338 338 läst · 1 085 svar
338k läst
1,1k svar
Vägförening kräver pengar
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 909 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 909 inlägg
Du missförstår. Hämnd är inget motiv här. Hon har visat sig olämplig och försvårat och fördyrat förvaltningen av föreningen. Det är som sagt ett ansvar som ägarkollektivet och därmed även TS snart har att hon måste motas bort.Mikael_L skrev:Nu är kanske en förändring av styrelsen inte så nödvändigt, att ha hämnd som drivkraft är väl i princip dåligt. Sköter sig styrelsen dåligt rent generellt så bör man ju verka för att det förändras något.
Var detta undantaget (vilket jag iofs personligen inte riktigt tror på) så finns det kanske ingen större anledning till att försöka få någon att avgå.
Och framförallt, man avsätter inte en ordförande, eller styrelsemedlem, man ordnar fram en bättre som får bli inröstad. Så länge man inte fått fram någon bättre ordförande som är sugen på att svinga klubban så är det inte mycket att göra.
Jag har full respekt ifall slamfreddan släpper denna fråga, det kan finnas goda skäl att göra det. Det kan likväl finnas goda skäl att inte göra det.
Det kan inte jag, såhär på distans, riktigt avgöra.
Men du har rätt i att trots sin inkompetens och olämplighet så måste det fram alternativ. Men i föreningar krävs ibland ett vakuum och nedgång för att det ska bli bättre. Mängder av styrelser i föreningar sitter och funderar på förnyelse och klagar på att de är oersättliga. Men sanningen är nästan alltid att de sitter där och blockerar. De har personligheter och upprätthåller en kultur som inte andra vill associera sig med.
Kreativ förstörelse krävs rätt ofta när något är ruttet i föreningar och organisationer.
Kan inte låta bli att gapskratta. Det verkar ju som om du fått rätt på varenda punkt. Jag hoppas verkligen att vi får fortsatta rapporter här, för man anar att den här människan har "fått hållas" för att ingen annan orkar tjafsa utan det blir lugnast om hon tror att hon får som hon vill.SlamFreddan skrev:
Jag antar att allt gått som planerat, och att ni nu är fullvärdiga medlemmar. Har ni hunnit vara på några möten? Hur har det gått?SlamFreddan skrev:Så det känns bra att inte behöva bråka mer om just den frågan nu är det 4v till beslutet vinner laga kraft om ingen överklagar och därefter har vi 3månader på oss att betala anslutningsavgifter osv.
nu får vi ju komma på mötena med så det ska bli kul att gå dit nästa gång! Ser fram emot att få möjlighet att försvara oss direkt om det skulle bli diskution istället för att folk bara ska få en sida av myntet.
Vi får se vad som händer här näst