Spännande koppling i Sotchi :wow::

sochi.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(från #SochiProblems)
 
Redigerat:
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
isola skrev:
Spännande koppling i Sotchi :wow::

[bild]

(från #SochiProblems)
Tycker du?

Enligt våra regler så ska vi göra så med. Skyddsjorden är Ofarlig så länge den inte blir bruten och inget jordfel finns.

EDIT: Vi brukar dock använda en klämma runt och koppla på oss på ett mer "lämpligt sätt" men Det är inget fel med bilden om man ser till funktionen.
 
Redigerat:
Om det nu är kranen som jordas, så att det inte är spisen på andra sidan väggen som jordas i vattenledningen.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Ju visst, men jag sku jag oroa mig över hur resten ser ut, om det är lika fantasifult.
 
elmont skrev:
Om det nu är kranen som jordas, så att det inte är spisen på andra sidan väggen som jordas i vattenledningen.
Ja det är en tanke. Men har man nöjt sig med att dra fram fas iaf så gör man nog inte en fuling så sett. Men någon gång måste vara den första. Men jag gissar iaf på att det bara är en jordning som är lite "illa" utförd och egentligen inget fel så sett.
 
Nån gång den första??? Det var mycket vanligt för 70 - 80 år sedan
 
  • Gilla
elektro
  • Laddar…
Personen i fråga behöver ju inte själv ha dragit fram fasen... det kan ju vara en befintlig gruppledning som behövde jord. :)

//Patrik
 
  • Gilla
Montören
  • Laddar…
Dom skippade väl PEN-ledaren till hotellet och fixade ett lokalt jordtag i stället.
 
Fin installation av IKEA diskbänksbelysning.
Tog inte bild på själva belysningen, Belysningen var det inte något fel på. utan tog bara bilder på installationen.... bakom ky/frys.
Tyvärr är det ganska vanligt att elektrikern inte får vara med....från början.
uttaget satt destoutom så att Kyl/frys inte gick att skjuta tillräckligt långt mot väggen...

Köket i detta hus var nyrenoverat i mäklarens annons, och huset var besiktat..
Men som ni vet så ingår inte el-besiktning i en husbesiktning

Bilderna får tala för sej själva...
vu2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

vu3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
vu4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
vu5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
elektro och 1 till
  • Laddar…
Nog den sämsta "kabel"dragning jag sett. Även om man kör med lampsladd kan man väl åtminstone klammra den rakt ...
 
  • Gilla
elektro
  • Laddar…
Nästan i klass med den där stickproppen till kaffemaskinen, med kardeler spretande åt alla håll ;-)
 
isola skrev:
Spännande koppling i Sotchi :wow::

[bild]

(från #SochiProblems)
Det är iaf rätt färg (förutsatt att det ÄR jord). Men hur är det med hålet i tätskiktet, det kan ju knappast vara OK???
 
Tätskikt? Tror du de har det?
 
isola skrev:
Spännande koppling i Sotchi :wow::

[bild]

(från #SochiProblems)
330 miljarder kronor.

Och varför ha tätskickt? Allt kommer ju rivas efteråt som alla andra år.
 
Igentligen så är det rätt. Allt i badrummet ska jordas det är så i Sverige också bara att ingen gör det för estetiska skäl. Det ska gå en pus skena i badrummet där allt strömledade ska anslutas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.