O
mycke_nu skrev:
Det har funnits liknande fall tidigare där stickproppar monterats av förståndshandikappade på skyddade verkstäder.
Frågan är om inte den som lärde de som är lite mer normal puckade än oss andra var extremt onormalt puckad...:D
Jag är nämligen övertygad om att en som inte är lika normal puckad som oss vanliga gör ett bättre jobb, om dom får lära sig rätt från början:)

Göran.W
förståndshandikappade är normalt väldigt stolta över vad dom klarar göra så dom gör ett alltid ordentligt jobb bara någon visar hur.
Men det är inte lätt att göra rätt när man inte får tydliga instruktioner.

Egentligen skulle man väl kunna låsa den här tråden och bara lämna kvar bilden på stickproppen som sammanfattning...
:rolleyes:

Nänänä, inget är så illa att det inte går att göra värre!

• Gilla
Broken arrow och 2 till
  • Laddar…
Det värsta jag sett var en dragning i huset som den elektriker jag anlitade för att jorda alla eluttag ramlade över.
Huset förr-förra ägare (stor hemmapulare) hade mellan proppskåpet och spisen dragit en jordad enfaskabel, använt fas för första fas, kört andra fas i nolledaren och tredje fas i jordledaren för att sedan bygla nolla och jord och köra det i kabelns skärm. Den kabeln blev utbytt.

Från centralstationen i våran huvudstad i helgen. Bilden är tagen mellan centralhallen och utgången till spår 10.
bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Styrman_jansson skrev:
Från centralstationen i våran huvudstad i helgen. Bilden är tagen mellan centralhallen och utgången till spår 10.
Jösses, man kunde ju tro att det var vid medelhavet någonstans... Speciellt snyggt doslocket som är fastskruvat på snedden... Dosan i taket struntade man helt i locket... makalöst...

Sådan där trassel löser man väl med kassett/akustiktak, då slipper man se eländet. Syns inte, finns inte!

• Gilla
corre
  • Laddar…
phl skrev:
Sådan där trassel löser man väl med kassett/akustiktak, då slipper man se eländet. Syns inte, finns inte!
Är det inte lättare att blunda?

phl skrev:
Till försvar så ska man väl säga att det såg ut att bli ett dylikt undertak där. Men även om det området är under ombyggnad så anser inte jag "installationen" ursäktad. Jag har som elektriker gjort en den installationer i undertak, men inga har sett ut sådär. Jag gissar ett det inte skulle falla väl ut vid en besiktning.

Det brukar oftast se ut såhär ovanför kassadiskar mm. Jag tycker det är skitfult. Kanske inte farligt men fult och skapar bara mer jobb.

ang doslocket på snedden så brukar iaf vi ibland lämna de så för att veta vilken dosa man gick ifrån eller ska gå på osv. Elektrikern kanske är i andra änden av kabeln och rycker. Givetvis ska det inte lämnas öppet/på sniskan en längre tid.

Sen varför det blir såhär är oftast att det är olika firmor som har olika avtal.
Elektrikerna som gör kraft och belysning brukar oftast göra det väldigt snyggt.'
Sen kommer larmkillen och kastar fram sitt material hipp som happ. buntar i rör och klipper aldrig buntbandet.

Dessutom är de en mästare på att nytta rännan man specifikt lämnar för brandlarmskablar mm.
Efter detta kommer det en butiks inredare och ska hänga upp en tv och så är stegen i vägen för hans fästjärn och han nyttjar våran stege som fästpunkt eller idiotin de gillar att köra så att de låser upp stegen för en. De är oftast ännu slarvigare än larmkillen på att kasta fram kablar liggandes på undertaket.

Sist men inte minst ska någon 3dje person hänga upp ett par andra armaturer och så blir de bara mer kablar.
Sist men inte minst trillar killen med kamerorna upp 3 v efter och alla har flytt. De nyttjar ofta rännor för svagström vilket är bra men de låser ofta upp stegen och gör väldigt dåliga på/avstick från evt stege.

Sist kommer elektrikern som fått extra jobb då någon konsult har ändrat sig och sen ser man vilken jävla röra det har blivit av det hela. Skitskoj för en annan som ska dra fram nytt eller sanera i framtiden då ingen av "svagströmmarna" någonsin städar upp efter sig mer än klipper kablarna i änden och gömmer någonstans.

Sen blir det alltid pannkaka när lokalen man befinner sig i envisas med att hålla öppet eller göra del för del. Bättre är om man kan stänga ner stället ett par dar eller vecka och riva allt. istället för att gå pö om pö i flera månader och jobbet blir ändra aldrig bra.

Så jag tycker inte alls att det är någon renodlad elektriker som har varit med och skapat detta. Snarare alla andra oseriösa killar.

Styrman_jansson skrev:
[media][/QUOE]

Hmm, den bilden borde Catarina Elmsäter-Svärd titta på. Då kanske hon får förståelse för alla tåg stopp pga signal fel etc. Så blir det lätt när allt outsourcas.....

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Jodå så atte

• uploadfromtaptalk1386145021292.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det saknas lite klammer och så kan man ju diskutera böjarna på kabeln men annars är det ju ok, både jordat och fastskruvat... eller missar jag något?

anders07 skrev:
eller missar jag något?
Möjligen att det är skitfult. :D Men visst, kanske inte värsta kopplingen...

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.