snickarboden skrev:
Katt rekommenderas.
Hjälper inte!

En sak slog mig, kan man inte upplysa mössen om att det krävs behörighet för att rota i en central så är man av med problemet?
d^_^bd^_^b Fyrbenta kanske har lättare att fatta just detta än tvåbenta

d^_^bd^_^b Fyrbenta kanske har lättare att fatta just detta än tvåbenta[/QUOTE]

Japp! Vår katt rör inte centralen alls :)

Å andra sidan drar hon ju in möss med för att leka med dem och glömmer sen var hon släppte dem :(

/Kent

snickarboden skrev:
En sak slog mig, kan man inte upplysa mössen om att det krävs behörighet för att rota i en central så är man av med problemet?

/Kent
Hur vet du att mössen inte har behörighet? De kanske har BBL, eller vad det nu heter. Finns det gipskatter så finns det kanske elmöss!:D

Ifö skrev:
Hur vet du att mössen inte har behörighet? De kanske har BBL, eller vad det nu heter. Finns det gipskatter så finns det kanske elmöss!:D
Lätt sett, de ser inte så pigga ut efter att ha rotat runt där.

Hade de hållt sig på nollskenan så hade jag köpt det där men ingen chans nu att de är behöriga utan typiska hemmapulare.

/Kent

Redigerat:
Jävligt "smart" att mata ej inkopplade grupper så *rys*
Hoppas man slipper se det nånstans, jag klipper garanterat kabeln direkt.

/Kent

är nog rätt vanligt att folk matar in ström från elverk på det viset:(

snickarboden skrev:
Jävligt "smart" att mata ej inkopplade grupper så *rys*
Hoppas man slipper se det nånstans, jag klipper garanterat kabeln direkt.

/Kent
SKulle nog hellre dra ut "skarvsladden" och kasta den istället för att nästa gång se den ihopskarvad med banankontakter:D

anmälan till elsäkerhetsverket???

Man måste ju spara en del på kabel om man drar dem rakaste vägen genom rummet i stället för att tramsa med att klamra dem på väggarna.

Jag körde ljud på en folkpark igår och såg den här när jag riggade upp och den var tydligen fortfarande i bruk. d^_^b. Stället var även fyllt av gammal gummikulo och ljusskyltar med tygkabel med mera
Detta var väll en helt ok installation på sin tid men inte riktigt i dagens läge.

• DSC00547.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00548.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Den där var inte dum!

Det bästa med en såndär gammal installation är att den ser nog faktiskt farligare ut än vad den är, varpå risken för olyckor nog ändå inte är särskilt hög... :)

• Gilla
helder
  • Laddar…
När dom skrotar den där installationen så vill jag ha tavlan!
Dom kunde minsann göra snygga grejer förr :)

Håller just nu på att dra om all el i en villa där det bott en hemmapulare utan dess like. Kastar upp lite bilder när jag är klar med det jobbet.. :)

• Gilla
helder
  • Laddar…
åh vilken EL-porr!!! den där tavlan är ju vackrare än picassos kladdiga målningar!
skulle lätt vilja ha den på väggen i vardagsrummet!
nog hade elektrikern en tanke på att det skulle se prydligt och överskådligt ut, inte som nu, så mycket som möjligt på så liten yta som möjligt och kablar kors och tvärs.

• Gilla
helder
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.