+ ojordat, ska man ändå fuska kan man lika gärna gå hela vägen :rolleyes:
 
  • Gilla
-PC-
  • Laddar…
Vad är kopplingen till då? Skulle ju likaväl kunna vara till någon högtalare eller något..
 
  • Gilla
JLov
  • Laddar…
Även om det må vara högtalare så är det inte spec bra materialval. Sen iofs händer det nog föra mycket om man kopplar in lite belysning där men jag hade nog valt att göra på något betydligt mer udda kontakt. Fast det var la billigt.

Det kan ju vara till någon poängtavla eller vad som det där utan att veta något närmare.
 
Inget grovt fel så sett. Men vad tror ni skulle kunna hända om`ett par år när kabeln börjar arbeta sig igenom plåten som någon bara tagit ett jack med kniven?

3V9gaZI.jpg

Ja, jag ser att den vita och svarta kabeln är dåligt kopplade. Men ni kan vara lugn alla kopplingar är iordninggjorda sitter helacon där istället nu.
 
Rör i plåt är det så bra?
 
Andy78 skrev:
Rör i plåt är det så bra?
Det är det senaste! Du behöver aldrig fundera var ett isolationsfel finns, bara att känna sig fram! Sjukt praktiskt! ;)
 
  • Gilla
mate67
  • Laddar…
Det är nog inte så farligt egentligen. Jag postade en bild för ett tag sedan från mitt hus där elaren hade dragit fk mellan två plåtdosor som låg mot varandra genom att slå ett hål med en spik. De kablarna var helt oskadda efter 50 år. Dock så gjorde jag som du och städade upp det en smula. :p
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
B
raveper skrev:
Vad är kopplingen till då? Skulle ju likaväl kunna vara till någon högtalare eller något..
Tänkte ta en bild på andra sidan också, där försvinner jordkabeln (heter det så?) ner i backen. Skulle jag dra högtalarkabel så känns det billigare med rör i backen och en enklare kabel.
 
Badrummet på ett hotell i mellansverige. Visserligen bara 110 V i uttaget, men inte helt bra placerat, eller hur?!
 
Det syns ingen bild.
 
Bilden kom inte med…
ImageUploadedByByggahus.se1388507975.611196.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
UffeH skrev:
Bilden kom inte med…
[bild]
Du måste väl ändå mena "Motell" eller finns det fortfarande Hotell med dylik standard!? :eek:
 
Jodå det finns en del kvar längst småstäderna, när jag arbetade i en ny stad varje dag och åkte runt så bodde man på en del sådana ställe då det var det enda som fanns, jag var också den enda gästen förutom min kollega.
 
Det där med IP verkar bara vara nys, funkar bra ändå.

Keelung, Taiwan. Årlig nederbörd 3700 mm.. :)

IMG_4317.2013-12-23_054941.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Screen Shot 2014-01-05 at 9.26.16.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Totem
  • Laddar…
E
Vad tror du plastmuggarna är till för? trial and error
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.