Med tanke på antalet reservsäkringar så kan man ju undra över tillförlitligheten på enheten...
 
corre skrev:
Med tanke på antalet reservsäkringar så kan man ju undra över tillförlitligheten på enheten...
Kan det inte vara separata avsäkringar till pump, luftpump mm. som styrs av kontrollenheten? En säkring för enheten själv och tre för olika utgångar.
 
Titta uppe till höger...
 
corre skrev:
Titta uppe till höger...
:surprised: Dom missade jag :surprised:
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
För tråden ska dö, måste jag visa hur händiga vissa här (antar detta inte är helt enligt regelboken).

Denna kabel går från sovrum till kök genom garderob och köksskåp.
Blir en bildserie utan dess like :D Går från sovrummet i ordningsföljd tagit kort på kabelns väg (så gått det går). Är rätt kul att kabeln har jordning (om det inte är fusk då, elektriker kolla det). Lösa kabeln är nätverkskabeln i garderoben har inte orkat få det snyggt än (behöver ju steg för att nå dit upp, stol är egentligen i kortaste laget och då är jag över 175cm lång):p

CfKlzge.jpg

cyGOTRG.jpg

sVWmehw.jpg

QGN4mQ1.jpg

iSyUiEt.jpg

Zl1BuVi.jpg
 
Det ser ut att vara gjort av elektriker eller en med lite känsla. Troligen är detta efterkompletterat och då har det väl varit den "smidigaste" vägen för att få fram lite belysning utan att nalla på någon annan grupp.
 
  • Gilla
Tobbe_3
  • Laddar…
Lite långt mellan klamren men annars så platsar detta INTE i värsta elkopplingen.
Lite mer kreativitet krävs.
Installationer gjorda enligt regelboken göre sig icke besvär här.

Protte
 
-=fullmoon=- skrev:
Det ser ut att vara gjort av elektriker eller en med lite känsla. Troligen är detta efterkompletterat och då har det väl varit den "smidigaste" vägen för att få fram lite belysning utan att nalla på någon annan grupp.
Tyckte det var rätt kreativt i :) synd att det inte platsa i tråden eller tur snarare.
 
prototypen skrev:
Lite långt mellan klamren men annars så platsar detta INTE i värsta elkopplingen.
Lite mer kreativitet krävs.
Installationer gjorda enligt regelboken göre sig icke besvär här.

Protte
Ja jag kan ta bort det. Rätt kul i alla fall. Sett i tråden där dom har med telfonkablar och allt möjligt.
 
S
Hittade den här lampsladden när jag rev här hemma. Toalett på andra sidan väggen... Den var inbyggd bakom orginalpanel och masonit över panelen och 30 mm cellplast och väggskiva..
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
orparn skrev:
Såg denna bild idag på en hemsida om reningsverk.
Antar att den ska visa hur seriöst dom bygger grejorna och i det här fallet styrboxen.
[länk]
Byglingen var ful, men den riktiga inkommande skyddsjorden bör vara ledaren med längst "slack" och det är den inte.
 
MagHam skrev:
Byglingen var ful, men den riktiga inkommande skyddsjorden bör vara ledaren med längst "slack" och det är den inte.
Tror inte ens att G/G är Jord i detta fall. Används nog till något helt annat känns det som.
För enligt mig så verkar det vara att Brun är Fas och byglingen till Svart är manöver etc. Blå bör vara nolla och G/G är styrtråd etc?

Tror dessutom att det är felaktigt att ha kontramutter i metall i en plastkappsling. Dessa ska? isf vara jordade?
 
Hittat på facebook:

el.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fast det där kan vara avsiktligt för att skydda mot oavsiktlig återställning av säkring exempelvis vid en renovering , när man har demonterat ett element för att måla väggen bakom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.