippfelsbrytare, men det verkar vara knepigt att få fram en fungerande produkt.
ASEA har forskat i åratal på en klippfelsbrytare, men det verkar vara knepigt att få fram en fungerande produkt.
På Tivoli i Köpenhamn sitter det ett sådant uttag på en stolpe i kön till lilla bergochdalbanan.lars_stefan_axelsson skrev:Ja de är de aldrig. Utan det är ett vanligt 16A CEE-uttag som sitter 50cm-1m upp på bryggan.
Det har faktiskt aldrig slagit mig att de inte är petskyddade och att det springer en massa barn runt dem. Mest för att man bara fokuserar på om ungarna har flytväst eller inte... Det är som sagt antagligen inte så farligt som brukligt eftersom ungar på bryggor är under uppsikt på ett helt annat sätt.
Med placering 1m upp och massor med rastlösa barn som väntar på sin tur, så tyckte jag att det var en olämplig placering.
Så många barn som lekte med locket, men det gick bra vad jag såg
Och en väl iskruvad skruv blir ju också spännande !
Renoverare
· Kalmar
· 2 847 inlägg