Sån där säkringstavla funkar bra. Tills man ska göra nån ändring/lägga till en grupp :rolleyes:

Mikael_L
Rrrrr skrev:
Sån där säkringstavla funkar bra. Tills man ska göra nån ändring/lägga till en grupp :rolleyes:
Men med all tydlighet har ingen behövt ändra nåt där på 70 år ... :D :cool:

Läcker tavla i alla fall. d^_^b Byter dom bara ut den ruttna gummikhulon så kan dom ha den i 100 år till.

• Gilla
helder
  • Laddar…
Vill visa några bilder från vårt torp där vi håller på att riva utbyggnaderna. Detta är ett "Badrum".
cimg4974_93256302.jpg

cimg4975_93256632.jpg

cimg4977_93257078.jpg

cimg5021_93257386.jpg

cimg5034_93257740.jpg

cimg5031_93258211.jpg

cimg5102_93258548.jpg

Ska väl tillägga att resten av tillbyggnaden går i samma stil
cimg5040_93254986.jpg

skogshall.blogg.se

Den gamla säkringstavlan påminner mig om när jag en gång körde ljud i en skol-aula. Kopplade in stegvagnen i ett uttag lämpligt placerat bredvid scenen, men märkte snart till min förskräckelse att det ena steget inte gick igång. Efter lite blandad felsökning stoppade jag multimetern i stegets uttag och överraskades av att läsa 180V i displayen.

Det visade sig att alla uttag runt scenen styrdes med ett gäng kraftfulla dimrar backstage. Låter ju användbart, men man kunde ju önska att det syntes på uttaget att det var dimrat...

dempanu skrev:
Vill visa några bilder från vårt torp där vi håller på att riva utbyggnaderna. Detta är ett "Badrum"

skogshall.blogg.se
Jag antar att förra ägaren inte var elektriker, men gärna ville vara? :p

Om det var ett badrum, fanns det JFB i centralen?

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Jag antar att förra ägaren inte var elektriker, men gärna ville vara? :p

Om det var ett badrum, fanns det JFB i centralen?

//Patrik
JFB är nog inget som han visste vad det var.

dempanu skrev:
JFB är nog inget som han visste vad det var.
Nä, jag tänkte väl det. Då var det inte tillåtet att sätta uttag i badrummet alls till att börja med ens. :S:p

//Patrik

Tokyo Stop på Frejgatan tycker jag var fantastiskt. Njut av den obändiga elektriska skönheten och civilkuraget.

Anmälan till Elsäkerhetsverket? Dödgrävare!

Ljudteknikern skrev:
Var i sommarstugan och skulle skulle ta bort en oanvänd central för att göra plats för en JFB och såg att i den centralen så hade det dött en råtta.
Jag skrapade bort råttan och tänkte av ren nyfikenhet att jag skulle kolla under locket på den övre centralen och fick då se inte mindre än 7 råttor som knökat in sig i centralen.
En del ramlade ur när jag öppnade locket.
Det är ett under att stugan inte brunnit upp.

Den här typen av hemmapuleri är farlig oavsett vilken djurart man är!:D

Är det verkligen lagligt att avliva möss på detta sätt? :D

Troligtvis kommer man att åka dit för djurplågeri om det kommer ut vem som håller på på detta viset.
Man måste skydda människor, djur och egendom från elektricitetens skadliga verkningar .

Protte

Det är kollektivt självmord i den plåtlådan och jag kan inte stå till svars för att de vill ha ett Jonestown i mitt proppskåp... Men jag kan göra det till en skyddad anstalt med en JFB!d^_^b

129128890918831351.jpg

Mikael_L
Hmmm, cut the blue one, or the red one ...

shit ....!!!

var är råttan?

Mikael_L skrev:
Hmmm, cut the blue one, or the red one ...

shit ....!!!

Typiskt tillfälle att dra mantrat "lita aldrig på färgmärkningen" :rolleyes:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.