6 079 läst · 63 svar
6k läst
63 svar
Vägguttag från Biltema
PE kommer att sitta fast längst eftersom den går i en 180 graders böj och med bara lite längre längd än nödvändigt blir det med god marginal den som det behövs mest kraft för att få loss.Z zwanzig skrev:
Men det ska mycket till för att slita loss en fastklammrad ledning så det är extrem överkurs.
Hade nog skippat kabelskorna helt, som sagt funderade på jordpunkt en mest. Sen blir det lite grötigt tyvärr. Får kolla om jag hittar bättre vägguttagD Dilato skrev:
På samma sätt som fasen och nollan, det bör finnas två "hål" under jordblecket, mellan muttern och jordblecket.B Bleazt skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har provat detta uttag från biltema. Om jag minns rätt ska jorden anslutas under själva jordblecket, undersidan av bygeln. Där går att ansluta två ledare. Inte på ovansidan.
Jag tyckte uttaget var ändå helt ok för det billiga priset. Men det var lite besvärligare att koppla än erkända fabrikat. Och det var förväntat.
Ta inte bort manschetten mellan uttagen. Den ska sitta där emellan för att ge rätt skydd (ip-klass)
Edit: syftar på bilden i inlägg #20
Jag tyckte uttaget var ändå helt ok för det billiga priset. Men det var lite besvärligare att koppla än erkända fabrikat. Och det var förväntat.
Ta inte bort manschetten mellan uttagen. Den ska sitta där emellan för att ge rätt skydd (ip-klass)
Edit: syftar på bilden i inlägg #20
Redigerat: