3 272 348 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Den gamla säkringstavlan påminner mig om när jag en gång körde ljud i en skol-aula. Kopplade in stegvagnen i ett uttag lämpligt placerat bredvid scenen, men märkte snart till min förskräckelse att det ena steget inte gick igång. Efter lite blandad felsökning stoppade jag multimetern i stegets uttag och överraskades av att läsa 180V i displayen.
Det visade sig att alla uttag runt scenen styrdes med ett gäng kraftfulla dimrar backstage. Låter ju användbart, men man kunde ju önska att det syntes på uttaget att det var dimrat...
Det visade sig att alla uttag runt scenen styrdes med ett gäng kraftfulla dimrar backstage. Låter ju användbart, men man kunde ju önska att det syntes på uttaget att det var dimrat...
Renoverare
· Gävleborg
· 8 164 inlägg
Renoverare
· Gävleborg
· 8 164 inlägg
Ljudteknikern skrev:Var i sommarstugan och skulle skulle ta bort en oanvänd central för att göra plats för en JFB och såg att i den centralen så hade det dött en råtta.
Jag skrapade bort råttan och tänkte av ren nyfikenhet att jag skulle kolla under locket på den övre centralen och fick då se inte mindre än 7 råttor som knökat in sig i centralen.
En del ramlade ur när jag öppnade locket.
Det är ett under att stugan inte brunnit upp.
Den här typen av hemmapuleri är farlig oavsett vilken djurart man är!
Är det verkligen lagligt att avliva möss på detta sätt?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Troligtvis kommer man att åka dit för djurplågeri om det kommer ut vem som håller på på detta viset.
Man måste skydda människor, djur och egendom från elektricitetens skadliga verkningar .
Protte
Man måste skydda människor, djur och egendom från elektricitetens skadliga verkningar .
Protte
Medlem
· Västergötland
· 82 inlägg
Det är kollektivt självmord i den plåtlådan och jag kan inte stå till svars för att de vill ha ett Jonestown i mitt proppskåp... Men jag kan göra det till en skyddad anstalt med en JFB!d^_^b
var är råttan?