296 869 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Nej, det gäller inte mig, jag hämtar min information i huvudsak från litteraturen.K Nils Andersson1 skrev:
Varmare global temperatur smälter den "den eviga isen" permafrosten, läs även om Himalayas glaciärer och vad om händer där. Så ja, havsnivån har ett direkt samband med ökade koldioxidhalter. Landhöjningarna här i norr som ff sker efter att isen släppte sitt grepp har en motverkande effekt. Däremot är många av världens storstäder i riskzon, människor har alltid placerat sig vid vatten.K Nils Andersson1 skrev:
Klart det gäller dig. Du berätta vad du läst, och anser.A Abies koreana skrev:
Hur mycket är höjning av havet i skåne per år? Och andra länder? Vi kommer från en istid, så det går inte säga vad som orsakar vad. Och du det finns inga seriösa källor på hur koldioxid är en växthusgas och hur mycket den påverkar. Det finns antaganden men inte mer.Varmare global temperatur smälter den "den eviga isen" permafrosten, läs även om Himalayas glaciärer och vad om händer där. Så ja, havsnivån har ett direkt samband med ökade koldioxidhalter. Landhöjningarna här i norr som ff sker efter att isen släppte sitt grepp har en motverkande effekt. Däremot är många av världens storstäder i riskzon, människor har alltid placerat sig vid vatten.
Det må låta konstigt, men Los Angeles är väldigt enkelt att köra i. Sverige är fullt av specialmarkeringar och hinder i vägarna. Även om man känner till alla vägarbeten mm så är det svårt att köra i Sverige. Jag hamnade i morse i ett vägarbete som dykt upp över natten och som inte ens var uppskyltat ordentligt. Förkunskapen fanns inte i karttjänsterna. Skyltningen hade inte heller förkunskapen. Denna typ av situationer drabbas man sällan av i USA.T Tommynorskens skrev:
Videon från när CNN åkte autonomt i New York som länkades tidigare i tråden visar tydliga exempel på när autonom körning får problem, det är när det dyker upp oväntade hinder. Bilkörning i Sverige kryllar av dessa, det är inte alls lika många sådana när man kör bil i New York som i Göteborg. Jämför jag motorvägskörning i Los Angeles med samma sak i Göteborg eller Stockholm så är det ändå mycket lättare i Los Angeles. Det må vara många filer, men det är gott om tid att byta fil till skillnad från hur det är i Sverige.
I USA är vägarna designade utifrån bilens behov...
Nej detta är inget annat än en effekt som påverkat oss människor ekonomiskt..Mikael_L skrev:
Ingenting i detta är en fakta och säkerställd del i att det är koldioxiden och dess halter som gjort detta.. det är fortfarande antaganden.. Och åsikter.. man har bytt namn på denna hysteri några gånger.. Men inte lagt orken på själva problemet..
utan hellre bearbetat folk i media... Vilket fortfarande sker...
När folket inte har vett nog att rösta fram en tydlig majoritet så fungerar inte parlamentarismen, menar du väl?MultiMan skrev:Demokratin har inte fungerat i Sverige på rätt många år nu. JÖKen är typexemplet på det och nuvarande politik saknar en majoritet av befolkningen bakom sig. Man gick till val och röstade på ett visst parti, men de sålde ut sig för makten och man fick en helt annan politik än den man valde i röstbåsen. När inte partierna går att lita på, utan säljer sig till högstbjudande efter ett val, då fungerar inte demokratin längre.
Jag håller med Winston Churchill ändå: "… democracy is the worst form of Government except for all those other forms that have been tried …"
Den måste nog anses vara allmänt accepterad idag och om man vill utmana sådant så får man ta fram egna rön som sedan får prövas mot det som är vedertagna fakta. Håller det då så blir detta den nya faktan, det lär aldrig hända men man ska egentligen aldrig säga aldrig.K Nils Andersson1 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Varför pratas det bara om klimatet?`Folks hälsa är väl minst lika viktigt?
För mig får de gärna förbjuda fossila bilar innanför tullarna.
För mig får de gärna förbjuda fossila bilar innanför tullarna.
Jag håller med, finner det oerhört intressant att folk lever med huvudet så djupt nere i sanden, man skräms å ena sidan av ett tillfälligt problem som Covid (och annat) men man ägnar inte 400.000 för tidiga dödsfall om året inom EU en enda tanke, aningslöst fortsätter man med orsakerna.AndersMalmgren skrev: