3 322 719 läst · 11 228 svar
3323k läst
11,2k svar
Värsta elkopplingen?
När jag var liten brukade man borra/fila i insuget/förgasaren för att få lite mer effekt... kanske nån trodde att man kunde få några fler Watt ur kabeln med samma metod ?M merbanan skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 840 inlägg
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 873 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 873 inlägg
Hur ofta sätter man skruv så långt ner på en vägg? Sen ska golvlisterna märkas att det är ström i dessa. följer med klisterlappar att sätta på (vist dessa kan ju försvinna också).ricebridge skrev:
Har satt in sånna lister själv, har inte dragit el i dessa. Men funderar även sätta in i vardagsrummet, för gömma högtalarkabel
Husägare
· Jönköping
· 5 840 inlägg
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 179 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 840 inlägg
Det är väl skillnad på egna barn och andras ungar iofs... men golvlister ligger lite väl mycket i lagom arbetshöjd för den lille snickaren som vill hjälpa pappa, tycker jag.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 179 inlägg
OK, så du menar att ungarna skulle klara av att öppna listerna? Utan verktyg? Eller bryta loss dem från väggen?ricebridge skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 840 inlägg
En spik på fel ställe räcker. En enda.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 179 inlägg
Jo, men det problemet har man ju i vilket fall. Om ungarna klarar av att slå en spik i en vägg så kan den bli spänningsförande. Oavsett om ledarna ligger i golvlist eller inte.ricebridge skrev:
Jag har stött på en och annan spänningssatt spik i mina dagar, och ingen av dem var islagen i en kabelförande list. Någon var däremot slagen igenom listen in i röret bakom.
Jag skulle vara betydligt mer rädd för barn med spikar i närheten av uttagen, än i närheten av en dylik list.
Vilka konstiga "problem" en del har. Jag har haft egna små barn och har nu ett antal barnbarn men ALDRIG har jag eller hört talas om att barnen spikar i tex golvlister. Jag tror att det är ett av många påhittade problem som teoretiskt skulle kunna häda men som i praktiken i princip aldrig händer.
Och skulle det vara någon som frekvent drabbas av problemet tror jag att denne bör söka hjälp för att lära sig att "uppfostra" sina små telningar.
Och skulle det vara någon som frekvent drabbas av problemet tror jag att denne bör söka hjälp för att lära sig att "uppfostra" sina små telningar.