175 725 läst · 751 svar
176k läst
751 svar
Värmekamera för privat bruk?
Inte så konstigt. Min var 1 månad för senad tack vare mycket hög försäljning då de släppte Flir One för Android i Juli.oshu skrev:
Då är det nog även den gamla versionen som du har köpt. Så här ser den nya ut.
http://www.flir.se/flirone/display/?id=69324
Jag är helt ok med att vänta på härliga prylar, men jag hoppas bara att det har blivit fel på länken jag skapade. Bekräftelsemejlet från Conrad.se var för FLIR for IOS. Jag betalade i alla fall 2949 kr...
Har du hittat några styrkor/svagheter värda att berätta om?
Har du hittat några styrkor/svagheter värda att berätta om?
Hittade bara den gamla modellen på Conrad.se. Du kan köpa den direkt från Flir One i Belgien, tror det går mycket fortare samt mycket billigare. Jag betalade £210.oshu skrev:
Min telefon är inte med på deras lista, Note 3. Den tar i bland lite tid på sig för att uppdatera bilden. Jag har skickat in till deras support att jag vill välja var tagna bilder och filmer ska lagras, detta gäller då bara för Android.
Har inte hunnit med att använda den så mycket, är fortfarande för varmt ute för att få bra resultat.
En bilde på katten..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klinkern är 30*30 cm.
Hej alla!
Är det någon här som köpt den nya generationen av Flir One och testat att se/lokalisera vattenburna golvvärmeslingor? Jag skulle gärna vilja se någon/några bilder av hur det kan se ut innan jag lägger en beställning på en dylik kamera...
Thanks!
/Rikard
PS Någon som vet av någon svensk firma som har nya modellen i lager...?
Är det någon här som köpt den nya generationen av Flir One och testat att se/lokalisera vattenburna golvvärmeslingor? Jag skulle gärna vilja se någon/några bilder av hur det kan se ut innan jag lägger en beställning på en dylik kamera...
Thanks!
/Rikard
Jag har just fått hem min, men har inte slagit på golvvärmen och testat ännu, kan göra det ikväll så borde jag kunna ta en bild imorgon.
Om du ska ha till iOS så har Applestore i lager till bra pris, fick min på under en vecka. De andra ställena jag kollade låg något högre i pris och hade nån veckas leveranstid.
Om du ska ha till iOS så har Applestore i lager till bra pris, fick min på under en vecka. De andra ställena jag kollade låg något högre i pris och hade nån veckas leveranstid.
Klarar du dig utan värme?scim skrev:Jag har just fått hem min, men har inte slagit på golvvärmen och testat ännu, kan göra det ikväll så borde jag kunna ta en bild imorgon.
Jag har en till min Android. Fungerar bra att hitta värmeslingorna med. Jag köpte min direkt från Flir i Belgien.rikard454 skrev:Hej alla!
Thanks!
/Rikard
Då har jag precis lagt en beställning hos Apple, lustigt att dom inte fanns med som svenska återförsäljare när jag frågade Flir själva... Jaja, känns ju som en pålitlig leverantör - fri frakt också och den fanns i lager!
Rikard
Rikard
Jahapp, då har min Flir One (2nd generation) ankommit, jag har inte hunnit med mer än ett kortare test men den verkar ha problem med att lokalisera värmeslingorna under de förhållanden som rådde igår kväll.
Det var bara runt "nollan" utomhus och värmesystemet jobbade inte speciellt hårt, men jag tror nog att det kommer att fungera om jag plockar av styrdonet på en slinga och maximerar flödet. Jag har ju också reservplanen med att koppla in varmvatten/varmt tappvatten i en slinga i taget och då lär det synas när man matar på 65 grader varmt vatten.
Men i alla fall i början av slingorna där det är som varmast så ser man slingan trots att den ligger under ett parkettgolv, alltid något
Jag kommer att uppdatera här senare i vinter när jag hunnit ägna mig åt detta mer.
/Rikard
Det var bara runt "nollan" utomhus och värmesystemet jobbade inte speciellt hårt, men jag tror nog att det kommer att fungera om jag plockar av styrdonet på en slinga och maximerar flödet. Jag har ju också reservplanen med att koppla in varmvatten/varmt tappvatten i en slinga i taget och då lär det synas när man matar på 65 grader varmt vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men i alla fall i början av slingorna där det är som varmast så ser man slingan trots att den ligger under ett parkettgolv, alltid något
Jag kommer att uppdatera här senare i vinter när jag hunnit ägna mig åt detta mer.
/Rikard