338 826 läst · 1 085 svar
339k läst
1,1k svar
Vägförening kräver pengar
Mötet har varit och jag var inte där. Men en av grannarna var där och jag fick höra lite vad som sagts. Om jag förstår grannen rätt har ordföranden tagit på sej offerkoftan och det är synd om henne som är tvungen att hantera ett så jobbigt nyinflyttat par som mej och min fru, vi är inte vatten värda och det borde alla förstå. Det har varit tal om att sätta upp betonggrisar in på tomten för minsann visa vart gränsen går och asfaltera går inte utföra på vår sida av vägsträckan för vägen är så dålig så allt kommer bara gå sönder.
Men jag tror att dom landade i att dom får särskilja på frågan om att vi skall gå med och frågan angående vägen och dom krav dom har där. Jag vet inte om jag håller med om att man bör särskilja på krav gällande vägen och ett medlemsskap i vägen? Eller är det kanske så man får göra för att komma vidare? Om det är så att vi ska särskilja dessa frågor saknar jag bara den ekonomiska uträkningen till medlemsavgiften sånär vi redo att gå med. Vad tror ni?
Men jag tror att dom landade i att dom får särskilja på frågan om att vi skall gå med och frågan angående vägen och dom krav dom har där. Jag vet inte om jag håller med om att man bör särskilja på krav gällande vägen och ett medlemsskap i vägen? Eller är det kanske så man får göra för att komma vidare? Om det är så att vi ska särskilja dessa frågor saknar jag bara den ekonomiska uträkningen till medlemsavgiften sånär vi redo att gå med. Vad tror ni?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 708 inlägg
Jag tror att det är rimligt att skilja på frågorna för att få medlemskapet ur världen. Att hålla ihop frågorna gör man ju bara för att få till en helhet som är smakligare än delarna. Men k
Kan de komma framåt med medlemskapet på vettiga villkor är det väl bara att ta det. Bestrida anspråken om att ersätta en väg du inte håller med om att du förstört kan du ju göra ändå.
Kan de komma framåt med medlemskapet på vettiga villkor är det väl bara att ta det. Bestrida anspråken om att ersätta en väg du inte håller med om att du förstört kan du ju göra ändå.
Det har inte hänt något från våran sida, inte hört något från andra sidan heller mer än att vi ser ordförande varje sönda åka förbi med häst och vagn.T TreeView skrev:
Är ganska säker på att de snart kommer någon form av bajsmacka i brevlådan men vi orkar inte hålla på med de där just nu. Vi planerar att fira jul hemma för första gången i våra liv och de ska vi göra i traditionel avslappnad och icke bekymrad känsla..
Jag orkar inte hålla på just nu helt enkelt..
Låter som en sund strategi, lägg det åt sidan och låt det inte förstöra julen!SlamFreddan skrev:Det har inte hänt något från våran sida, inte hört något från andra sidan heller mer än att vi ser ordförande varje sönda åka förbi med häst och vagn.
Är ganska säker på att de snart kommer någon form av bajsmacka i brevlådan men vi orkar inte hålla på med de där just nu. Vi planerar att fira jul hemma för första gången i våra liv och de ska vi göra i traditionel avslappnad och icke bekymrad känsla..
Jag orkar inte hålla på just nu helt enkelt..
Medlem
· Tomte-tekniker · Nordpolen
· 1 686 inlägg
Skogsägare
· 18 708 inlägg
Inte hänt något mer antar jag?
Skogsägare
· 18 708 inlägg
Ja, men jag har förtroende för @SlamFreddan, han svarar nog på mejlnotiser om sin tråd. Annars överlever jag i ovisshet också.
hej Nä det står stilla. Det ända som hänt var att vi fick papper från länsstyrelsen angående igenfyllnad av bäck i januari, som följd av anmälan till miljö. Jag följde era rekommendationer och la lappen lite åt sidan ett par dagar så jag fick lugna mej och tänka efter lite. Sedan skickade jag ett svar med alla våra tillstånd, föregående marklinjer, översikt över området osv med förklaring att det finns ingen bäck hos oss, det finns en föredettta skreva/ravin som folk använder för avvattning från sina fastigheter men det gör inget för vi har gjort en sprängstenskulvert för detta så ingen är påverkad. 1tim efter inskick fick vi svar att ärendet är nerlagt och att vår åtgärd verken stör allmänna eller privata ändamål och att man efter närmare undersökning av ortofoton och inkomna uppgifter inte kan styrka att det någonsin funnits en bäck på vår fastighet.Nötegårdsgubben skrev:
så den bollen verkar vara ur världen. När det kommer till vägen och medlemsskap osv står det still. Jag vet att dom ska ha anmält till länsstyrelsen även här så vi avvaktar svar i från dom istället för att dra upp en redan infekterad relation.
Nu är de något jävelskap på gång tror jag...
idag när jag kom hem efter jobbet har man lagt på ett slappt lager grus i mitten på vägen från ena infarten ner till precis efter vår fastighet. Har en stark känsla av att det kommer trilla in en faktura inom kort på något vi inte beställt
idag när jag kom hem efter jobbet har man lagt på ett slappt lager grus i mitten på vägen från ena infarten ner till precis efter vår fastighet. Har en stark känsla av att det kommer trilla in en faktura inom kort på något vi inte beställt
Ha is i magen. Kommer det en faktura för någonting som du inte har beställt är det bara att, vänligt, bestrida. Det där kan du inte bli betalningsskyldig för.SlamFreddan skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 125 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 125 inlägg
Ja ha is i magen. Jag tycker senaste exemplet med Länsstyrelsens nedlagda tillsyn så tydligt visar att det bara handlar om osakliga trakasserier och då från just fru Ordförande.
Medlem
· Stockholms län
· 534 inlägg
Hoppas att ni inte fick någon faktura på gruset…
Har det blivit bättre?
Har det blivit bättre?
har inte hört ett ord från någon, ingen faktura ingenting Ordförande med tillhörande familj går förbi ibland, vi hälsar men dom hälsar aldrig tillbaka. Vet inte vad dom har i kikarn. Fiber-bolaget fick iaf nya tillstånd för att få pilla i vägen och dra fiber till oss för typ 2v sen så det väntar vi på nuD rob_t_j72 skrev: