Den gamla matningen till bastun.
Det behövdes tydligen en nolla till tiduret så då pillar vi in en röd fin tråd. Den får ju faktiskt plats bredvid den blymantlade fyrledaren i betonghålstenen.

/Höghus

Elmatning med öppen dosa och trådar, inklusive en ny röd tråd, mot en bakgrund av betonghålsten och trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Dave Lister och 11 till
  • Laddar…
Hittade denna fina lösningen när jag bytte en armatur igår.
Fanns väl inget doslock med jordadkontakt hemma så då borrade dom hål och drog jorden bredvid :rofl:

Sen en stor träskruv att fästa upp armaturen med rätt in i locket och in i dosan inte gått igenom kablarna sån tur var.
Improviserad armaturinstallation med jordkabel dragen genom ett hål bredvid en träskruv i ett doslock under träpaneltak.
Skapa konto

Men jordat var det!

• Haha
  • Gilla
Hmt och 7 till
  • Laddar…
Elcentralen från helvetet.

/Höghus Rörigt nätverk av sladdar och säkringar i en oorganiserad elcentral, fäst på en smutsig betongvägg.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
tjockelamock och 48 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Den gamla matningen till bastun.
Det behövdes tydligen en nolla till tiduret så då pillar vi in en röd fin tråd. Den får ju faktiskt plats bredvid den blymantlade fyrledaren i betonghålstenen.

/Höghus

[bild][/QUO
Man kan nog inte få mer spänning än så

Höghus Höghus skrev:

/Höghus[bild]
Man kan ju tro att det är ett skämt . Okej ganska allvarligt!

• Gilla
Akejavel
  • Laddar…
O Ohver skrev:
Man kan ju tro att det är ett skämt . Okej ganska allvarligt!
Nej tyvärr, inget skämt.
Nu är iofs bilden tagen när det var som allra värst. Gamla prylar urkopplade med sladdar kvar, och ny kanalisation tillfälligt inkopplad i centralen innan utbyte.
Men det var inte vackert innan renovering heller...

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Nej tyvärr, inget skämt.
Nu är iofs bilden tagen när det var som allra värst. Gamla prylar urkopplade med sladdar kvar, och ny kanalisation tillfälligt inkopplad i centralen innan utbyte.
Men det var inte vackert innan renovering heller...

/Höghus
Uttryckte mig kluppigt tyckte det såg ut som en mardröm! Att sådant inte fanns i verkligheten!

Höghus Höghus skrev:

/Höghus[bild]
I varje fall kan även en självpullare kanske få en föraning om att man inte ska skruva i det här själv...

S skaraborgsfakir skrev:
I varje fall kan även en självpullare kanske få en föraning om att man inte ska skruva i det här själv...
för att lyckas med att sätta upp det där måste man nog vara proffs, alldeles för komplicerat och rörigt för en amatör att lyckas med.

• Gilla
Peterdie
  • Laddar…
Krokben
Höghus Höghus skrev:

/Höghus[bild]
Jag får huvudvärk av att bara titta på den där bilden :surprised: jag lider med elektrikern som redde ut den där centralen!

Krokben Krokben skrev:
Jag får huvudvärk av att bara titta på den där bilden :surprised: jag lider med elektrikern som redde ut den där centralen!
Han tog bra betalt, det räckte till många magnecyl mot huvudvärken.

/Höghus

• Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
S skaraborgsfakir skrev:
Självpullare, är inte det en kvinnosyssla som inte har med el att göra?

• Haha
  • Gilla
ch75 och 7 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:

/Höghus[bild]
Det där var väl inte så märkvärdigt... Den sitter ju skruvad på väggen. Ska se om jag får tag på bilder på en "flygande" central...

Redigerat:
Bowser
Trivselhus (Movehome) byggt 2016.. bakom ett köksskåp.. varför inte dra kabel eller fortsätta med rör?. plats finns i urkarvningen de redan gjort.

• Oavslutad installation bakom köksskåp med synliga kablar och oanvänt rörutrymme.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Wow
BjörnKraft och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Motsatsen till yrkesheder, väl ... :mad:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.