3 309 846 läst · 11 228 svar
3310k läst
11,2k svar
Värsta elkopplingen?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 084 inlägg
Elektrikerkniv! Eller vanlig kniv. Eftersom man ändå har "all tid i världen" så kan man kosta på sig de sekunderna.-MH- skrev:
Jag använder heller inte ubåtar eller sockerbitar så ofta. Men de har sin plats i arsenalen.
Egentligen hamnar detta lite fel, då det inte alls är någon dålig elkoppling, utan typ mer värsta åldrandet på materialet. Men jag hittar inte på någon mer lämplig tråd så ...
Klippte bort lite skön gammal dödskulo som hade ruttnat ordentligt.
Insåg hur rutten när jag såg baksidan av denna strömbrytare. Den var fö fastspikad genom treetexen in i brädväggen, tre spik syns på bilden, en så gott som nuddar vid ledaren som tappat isoleringen.
För att göra hela anrättningen mer spännande så är det genomgående metallföremål ifrån baksidan till framsidan.
Klippte bort lite skön gammal dödskulo som hade ruttnat ordentligt.
Insåg hur rutten när jag såg baksidan av denna strömbrytare. Den var fö fastspikad genom treetexen in i brädväggen, tre spik syns på bilden, en så gott som nuddar vid ledaren som tappat isoleringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För att göra hela anrättningen mer spännande så är det genomgående metallföremål ifrån baksidan till framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
I vårt första egna hus, där vi bodde 1975 till 1998 var många väggar "nyrenoverade" på insidan.MagHam skrev:
När vi sedan byggde om, hittade vi en "ångspärr" som bestod av aluminiumfolie på en pappbas.
En spik genom väggskivan, folien och en elledning och hela väggen hade blivit strömförande.
Inklusive varendra tavelspik
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 422 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 422 inlägg
Såsom torixen ligger i dosan måste den ha lossnat när någon tryckt in allt i dosan. Denne någon har inte bara lämnat locket av utan även lämnat trådarna utanför torixen. Lite svårbegripligt att man inte skulle märka något.
Nån okunnig som varit där och pillrat, målning tex. Dra säkringen, klipp bort ändarna och sätt dit en wago tex. Skulle funka med en ny tomtemössa också, om man vet hur man får dit den.
Vartör ta dit en Wago när Torixen står redan där o väntar på att tvinnas fast korrekt?Fotografen skrev:
- En korrekt monterad torix lossnar inte i första taget.
Naturligtvis bör man gå igenom alla anslutningar i dosan - hög risk att annat är löst.
Redigerat: